مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی علی شادمان و اطلاعات زندگی شخصی و هنری با عکس

در این مطلب قصد داریم به بیوگرافی علی شادمان بپردازیم. علی شادمان متولد ۴ آذر ۱۳۷۵ در شهر ایلام است و اصالتاً ایلامی می ‌باشد. وی در مصاحبه‌ ای می گوید که در خانواده ای تحصیل کرده چشم به جهان گشوده است. پدر او، دکتر مسعود شادمان، استاد تاریخ بوده و مادرش، دکتر بتول رشنوادی، معلم علوم تجربی می‌ باشد. به نقل از این بازیگر، وی در فضایی آکادمیک و با شعر، ادبیات و تاریخ رشد کرده است. وی دارای یک خواهر کوچک تر از خود به نام آرینا شادمان می‌باشد.

بیوگرافی علی شادمان

شادمان یکی از جوان‌ ترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران محسوب می شود که تاکنون در فیلم های بسیار مهمی به ایفای نقش پرداخته است. وی فارغ التحصیل رشته کارگردانی می باشد. جالب است بدانید که این بازیگر از ۱۰ سالگی جلوی دوربین بوده و از علاقمندان به عکاسی نیز محسوب می شود. قد علی شادمان ۱۷۵ سانتی متر بوده و مدت ها است که ورزش بدنسازی انجام می دهد. به گفته وی دوستان بسیار زیادی نداشته و معتقد است کیفیت در روابط شخصی اش بهتر از کمیت است. جالب است این نکته را در بیوگرافی علی شادمان مطرح کنیم که وی نیز همانند بسیاری از بازیگران علاقه زیادی به تئاتر داشته و معتقد است که تئاتر شیرینی خاصی دارد و تنها کسی قادر به درک این شیرینی است که تئاتر کار کرده باشد.

Ali Shademan 1 e1655374547302

تجربه بازیگری از ۱۰ سالگی

شادمان برای نخستین بار در سال ۱۳۸۵ و در سن ۱۰ سالگی در کنار بازیگر برجسته سینمای ایران، گلشیفته فراهانی در فیلم «میم مثل مادر» نقش آفرینی کرد. پس از میم مثل مادر توجه کارگردان ها به وی جلب شد و یک سال بعد او در فیلم «صد سال به این سال ها» به ایفای نقش پرداخت. در بیوگرافی علی شادمان شایان ذکر است که این بازیگر جوان نوازنده ویولن نیز می‌ باشد؛ در واقع همین توانایی وی سبب شد تا رسول ملاقلی پور او را برای بازی در فیلم میم مثل مادر انتخاب نماید.

علی شادمان

درخشش در تلویزیون

در بیوگرافی علی شادمان لازم است به آثاری که سبب درخشش وی در تلویزیون شد نیز اشاره کنیم. پس از بازی در فیلم های مثل مادر و صد سال به این سال ها، شادمان به تلویزیون روی آورد و در سومین تجربه خود در سریال سرزمین کهن نقش آفرینی کرد. جالب است بدانید که این بازیگر جوان از سن ۱۳ تا ۱۵ سالگی خود درگیر بازی در سریال مذکور بود. البته متاسفانه نقش آفرینی و توانایی بازیگری او به علت عدم پخش ادامه سریال سرزمین کهن دیده نشد اما در سال ۱۳۹۴ با بازی در نقش کیوان پارسا در کنار بازیگر زن محبوب سینما و تلویزیون ایران، مهراوه شریفی نیا، در سریال پرطرفدار «کیمیا» شهرت قابل توجهی را به دست آورد. سریال کیمیا یکی از پرطرفدارترین مجموعه های تلویزیونی در سال ۱۳۹۴ محسوب می شود؛ از این رو می توان گفت که این سریال در درخشش علی شادمان در تلویزیون نقش به سزایی را ایفا کرده است. از دیگر کارهای این بازیگر جوان در تلویزیون می توان به سریال هایی مثل محکومین، ماه و پلنگ و دیوار به دیوار ۱ و ۲ اشاره نمود.

علی شادمان

از بازیگری تا کارگردانی

همانطور که در ابتدای بیوگرافی علی شادمان ذکر شد، این بازیگر محبوب و جوان فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی است. وی با این که در دانشگاه در رشته کارگردانی تحصیل نمود اما هنر بازیگری را بیشتر از کارگردانی دوست دارد و به گفته او دغدغه اصلی اش بازیگری می باشد. بر اساس گفته های علی شادمان، او در رشته کارگردانی تحصیل کرده است تا مطالعات او حکم چشم سومی برای نظارت و تقویت بازیگری اش باشد. لازم به ذکر است که این بازیگر جوان تجربه بازی در تئاتر را نیز در کارنامه حرفه ای خود به ثبت رسانیده است. وی بازی در تئاتر را یک لذت وصف نشدنی خطاب کرده و تلاش می کند سالانه با یک اثر نمایشی ایده آل و جذاب به روی صحنه برود.

علی شادمان

تلاش برای رسیدن به استقلال

لازم است در بیوگرافی علی شادمان بخشی را به تلاش ها و سختی هایی که در راستای رسیدن به زندگی مستقل کشیده است، اختصاص دهیم. علی شادمان جزو آن دسته از افرادی محسوب می شود که زندگی مستقل خود را از دروان کودکی و به طور دقیق تر در سن ۱۰ سالگی شروع کرد. در بیوگرافی علی شادمان جالب است بدانید که او در یکی از پروژه های بازیگری خود ساعت ۶ صبح برای ایفای نقش به سر کار می رفت. با این که کار او گاهی اوقات تا نیمه شب ادامه پیدا می کرد، اما لطمه ای به درس خواندن او وارد نشد.

Ali Shademan 5 e1655374599483

آثار شناسی علی شادمان

سریال یاغی

مجموعه یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه کنندگی سید مازیار هاشمی در سال ۱۴۰۰ تولید و نمایش داده شد که در بیوگرافی علی شادمان و حرفه او نقش مهمی دارد. سریال مذکور در ژانر خانوادگی، اجتماعی و درام ماجرای پر فراز و نشیب از سفر یک قهرمان را به تصویر می کشد. شادمان در مجموعه یاغی نقش جاوید که نقش اصلی سریال است را ایفا می کند. جاوید جوانی از محله های پایین شهر تهران بوده و شناسنامه ندارد. شخصیت جاوید نه چندان سیاه و بد و البته نه زیاد سفید و بی گناه است. کاراکتر مذکور برای این که بتواند یک زندگی آبرومندانه و خوب داشته باشد تمام تلاش خود را برای تهیه شناسنامه به کار می گیرد. جاوید در سریال یاغی به دختری به نام اَبرا با بازی الیکا ناصری ابراز علاقه کرده و قصد ازدواج با او دارد اما اتفاقاتی در طی سریال رخ می دهد که تماشاگر را ترغیب به دیدن می کند. از دیگر بازیگرانی که در این مجموعه نقش آفرینی کرده اند می توان به پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی، فرهاد اصلانی، مه‌لقا باقری، الیکا ناصری و… اشاره نمود.

Ali Shademan 4 e1655374616982

مردن در آب مطهر

فیلم مردن در آب مطهر یکی از فیلم های مهم در بیوگرافی علی شادمان و کارنامه حرفه ای او می باشد که به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی ساخته شده است. شایان ذکر است که فیلم مذکور در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین  دوره جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت. فیلم مردن در آب مطهر داستان چند جوان مهاجر افغان را روایت می کند که قصد رفتن به اروپا به صورت غیر قانونی را دارند اما اتفاقاتی در مسیر فیلم برایشان رخ می دهد که بسیار دیدنی است. علی شادمان در فیلم مذکور در نقش سهراب بازی کرده و به همراه ندا جبرائیلی به زبان افغانی صحبت می کند. گفتنی است که این بازیگر جوان برای بازی در این فیلم نامزد جشنواره فیلم فجر برای بهترین بازیگر نقش اول مرد نیز شد.

علی شادمان

می خواهم زنده بمانم

سریال می خواهم زنده بمانم یکی از سریال های محبوب شبکه خانگی محسوب می شود که توسط شهرام شاه حسینی کارگردانی و محمد شایسته تهیه شده و اشاره به آن در بیوگرافی علی شادمان را لازم می دانیم. داستان این سریال به سال ۱۳۶۸ و کمی پس از جنگ ایران و عراق و پیش از ادغام کمیته، شهربانی و ژاندارمری در نیروی انتظامی بر می گردد. از بازیگران سریال می خواهم زنده بمانم می توان به حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پرهام شریفی، علی شادمان، آناهیتا درگاهی، مهران احمدی، آزاده صمدی و … اشاره نمود. شادمان در این سریال در نقش کاوه، پسرعموی هما با بازی سحر دولتشاهی ایفای نقش کرد. کاوه به دلایلی مواد مخدر بسیار زیادی را در ماشین عموی خود یعنی پدر هما جاسازی کرده و همین موضوع اتفاقات جالب و هیجان انگیزی را در داستان رقم می زند.

علی شادمان

لیست جوایز و افتخارات در بیوگرافی علی شادمان

  • دریافت جایزه بهترین بازیگر کودک برای بازی در فیلم میم مثل مادر
  • موفق به دریافت جایزه ویژه سینه کید هلند برای بازی در فیلم زمانی برای دوست داشتن
  • دریافت پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان برای بازی در فیلم زمانی برای دوست داشتن
  • دریافت پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان برای بازی در فیلم رویای سینما در سال ۱۳۹۰
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم مردن در آب مطهر در دوره سی و هشتم جشنواره فیلم فجر

نقش آفرینی های بازیگر جوان در سینمای ایران

  • شنای پروانه – محمد کارت
  • مردن در آب مطهر – نوید محمودی
  • ما همه با هم هستیم – کمال تبریزی
  • شین – میثم کزازی
  • ویلایی ها – منیر قیدی
  • اروند – پوریا آذربایجانی
  • یتیم خانه ایران – ابوالقاسم طالبی
  • ساکن طبقه وسط – شهاب حسینی
  • رویای سینما – علی شاه حاتمی
  • کلانتری غیر انتفاعی – یدالله صمدی
  • زمانی برای دوست داشتن – ابراهیم فروزش
  • صد سال به این سال ها – سامان مقدم
  • میم مثل مادر رسول ملاقلی پور

نقش آفرینی های بازیگر جوان در تلویزیون

  • مجموعه دیوار به دیوار ۱ و ۲ – سامان مقدم
  • محکومین – سید جمال سید حاتمی
  • ماه و پلنگ – احمد امینی
  • کیمیا – جواد افشار
  • سرزمین مادری – کمال تبریزی

سخن پایانی

در این مطلب بیوگرافی علی شادمان را مورد بررسی قرار دادیم. علی شادمان یکی از بازیگران جوان ایرانی می باشد که با توانایی های خود توانسته است به یکی از پرطرفدارترین بازیگران امروزی مبدل گردد. از آن جایی که وی کار خود را از صفر شروع کرده است، می‌تواند الگوی خوبی برای دستیابی به موفقیت محسوب شود.

مطالب مشابه را ببینید!