مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی فرزان اطهری مجری پرشین گات تلنت + ماجرای زندانی شدن و عکس های همسرش

 فرزان اطهری

فرزان اطهری مجری برتامه پرشین گات تلنت ام بی سی پرشیا است. او یکی از مجریان ایرانی است که به دلیل اجرا در برنامه  پرشین گات تلنت معروف شده است. در این قسمت بیوگرافی کامل فرزان اطهری، ماجرای زندانی شدن در دبی و عکس های او و همسرش را آماده کرده ایم.

بیوگرافی فرزان اطهری

“فرزان اطهری” متولد 5 تیر ماه سال 1363 در تهران است، او مدل ایرانی و سوئدی است. او به عنوان بازیگر و جری برنامه تلویزیونی هم فعالیت داشته است.

فعالیت مدلینگ

او بیشتر به عنوان یک مدل مرد در کشورهای مختلف دنیا شناخته می شود، تا به حال در 23 کشور مختلف با بیش از 100 برند همکاری داشته است.

 فرزان اطهری

نخستین مدل ایرانی بین المللی

او نخستین ایرانی است که به عنوان یک مدل قراردادهای بین المللی امضا کرده است و با برندهای معروفی همچون ال جی، نایکی و هاکوپیان همکاری داشته است.

مهاجرت از ایران

او در سن 4 سالگی با خانواده اش از ایران مهاجرت کردند. فعالیت حرفه ای را از سال 1383 آغاز کرد و در کشورهای مختلف فعالیت در زمینه تبلیغات و مدلینگ از جمله بیلبوردهای تبلیغاتیف شو مد و تبلیغات تلویزیونی داشته است. فرزان در مدت 6 ماه تنها مدل برند NOKIA در کشورهای آسیایی بوده است.

 فرزان اطهری

بازیگری

او بازیگر نیز است. در فیلم چهل سالگی (تولید سال 1388) به کارگردانی علیرضا رئیسیان با لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن همبازی بود. او در فیلم شبانه روز (تولید سال 1387) به کارگردانی امید بنکدار در کنار بازیگرانی همچون مهناز افشار ایفای نقش کرده است.

حضور در موزیک ویدیو هیفا وهبی

این بازیگر ایرانی در یکی از موزیک ویدیوهای هیفا وهبی خواننده لبنانی معروف هم حضور داشته است.

زندگی در دبی

فرزان در سال 1389 به کشور امارات رفت و در این کشور ساکن شد. او فعالیت های حرفه ای اش را در این کشور ادامه می دهد. در دبی شرکتی در زمینه رسانه، شوهای مد، فیلم کوتاه و موزیک ویدیو تاسیس کرده است و با برندهای بین المللی و خواننده های اماراتی همکاری داشته است.

زندانی شدن در دبی

فرزان اطهری در سال 2013 پس از تماس فردی با پلیس دبی توسط ماموران پلیس در مقابل هتل آرمانی بازداشت شد. او در تاریخ 25 دی ماه سال 13382 به اتهام دارا بودن 11 کیسه کوچک نایلونیف حاوی 21 گرم کوکائین به حبس ابد و پرداخت 50 هزار درهم امارات جریمه محکوم شد.

 فرزان اطهری

دلیل زندانی شدن

در جریان دادگاه، یک افسر پلیس اماراتی شهادت داد که یک خبرچین به انها اطلاع داده است که فرزان همراه خود مواد مخدر داشته و برای خرید اقدام کرده است. بنا بر ادعای این افسر پلیس مبارزه با مواد مخدر، اطهری در روز 24 اردیبهشت سال 1382 در مقابل هتل آرمانی بازداشت شد و در جریان تحقیقات پذیرفت که قصد فروش کیسه های کوکائین همراه خود را داشت است. اطهری این اتهام را تکذیب کرد.

او پس از گذشت 9 ماه از حبس نامه از از زندان منتشر کرد و کمپین اینترنتی ایجاد کرد. او در این نامه بیشتر مطالب رسانه ها در خصوص خود را کذب خواند. او در خصوص نحوه بازداشتش گفته است: من در بیرون از خانه ام که در برج الخلیفه قرار دارد، در تاریخ 14 مه 2013، وقتی که برای ملاقات دوستم بیرون می رفتم و مواد در جیب خود داشتم دستگیر شدم.

هتل آرمنی در همان ساختمان برج الخلیفه قرار دارد. پلیس اظهار کرده که من خارج از یک هتل مجلل به دنبال مشتری برای فروش مواد بوده‌ام؛ در حالی که من در حال خروج از محل زندگی ام بوده‌ام.»

وی در این نامه گفته‌است که مواد برای وی نبوده‌است و او قصد مصرف یا فروش آن‌ها را نداشته و برای وی پاپوش درست کرده‌اند و در این ماجرا فریب یک به اصطلاح «دوست» را خورده‌است. وی ضمن گلایه از وضعیت روزهای اولیه بازداشت در زندان گفته‌است که او را به امضای اسناد و اعترافاتی به زبان عربی وادار کرده‌اند و همان اسناد بعداً در دادگاه علیه وی بکار گرفته شده‌است. وی گفته‌است پس از گذشت ۵ ماه توانسته‌است وکیلی داشته باشد و تقاضای رحم و بخشش دارد.

 فرزان اطهری

حمایت شخصیت های مهم از او

در انتهای این نامه که در صفحه شخصی فیس‌بوک وی منتشر شد لینک سایتی قرار داده شد تا کاربران با مراجعه نامه حمایت از او را امضا کنند. سیروان خسروی با انتشار متنی در صفحه فیس‌بوک خودش، ضمن حمایت خود از فرزان اطهری از طرفدارانش برای پیوستن به این کمپین دعوت کرد. بهرام رادان نیز در صفحه شخصی خود در فیس بوک ضمن انتشار نامه فرزان از طرفدارانش خواست در صورت علاقه به این کمپین پیوسته و از فرزان حمایت کنند. گلشیفته فراهانی، شهرام شب‌پره و ستار نیز از دیگر هنرمندانی بودند که از کمپین آزادی وی حمایت کردند.

وزارت امورخارجه سوئد در جریان روند پرونده اعلام کرد که از پروندهٔ فرزان اطهری باخبر بوده و با او و وکلای مدافعش در ارتباط است. همچنین درجریان دادگاه، نماینده‌ای از سفارت سوئد درامارات متحده عربی حضور داشت.

بر اساس رای دادگاه تجدید نظر که در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۴ صادر شد حکم حبس ابد وی به ۱۰ سال زندان کاهش یافت. پس از درخواست تجدیدنظر پرونده به دیوان عالی رفت ولی در آنجا هم حکم قبلی تأیید شد.

آزادی از زندان

وی از زندان با کمک دوستانش ترانه‌ای به نام Save my life (زندگی ام را نجات بده) به زبان انگلیسی برای شیخ محمد حاکم دبی خواند و آن را از طریق یوتیوب منتشر کرد و همچنین از طریق یکنفر این ویدیو شخصاً بدست شیخ محمد رسانده شد تا وی ببیند. سرانجام وی پس از گذشت دو سال و هفت ماه از زندانی شدن، در ۲ دسامبر ۲۰۱۵ به مناسبت روز ملی امارات متحده همراه با تعداد دیگری از زندانیان مورد عفو قرار گرفت. او پس از آزادی در ۱۷ آذر ۱۳۹۴ (۸ دسامبر ۲۰۱۵) به استکهلم در سوئد بازگشت. فرزان پس از آزادی از زندان، در جریان ملاقات با خانواده و وکیلش به خبرنگاران گفت: امروز، شادترین روز زندگی من است.

 فرزان اطهری

سفر به ایران بعد از آزاد شدن

او در سال 1394 در نخستین سفرش به ایران طی مصحبه ای در مورد دستگیری اش توضیحاتی داد. در

وی در خصوص دستگیری خود گفت که آن روز پس از یک دورهمی دوستانه در آپارتمانش در برج خلیفه دوست عراقی اش با او تماس می‌گیرد و از می‌خواهد که پاکتی که در اتاق وی جا گذاشته برایش جلوی در بیاورد و به محض اینکه وی از ورودی ساختمان خارج شده‌است مورد حمله ۱۰ نفر از سازمان اطلاعات قرار گرفت و وی با پاکت حاوی مواد دستگیر شد و وی هیچ اطلاعی از محتویات پاکت نداشته‌است. او این ماجرا را پاپوشی از طرف افراد به ظاهر دوست می‌داند که نمی‌توانستند شاهد موفقیت چشمگیر او باشند و از عزم خود برای شروع مجدد فعالیت‌های حرفه‌ای خود خبر داد.

 فرزان اطهری

ازدواج و همسرش

در مورد وضعیت متاهل بودن و ازدواج فرزان اطهری هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

 فرزان اطهری

مجری مسابقه پرشین گات تلنت

فرزان اطهری مجری برنامه پرشین گات تلنت  شبکه ام بی سی پرشیا است. این برنامه، مسابقه استعدادیابی ایرانی است که مهناز افشار، ابراهیم حامدی، نازنین نور و آرش داوران این مسابقه هستند و پیش بینی می شود که با استقبال خوبی روبرو شود.

مطالب مشابه را ببینید!