مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی مسعود جهانی + اطلاعات زندگی شخصی و هنری تنظیم کننده معروف

مسعود جهانی یکی از معروف ترین تنظیم کننده های ایرانی است که سابقه همکاری با بسیاری از خوانندگان ایرانی را در کارنامه دارد. در این بخش بیوگرافی کامل مسعود جهانی و اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او را گردآوری کرده ایم.
بیوگرافی مسعود جهانی

مسعود جهانی متولد 10 خرداد سال 1366 در تبریز است. او فرزند شهید است. او دانشجوی انصرافی رشته داروسازی در مقطع دکتری است.

 

شروع فعالیت

او از سن 14 سالگی یادگیری موسیقی را شروع کرد. در سال 1385 و در سن 19 سالگی وارد دانشگاه شد و در مان جا گروه موسیقی را تشکیل داد ولی با ارشاد به مشکل خورد. پس از چند تریم دانشگاه را به دلیل پیگیری موسیقی کنار گذاشت و انصراف داد. مسعود در سال 1386 دوره صدابرداری موسیقی را فرا گرفت و مدتی هم تنظیم را نزد کسی دیگر آموخت و با تلاش هایی که داشت توانست در این امور حرفه ای شوید.

در همان سال به شهر تهران آمد و متحمل سختی های زیادی شد. او به دلیل اینکه فرزند شهید بود به سربازی نرفته است و معاف شده است.

بیوگرافی مسعود جهانی

شروع کار حرفه ای

نخستین تنظیم او برای همون سزاوار بود. در آلبومی که همون سزاوار منتشر کرد نزدیک به 8 قطعه کار را مسعود تنظیم کرد و این شروع کار او بود. پس از او با رضا شیری آشنا شد و در حدود 7 سال در کنار رضا شیری کار تنظیم را انجام داد.

نخستین قطعه که برای رضا شیری بود آهنگ عاشقی بود که بسیار مورد پسند مخاطبان قرار گرفت.

بیوگرافی مسعود جهانی

تشکیل گروه هوروش بند

او پس از همکاری با هنرمندان مختلف بالاخره یک گروه تشکیل داد. پس از حضور در دورهمی خای مختلف، در جایی مهدی دارابی را ملاقات کرد که سنتی می خواند. حمید فریزند مدیر برنامه های مهدی دارابی بود و به همراه مسعود جهانی گروهی به نام هوروش را تشکیل دادند که خواننده این گروه مهدی دارابی بود.

نخستین آهنگی که هوروش بند منتشر کرد، آهنگ یاد تو می افتم بود که بسیار شنیده شد.

البته اخیرا زمزمه هایی در مورد جدایی مسعود جهانی و مهدی داربی به گوش می رسد که هنوز تایید نشده است.

شغل اصلی مسعود جهانی چیست؟

مسعود جهانی در اصل پرودیوسر است یعنی کارهای صفر تا صد یک خواننده با استعداد را انجام می دهد و به رشد او کمک می کند تا به درآمد هم برسد که می توان به مهراد جم اشاره کرد. مهراد جم زیر سایه مسعود جهانی توانست به شهرت برسد.

بیوگرافی مسعود جهانی

علاقه به صدای علی زندوکیلی

مسعود جهانی به موسیقی سنتی هم علاقه دارد و به سبک تلفیقی سنتی هم گوش می دهد و به صدای علی زند وکیلی بسیار علاقه دارد.

بیوگرافی مسعود جهانی

حواشی‌های مسعود جهانی

او چندی پیش در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که با هوروش بند دیگر همکاری نمی کند و با میثم ابراهیمی هم دجار اختلافاتی شده است. او در مورد جریان مهاجرتش از ایران به دلیل سلب آرامش و نامهربانی یک سری از آدمها هم گفته است که به ظاهر دوستش بوده اند.

در مورد مهراد جم گفت:

خیلی چیزا برای من روشن بشه اینکه از همه جا می‌زننت و همچنین انتقاد به خصوصی از مهراد جم کرد که گفت این پسر از یک دنیای دیگه‌اس، مال یک دنیای دیگه‌اس و استعدادی داره که هنوز ده درصد از استعدادش شکوفا نشده.

پس از اینکه مهراد جم به خارج از ایران مهاجرت کرد، مسعود جهانی یک پست موقت در اینستاگرام منتشر کرد و نشان دهنده پس گرفتن تمام حرف های قبلی اش در مورد این خواننده است:

بی لیاقت نمک نشناس 2ماه پیش از زندگیم حذف شدی الان ثابت کردی که درست حذف شدی. قوانین کشورمون را شکوندی ، دل مارو شکوندی ، قلب هوادارتو شکوندی، زحمت همه اونایی که برات وقت و مال و جوونیشون رو گذاشتن به هدر دادی. تموم پل هارو خراب کردی . دیدار به قیامت

بیوگرافی مسعود جهانی

همکاری با خوانندگان رپ

مسعود جهانی به جز خوانندگان پاپ، با خوانندگان سبک رپ هم همکاری داشته است. اخیرا یکی از آهنگ های آرمین زارعی را تنظیم کرده است که می توان گفت این آهنگ تبدیل به محبوب ترین آهنگ مجاز آرمین شده است.

انتقاد کاربران

خیلی از کاربران به کارهای او ایراد می گیرند که همه شبیه به هم می باشند. حتی می توان در کامنت های اینستاگرام این تنظیم کننده هم تعداد زیادی انتقاد کاربران از کارهایش را مشاهده نمود.

مطالب مشابه را ببینید!