مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی حمیدرضا پگاه و همسرش نغمه نادری + عکس های خانوادگی

حمیدرضا پگاه

حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون است که در سریال آوای باران ایفای نقش کرد. در این قسمت بیوگرافی کامل حمیدرضا پگاه و همسرش نغمه نادری را به همراه عکس های خانوادگی و اطلاعاتی درم ورد زندگی شخصی و هنری اش آماده کرده ایم.

بیوگرافی حمیدرضا پگاه

حمیدرضا پگاه بازیگر متولد 11 دی ماه سال 1350 در شهر تهران است.

او به دلیل بازی در سریال با من بمان به کارگردانی حمید لبخنده و تفنگ سر پر تبدیل به چهره شد و مردم او را شناختند.

حمیدرضا پگاه

زندگی خانوادگی

او سه خواهر و یک برادر دارد، پدرش کارمند بازنشسته است و مادرش هم خانه دار است و خودش فرزند دوم خانواده است. بچه خیابان دلگشای پیروزی تهران است و تا سن 10 سالگی در این محله زندگی کرده است.

حمیدرضا پگاه

نظرش در مورد بازیگری

بازیگری را نوعی خلق کردن می داند. هدف نهایی اش در بازیگری عین خود زندگی کردن است. می گوید بازیگری چند «ت» دارد:تعقل، تخیل، تفکر، تعهد و توانایی. حرفه کارگردانی را دوست دارد و یکی از دلمشغولی هایش به حساب می آید.
حمیدرضا پگاه

دوران کودکی

در مدرسه بسیار شیطنت داشت و برای دیگران اسم های خنده دار انتخاب می کرد. او بسیار خانواده دوست است و وقتش را بیشتر در کنار خانواده می گذراند. او صدای خوبی دارد و چند بار هم پیشنهاد مجری گری به او شده است و تا به حال هیچ کدام را نپذیرفته است و به دلیل کنجکاوی بازیگری را برای اولین بار انجام داد.

حمیدرضا پگاه

تهیه کنندگی

قبل از اینکه بازیگر شود در شبکه 2 سیما به عنوان دستیار تهیه کننده کار می کرد و مسعود فروتن به او پیشنهاد بازی در سریال ضلع ششم را داد.

در فیلم چند تار مو به کارگردانی ایرج کریمی به صورت افتخاری و رایگان بازی کرد.

او قرار بود که در مجموعه کلاه قرمزی هم بازی کند ولی چون زمان تولید این سریال مشخص نبود قراردادش را فسخ کرد.

از آثار موفق او می توان به ضلع ششم، شبی از شب ها، تا رهایی، یک روز قبل، تفنگ سر پر، شن های کف رودخانه، این زن حرف نمی زند، عاشق مترسک، پرونده هاوانا و برخورد خیلی نزدیک اشاره کرد.

حمیدرضا پگاه

در پرونده هنری اش فیلم یا نقشی وجود دارد که دوست دارد از ذهنش حذفش کند و دوست ندارد راجع به آن حرف بزند. بیشتر ایفاگر نقش های مثبت است. بسیار شخصیت آرامی دارد و خودش می گوید شاید به نوع تربیت من بستگی داشته است.
تفاوتی برایش ندارد که در سینما فعالیت کند یا تلویزیون، مهم نقش است و اینکه مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
خیلی دوست دارد نقش «جیمز باند» را بازی کند. کسی از رفاقت با او احساس بدی نمی کند. سعی می کند آهسته و پیوسته قدم بردارد و حضورش در هر کاری ارزشمند باشد. یک دوره فن بیان را نزد زنده یاد فهیمه راستکار گذرانده است.
حمیدرضا پگاه

نخستین کار تلویزیونی

اولین کار تلویزیونی اش حضور در مجموعه «ضلع ششم» در سال 72 بود. مدتی در کلاس های گلاب آدینه حضور داشته است. با اینکه سالیان سال است در این عرصه حضور دارد اما حاشیه ای از او دیده و شنیده نشده است.
حمیدرضا پگاه

ازدواج و همسرش

او متاهال است و ازدواج کرده است. همسرش نغمه نادری کارگردان تئاتر است. او صاحب یک فرزند به نام حنا پگاه است.
حمیدرضا پگاه

علاقه به ورزش

او به ورزش فوتبال علاقه دارد و دوران کودکی عضو تیم نونهالان راه آهن بود و سپس به تیم نوجوانان پاس و جوانان پرسپولیس رفت. در سن سیزده سالگی به تیم پرسپولیس رفت و تست دروازه بانی داد، در آن زمان ضیاء عربشاهی و کاظم سید علیخانی به دروازه شوت می زدند و وحید قلیچ خانی انتخاب می کرد. حمیدرضا در تست قبول شد.

دو سه هفته به تمرین ادامه داد، ولی چون راه منزل تا تمرین دور بود، دیگر ادامه نداد. آن موقع تمرینات در داوودیه انجام می شد. همیشه در مدرسه و کوچه با بچه ها مشغول فوتبال بازی بود و تا پایان دبیرستان هم بازی می کرد و بعد که سربازی رفت آن را کنار گذاشت و از آن به بعد دیگر تفننی بازی می کرد.

فوتبال باشگاه انگلیسی را دنبال می کند، اسطوره دروازه بانی اش در ایامی که فوتبال بازی می کرد سپ مایر بود.

او شناگر حرفه ای است و در میان رشته های این ورزش فقط پروانه را بلد نیست. حمید درخشان الگوی فوتبالی او است.

حمیدرضا پگاه

محبوبیت

بازی او در سریال آخرین گناه به کارگردانی حسین سهیلی زاده در سال 1385 باعث شهرت او شد. سریال آوای باران و حیرانی هم باعث محبوب شدن او شد.

حمیدرضا پگاه

بهترین فیلم مورد علاقه اش

از کارهای کیشلوفسکی خوشش می آید. فیلم لیلا به کارگردانی داریوش مهرجویی را می پسندد. فیلم گوزن ها را هم خوشش می آید.

حمیدرضا پگاه
امیدواریم بیوگرافی حمیدرضا پگاه مورد توجه شما قرار گرفته باشد.
حسین یاریمسعود رایگانالهام پاوه نژاد

مطالب مشابه را ببینید!