مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی علی نصیریان | زندگی شخصی و ازدواج او و فاطمه و فرزندان وی

علی نصیریان

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت ایرانی است که از قبل از انقلاب بازی در فیلم هایی نظیر آقای هالو و پس از انقلاب با بازی در فیلم کفش های میرزا نوروز بسیار مشهور شد. علی نصیریان در سریال های پس از انقلاب هم بازی کرد و بازی او در سریال میوه ممنوعه و شهرزاد از آثار موفق او هستند. او هم اکنون در سریال برادر جان ایفای نقش می کند. در این مطلب بیوگرافی کامل علی نصیریان و اطلاعاتی در مورد زندگی شخصی او را می خوانید.

بیوگرافی علی نصیریان

علی نصیریان متولد 15 بهمن سال 1313 در شهر تهران است. او نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است.

او در سال 1380 به عنوان یکی از چهره های ماندگار ایرانی در عرصه بازیگری تئاتر و سینما شناخته شد و نشان درجه یک هنری را گرفت.

علی نصیریان

او در سال 1326 به دبیرستان پیرنیا در چهار راه گمرک رفت و در آنجا با جمشید لایق، اسماعیل داورفر و مهدی فتحی همکلاسی شد.

در سال 1329 همزمان با درس خواندن، تئاتر را هم ادامه داد. او در سال 1330 کتاب هنر تئاتر را خوان و در کلاس تئاتر سعدی که همسر عبدالحسین نوشین آن را اداره می کرد شرکت کرد.

او در سال 1335 چایزه نخستین مسابقه نمایش نامه نویسی را برای نمایش بلبل سرگشته دریافت کرد.

علی نصیریان

نخستین فیلم

فیلم گاو ساخته داریوش هرجویی اولین فعالیت سینمایی علی نصیریان بود.

از دهه 1330 در نمایش های حرفه ای بازیگری و نویسندگی می کرد و از عضای آغازین گروه هنر ملی بود.

بیش از 10 نمایشنامه نوشته است و با همین تعداد اندک، جزو نمایشنامه نویسان برجسته زبان فارسی به شمار می رود.

علی نصیریان

در سال 1359 در اولین پروژه تلویزیونی بزرگ بعد از انقلاب، یعنی سریال هزار دستان بازی می کند. تا قبل از انقلاب فقط در هفت فیلم سینمایی بازی کرده بود که همگی به موج نو و روشنفکرانه معروف بودند. از این سال اما حضور جدی در سینما را دنبال می کند.

علی نصیریان

فیلم و سریال های برجسته علی نصیریان

برجسته ترین نقشی که او بازی کرد، نقش قاضی شارح در سریال سربداران بود که بین تمام نقش هایی که تا آن تاریخ بازی کردهبود، منحصر بفرد به شمار می آید.

از برترین اثار او می توان به آقای هالو، پستچی، کفش‌های میرزا نوروز، شیر سنگی، ناخدا خورشید، هزاردستان، سال‌های خاکستری، بوی پیراهن یوسف، میوه ممنوعه و شهرزاد اشاره کرد

بازی در سریال برادر جان

او درسریال برادر جان به کارگردانی محمدرضا آهنج ایفای نقش کرد. این سریال در ماه رمضان 98 پخش شد. او در کنار حسام منظور، حسن پورشیرازی، کامران تفتی، مارال فرجادو لعیا زنگنه در این سریال بازی کرد.

علی نصیریان

ازدواح با فاطمه بیات و فوت همسرش

فاطمه بیات همسرش در روز 13 بهمن سال 1397 درگذگشت.

علی نصیریان و فاطمه بیات در سال 1336 ازدواج کردند. این ازدوج همزمان با استخدامش بود. ازدواج آنها سنتی بود و همسرش توسط یکی از اقوام معرفی شده بود. حاصل ازدواج آنها 3 پسر است که خارج از ایران زندگی می کنند.

علی نصیریان

علی نصیریان در سن ۸۴ سالگی در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۹۷)، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در فیلممسخره‌باز کسب کرد و تبدیل به مسن‌ترین فرد بی شد که این جایزه را دریافت کرده‌است.

علی نصیریان

مطالب مشابه را ببینید!