مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی مهدی هاشمی + ازدواج مجدد و عکس های همسر اول و دوم مهدی هاشمی

مهدی هاشمی

 

مهدی هاشمی یکی از بازیگران با تجربه است که به دلیل ازدواج مجدد با مهنوش صادقی این روزها خبرساز شده است. همسر اول او گلاب آدینه است که حاصل ازدواج با او یک دختر است. همسرش گلاب آدینه و نورا هاشمی ازدواج دوم و حرف های مهنوش صادقی را تکذیب کرده اند. در این بخش بیوگرافی کامل مهدی هاشمی و عکس ها او و همسر اول و دومش را مشاهده می کنید.

بیوگرافی مهدی هاشمی

مهدی هاشمی با نام اصلی میرمهدی هاشمی قرمزی متولد 16 آذر سال 1325 در لنگرود است او کارگردان و فیلمنامه نویس تلویزیون، سینما و تئاتر است.

مهدی هاشمی بارها نقش آفرینی هایی در آثار تحسین شده کارگردانان بزرگ سینمای ایران همچون بهرام بیضایی، رخشان بنی اعتماد و کیانوش عیاری داشته است.

 

مهدی هاشمی

 

شروع بازیگری

او در سال 1352 در رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است. فعالیت تئاتر را با داریوش فرهنگ در سال 1348 با تشکیل گروه تئاتری به نام پیاده شروع کرد.

 

مهدی هاشمی

 

آشنایی با داریوش فرهنگ و نخستین سریال

از همکلاسی های دوره دانشکده مهدی هاشمی می توان به داریوش فرهنگ و همسر سابقش سوسن تسلیمی و همچنین گلاب آدینه اشاره کرد که اوج همکاری این چند نفر در ساخت سریال سلطان و شبان بود.

 

مهدی هاشمی

 

نخستین فیلم

نخستین فیلم سینمایی که در آن ایفای نقش کرد، فیلم زنده باد به کارگردانی خسرو سینایی بود. البته بازی در سریال سلطان و شبان باعث شد که او بسیار به شهرت برسد.

 

مهدی هاشمی

 

بازی در دو فیلم با یک بلیت

بازی در فیلم دو فیلم با یک بلیت، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول نهمین دوره جشنواره فیلم فجر را برای او به ارمغان آورد.

او در دهه هفتاد در فیلمهای همسر و معجزه خنده خوش درخشید و بسیار از منتقدان سیمرغ بلورین دوازدهمین دوره فیلم فجر را از آن مهدی هاشمی برای بازی بسیار خوب او در فیلم همسر می دانستند.

 

مهدی هاشمی

 

کم کاری و حضور مجدد

او پس از چند سال کم کاری و دوری از تلویزیون و ینما با سریال هزاران چشم و روزگار قریب به کارگردانی کیانوش عیاری حضور موفقیت آمیزی داشت و بعد از نقش افرینی در فیلم های سینمای متعدد، خودش را به اثبات رساند و در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای بار دوم توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول فیلم های آلزایمر و آقا یوسف را بگیرد.

 

مهدی هاشمی

 

شهرت

در سال 1386 با بازی در سریال روزگار غریب در نقش دکتر قریب به کارگردانی کیانوش عیاری بسیار مشهوررتر شد. هنوز هم بعضی ها او را با نام دکتر قریب می شناسند.

از آخرین کار او در تلویزیون میتوان سریال دردسرهای عظیم را نام برد که در آن نقش فرهان را ایفا کرده بود. این سریال در ماه رمضان سال 1393 روی آنتن رفت و سری دوم آن نیز برای پخش در رمضان 94 تولید و پخش شد. در این سریال همسر دوم او مهنوش صادقی به عنوان بایگر حضور داشت.

 

مهدی هاشمی

 

ازدواج اول با گلاب آدینه

مهدی هاشمی سال 1358 بدر فیلم سلطان و شبان با همسرش گلاب آدینه همبازی شد. این دو در سال 1354 با هم آشنا شدند. در نهایت این دو بازیگر یک سال بعد از این فیلم با هم ازدواج کردند. حاصل ازدواج این دو، دختری به نام نورا می باشد که او بازیگر است و همسرش کارگردان است.

مهدی هاشمی حدودا سال 1359 وقتی 34 ساله بود با گلاب آدینه که در سال 1358 با وی سر فیلم سلطان و شبان آشنا شده بود ازدواج کرد.

 

مهدی هاشمی

 

ازدواج دوم با مهنوش صادقی

مهنوش صادقی بازیگری تقریبا ناشناخته است که تا به حال در یکی دو اثر حضور داشته است. او در یک کلیپ که در 6 تیر ماه منتشر کرد در مورد ازدواج با مهدی هاشمی گفت و اعلام کرد که همسر رسمی مهدی هاشمی است.

گلاب آدینه و دخترش به این خبر واکنش نشان دادند و ازدواج دوم اقای هاشمی را تکذیب کردند.

مهنوش صادقی کیست؟

او بازیگر ایرانی متولد سال 1351 است. مدرک کارشناسی رشته طرراحی صحنه و لباس از دانشگاه هنر و مهماری دارد. او نویسنده هم می باشد و با مهدی هاشمی 26 سال اختلاف سنی دارد.

 

مطالب مشابه را ببینید!