مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی نیما شعبان نژاد + عکس های همسرش با اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری این بازیگر

نیما شعبان نژاد

بیوگرافی کامل بازیگر جوان نیما شعبان نژاد را در این بخش قرار داده ایم در ادامه اطلاعاتی در مورد زندگی شخصی و هنری این بازیگر می خوانید. عکس های نیما شعبان نژاد و هسرش را هم در این مطلب تاپ ناز آماده کرده ایم.

 

بیوگرافی نیما شعبان نژاد

نیما شعبان نژاد بازیگر متولد 21 اردیبهشت سال 1366 در شهر کلن المان است. او بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما است. او فقط سه سال و نیم در کشور آلمان زندگی کرده است و پس از این مدت، پدر و مادرش تصمیم گرفتند که به کشور ایران برگردند. مادر او دستی در هنر دارد و یکی از نقاشان موفق کشور است و پدر بزرگش یکی از عکاسان به نام ایران است.

او سال 84 وارد دانشگاه شد و تحصیلات خود را در زمینه کارگردانی تئاتر ادامه داد و مدرک کارشناسی کارگردانی تئاتر را گرفت.

شروع تئاتر

این بازیگر در دنیای نمایش حضوری جدی داشت و کار خود را از سال 1389 با تئاتر شروع کرد و به دنیای هنر معرفی شد.

نیما شعبان نژاد

شخصیت جدی نیما شعبان نژاد

او شخصیتی جدی دارد و می گوید آن چیزی که در خندوانه می بینید با شخصیت اصلی او بسیار تفاوت دارد. او هم مانند مادرش نقاشی می کند و به موسیقی و عکاسی هم می پردازد.

بازیگری و کارگردانی

نیما شعبان نژاد فعالیت هنری را با تئاتر شروع کرد و با تحصیل کردن در رشته کارگردانی تئاتر از سال 1384 وارد دنیای هنر شد و در سالهای بعد و پس از تمام تحصیلات به صورتی جدی تر بازیگری و کارگردانی را ادامه داد.

نیما شعبان نژاد

کارگردانی کردن

نخستین تجربه نیما  شعبان نژاد در دنیای نمایش مربوط به کارگردانی تئاتر مرگ در نمی زند در سال 84 بود. او در اصل یک بازیگر تئاتر است و بیشتر به عنوان یک چهره تئاتری شناخته می شود زیرا پس از تئاتر به سینما و تلویزیون راه پیدا کرد و تجارب او در تئاتر بسیار بیشتر است.

نیما شعبان نژاد

آشنایی با رامبد جوان

یکی از اتفاقات مهمی که در زندگی هنری نیما شعبان نژاد افتاد، آشنایی او با رامبد جوان و سپس حضور در خندوانه بود.

بازی در سری برنامه های خندوانه و اجرای کاراکترهای مختلف از نیما شعبان نژاد چهره ای محبوب و شناخته شده تر از او ساخت و باعث شد که مخاطبان او را با عنوان نیما در خندوانه بیشتر می شناسند. نیما شعبان نژاد بعد از 10 سال فعالیت در تئاتر با بازی در برنامه خندوانه در کنار رامبد جوان به شهرت رسید.

نیما شعبان نژاد

این بازیگر جوان در سال 1395 توسط محمد زیکسازی که در خندوانه نقش استاد کهنمویی را بازی می کرد به خندوانه و رامبد جوان معرفی شد و در این مجموعه در شخصیت های مختلفی به ایفای نقش پرداخته است.

نیما شعبان نژاد با ایده های خلاقانه ای که در ذهن دارد اکثر کاراکترهای مختلف خودش در خندوانه را خلق کرد و با توافق رامبد جوان مقابل دوربین برد و مورد استقبال قرار گرفت.

او در سریال رهایم نکن به کارگردانی مهدی عسگرپور در سال 1397 نخستین تجربه بازیگری اش را داشت و در این سریال حضور پیدا کرد.

نیما شعبان نژاد

حضور در سریال شبکه نمایش خانگی

نیما شعبان نژاد تابحال در دو سریال نمایش خانگی ایفای نقش کرده است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

سریال ممنوعه

سریال ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان اولین سریال نمایش خانگی نیما شعبان نژاد بود که زمستان سال 96 مقابل دوربین رفت. نیما شعبان نژاد در سریال ممنوعه یکی از متفاوت ترین نقش هایش را ایفا کرد و از شهریورماه سال 97 با این سریال مهمان خانه های مردم شد.

نیما شعبان نژاد

سریال هیولا

سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی سیدمصطفی احمدی دومین تجربه بازیگری نیما شعبان نژاد در شبکه نمایش خانگی است. این سریال مهران مدیری از آذرماه سال 97 مقابل دوربین رفت و از اردیبهشت ماه سال 98 تا شهریورماه پخش شد و نیما شعبان نژاد در این سریال ایفاگر نقش هوشمند کامروا بود.

نیما شعبان نژاد

نیما شعبان نژاد بعد از تجربه های متعدد بازیگری در تئاتر و تلویزیون به سینما هم راه یافت. این بازیگر جوان که تجربه همکاری با امیر پورکیان را در سریال ممنوعه داشت بار دیگر در فیلم سینمایی آینده با این کارگردان همکاری کرد. فیلم سینمایی آینده به تهیه کنندگی سیدضیا هاشمی فیلمی اجتماعی است که نیما شعبان نژاد در کنار هنرمندانی چون پانته آ بهرام، کامبیز دیرباز، امیر جعفری، شهرام قائدی و… در این فیلم ایفای نقش کرده است.

نقش های ماندگار

اعتماد رامبد جوان به نیما و ایده های خلاقانه ای که داشت باعث شد که نقش های متفاوت تری را بازی کند. او در بیش از 6 شخصیت متفاوت در خندوانه حاضر شد که نیما و بایرام جزو شناخته شده ترین آنها بودند. چهره تازه ای از یک جوان بازیگر تئاتری را به دنیای تلویزیون معرفی کرد و نقش های طنازانه نیما شعبان نژاد بسیار به دل مخاطبان نشست.

نیما شعبان نژاد

نیما شعبان نژاد در سریال رهایم نکن

این بازیگر جوان که تا مدت ها با نقش های کمدی اش در خندوانه در میان مردم شناخته میشد در اولین تجربه بازیگری اش در سریال های تلویزیونی رهایم نکن در قالب یک نقش جدی مقابل دوربین رفت. اعتماد محمدمهدی عسگرپور و سپردن یک نقش کاملا جدی به بازیگر طناز خندوانه جواب داد و نیما شعبان نژاد توانست از عهده ایفای نقش های جدی هم به خوبی برآید.

 

نیما شعبان نژاد در سریال ممنوعه

سریال ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان سال 97 ساخته شد و نیما شعبان نژاد در این سریال خوش درخشید و یکی از متفاوت ترین نقش هایش را در این سریال ایفا کرد. بازی در نقش خلیل که یک ترنس بود یکی از سخت ترین نقش هایی بود که در طول فعالیت هنری مقابل دوربین برد و به خوبی از عهده ایفای این نقش برآمد.

 

نیما شعبان نژاد در سریال دوپینگ

سریال دوپینگ به کارگردانی رضا مقصودی، سریال نوروز 99 در شبکه سه سیما است که نیما شعبان نژاد در آن ایفای نقش کرده است. نیما شعبان نژاد در سریال دوپینگ ایفاگر نقش کامران است که سرنوشت او به دست یک دانشمند گوشه نشین تغییر میکند.

 

فیلم شناسی

در ادامه فیلم و سریال هایی که نیما شعبان نژاد در آنها ایفای نقش کرده است را معرفی کرده ایم.

نمایش های نیما شعبان نژاد

  1. مرگ در نمی زند (کارگردان) – 1384
  2. آش پز نابلد (کارگردان) – 1384
  3. باغ و وحش شیشه ای – 1385
  4. زندانی شماره 3 از آمریکا (کارگردان) – 1386
  5. همسایه سطل آشغالی (کارگردان) – 1387 و 1389
  6. میر نوروزی – 1388
  7. طعم گس مرگ – 1389
  8. نبرد و مدآ – 1389
  9. آزادی در بن بست تاریکی (کارگردان) – 1389
  10. چهار فصل مثل هم (کارگردان) – 1389
  11. محاکمه در کوهستان (کارگردان) – 1389 و 1390
  12. در انتهای هر سفر – 1390
  13. شاگرد دماغ ساز – 1390
  14. باگانه – 1390
  15. لابیرنت – 1392
  16. جمجمه ای در کانه مرا – 1392
  17. توضیح واضحات (کارگردان) – 1394
  18. خشم اژدها (بازیگر) -1394
  19. چیدمان غلط (بازیگر)- 1395
  20. دریبل (بازیگر)-1396

سریال های تلویزیونی نیما شعبان نژاد

  • سریال تلویزیونی دوپینگ ١٣٩٨
  • سریال تلویزیونی سرباز 1397
  • سریال تلویزیونی رهایم نکن – 1397

سریال های نمایش خانگی نیما شعبان نژاد

  • سریال هیولا به کارگردانی مهران مدیری – 1397
  • سریال ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان – 1397

فیلم های سینمایی نیما شعبان نژاد

فیلم آینده به کارگردانی امیر پورکیان – 1397

امیدواریم بیوگرافی نیما شعبان نژاد مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطالب مشابه را ببینید!