مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی پردیس احمدیه بازیگر جوان و درباره زندگی شخصی اش

بیوگرافی پردیس احمدیه

در این مطلب به بیوگرافی پردیس احمدیه ستاره نوظهور و بازیگر جوان سینمای کشور را ارائه کرده ایم. شهرت این بازیگر بعد از بازی در فیلم لاک قرمز زیاد شدن و پس از آن با بازی در فیلم خفگی به کارگردانی فریدون جیرانی توانست استعداد خود را در حوزه بازیگری نشان دهد.

پردیس احمدیه در این فیلم در کنار نوید محمدزاده بازی کرد. در ادامه همراه ما باشید تا ناگفته‌هایی از موسیقی تا به شهرت رسیدن این بازیگر را مرور کنیم.

بیوگرافی پردیس احمدیه بازیگر جوان و درباره زندگی شخصی اش

خانواده و مدرک تحصیلی

پردیس احمدیه در هشتم تیرماه سال ۱۳۷۱ در مراغه در خانواده‌ای هنردوست به دنیا آمد، بلافاصله بعد از آن خانواده او به تهران مهاجرت کردند و شناسنامه پردیس احمدیه صادره از تهران است. او سالهاست که پدرش را از دست داده و مادرش مشغول معرق کاری و نقاشی است.

پدرش اصالت مشهدی داشته و مادرش ترک زبان است. پردیس فرزند دوم خانواده بوده و یک خواهر کوچکتر با ۱۹ سال اختلاف سن و خواهر بزرگتری به نام پارمیس دارد. او از رشته موسیقی از دانشگاه سراسری گیلان فارغ التحصیل شد که به صورت اتفاقی وارد حرفه بازیگری شده و به گفته خودش علاقه به بازی در نقش های غیر کلیشه ای و متفاوت دارد.

بیوگرافی پردیس احمدیه بازیگر جوان و درباره زندگی شخصی اش

ازدواج پردیس احمدیه

تا الان پردیس احمدیه ازدواج نکرده و مجرد است. این هنرمند ایرانی در خصوص ملاک های ازدواج در برنامه دورهمی مهران مدیری گفت که دوست دارد با مردی سختی کشیده ازدواج کند. چون که خود او در زندگی با سختی بزرگ شده و به این موضوع افتخار می کند.

او دوست دارد همسر آینده اش با تلاش به جایگاه خوبی رسیده باشد و فکر می‌کند اگر همسرش سختی نکشیده باشد نمی تواند او را درک کرده و با او زندگی کند. همچنین او گفت که قیافه آن فرد هم اهمیت دارد و دوست ندارد که قدی بلند داشته باشد.

بیوگرافی پردیس احمدیه بازیگر جوان و درباره زندگی شخصی اش

پردیس احمدیه و موسیقی

شروع حوزه هنری پردیس احمدیه در موسیقی بود چون خانواده‌ای به شدت اهل موسیقی داشت. پدربزرگ او تار میزد و دایی هایش هم سنتور میزدند، به همین علت از دوران کودکی به دنبال موسیقی بود و این کار را با نواختن سنتور شروع کرد.

سنتور را از زمان راهنمایی آغاز کرد و در گروه کنسرت هم حضور داشته است. تسلط پردیس احمدیه در سنتور از جمله دلایلی بود که داریوش مهرجویی او را برای بازی در فیلم لامینور دعوت کرد.

بیوگرافی پردیس احمدیه بازیگر جوان و درباره زندگی شخصی اش

اولین تجربه دوربین

وقتی که با مادرش در سال ۱۳۷۸ در خیابان راه می رفت، در جلوی پارک ملت به صورت اتفاقی توسط یک دستیار کارگردان جهت بازی در تبلیغات پودر لباسشویی بانو دعوت به همکاری شد. اینگونه بود که فقط با ۷ سال سن اولین بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

شروع حرفه بازیگری

او در سن ۱۵ سالگی در سال ۱۳۸۵ به صورت اتفاقی با حمید نعمت الله کارگردان آشنا شد تا اینکه او را به افشین صادقی معرفی کرد. به این ترتیب اولین تجربه بازیگری پردیس در فیلم مقلد شیطان این کارگردان صورت گرفت. البته این فیلم برای چهار سال توقیف بود و در نهایت در سال ۱۳۸۹ روی پرده سینما رفت.

بیوگرافی پردیس احمدیه بازیگر جوان و درباره زندگی شخصی اش

ورود به تلویزیون

وقتی که ۱۹ سالش بود، یعنی در سال ۱۳۹۰ برای بار دوم نقش نیکی را در فیلم کلاس هنرپیشگی بازی کرد و همین فیلم بود که علاقه پردیس احمدیه را به بازیگری بیشتر کرده و مسیر خود را در این حوزه ادامه داد. ورود او به تلویزیون در سال ۱۳۹۲ در کنار مهران احمدیه، امیر آقایی و روزبه حصاری در سریال یادآوری صورت گرفت.

فیلم لاک قرمز

پردیس احمدیه در سال ۱۳۹۳ با فیلم خانه دختر دیده شد اما شروع شهرت در زندگی هنری او مربوط فیلم لاک قرمز در سال ۱۳۹۴ بود. او در این فیلم نقش اول را داشت و در جشنواره فجر هم به آن توجه شد.

بیوگرافی پردیس احمدیه بازیگر جوان و درباره زندگی شخصی اش

بازی در شبکه خانگی

او با بازی در سریال شبکه خانگی نوبت لیلی در سال ۱۴۰۱ بسیار مورد توجه قرار گرفت و با حضور متفاوت خود در سریال پوست شیر شهرتش چند برابر شد. به گفته خودش به دنبال سبک بازیگری خاصی نبوده و همیشه دوست داشته خودش باشد و سبک مخصوص به خود را پیاده کند.

فعالیت در تئاتر

او از سال ۱۳۹۲ بازی در تئاتر را با نمایش ناتمام به کارگردانی سیما تیرانداز شروع کرد و در سال ۱۳۹۴ برای بار دوم با نمایش کشتن کفتر چاهی به روی صحنه رفت. او معتقد است اجرا در تئاتر به فیزیک بازیگر کمک کرده و اتفاقی که در تئاتر می افتد را نمی توانید در سینما تجربه کنید.

افتخارات و جوایز پردیس احمدیه

این بازیگر در سال ۱۳۹۶ در ششمین جشنواره فیلم شهر برای فیلم لاک قرمز، عنوان بهترین بازیگر زن را دریافت کرده و برنده تندیس بهترین بازیگر زن برای فیلم تومان در بیست و یکمین جشن حافظ شد.

بیوگرافی پردیس احمدیه بازیگر جوان و درباره زندگی شخصی اش

نظر پردیس احمدیه در خصوص بازیگری

او معتقد است که جدا از میزان مهارتی که هر بازیگر در این حوزه دارد، نماینده نسل خود به شمار می‌رود. آینده بازیگری مثل جامعه الان بوده و به نوعی متناسب با شرایط آن ادامه پیدا میکند. او گفت که به عنوان بازیگر تلاش خود را میکند تا متناسب با موقعیت های اجتماعی انتخاب کرده و کارکردی اثرگذار در سینما داشته باشد.

او همچنین گفته که صبر کردن، زندگی و انسانیت در برابر اتفاقات ناخوشاینده مختلف زندگی را از حامد بهداد یاد گرفته است و دوست دارد که سایه حامد بهداد روی سر رفیقان‌اش باشد.

فیلم های پردیس احمدیه

پردیس احمدیه در دوران کاری خود نقش های مختلفی را اجرا کرده است که در این قسمت به بررسی بعضی از آنها می پردازیم.

بیوگرافی پردیس احمدیه بازیگر جوان و درباره زندگی شخصی اش

پردیس احمدیه در پوست شیر

این سریال به تهیه کنندگی نوید محمودی و کارگردانی جمشید محمودی بوده که از پلتفرم فیلم نت پخش شد. پوست شیر، اولین همکاری با برادران محمودی و سومین حضور این بازیگر در سریال های شبکه خانگی محسوب می شود. در این مجموعه بازیگران مطرحی مثل شهاب حسینی، بابک کریمی، علیرضا کمالی، مهرداد صدیقیان، پانته آ بهرام، هادی حجازی‌فر، سعید دشتی، بهزاد خلج، علی اوسیوند، کامران تفتی، آناهیتا افشار و ژیلا شاهی به ایفای نقش پرداختند.

پردیس احمدیه در لامینور

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی داریوش مهرجویی بود. نقش اصلی این فیلم بر عهده پردیس احمدیه است که دختر عاشق موسیقی در جدال با ساختار سنتی پدرش تصمیم میگیرد که به راه خود برود. تصویری که از پردیس احمدیه در فیلم لامینور منتشر شد نقش بهرام رادان در فیلم سنتوری را به یاد می آورد. او در این فیلم با بازیگرانی مثل بیتا فرهی، بهناز جعفری، سیامک انصاری، علی نصیریان، فریماه فرجامی، رضا داوودنژاد، مهرداد صدیقیان، علی مصطفی و غیره هم بازی شد.

پردیس اولیه در نوبت لیلی

این سریال خانگی به تهیه کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی محصول سال ۱۴۰۱ میباشد. پردیس احمدیه در این سریال نقش اول را داشته و وارث یک نقاشی خانوادگی با رازهای یک فامیل است. پلان های کشدار، شرایط وهمی و بازیهای در سوکوت از جمله خصوصیات نقش لیلی در این سریال نمایش خانگی میباشد. از بازیگران این سریال میتوان به نادر فلاح، مسعود کرامتی، مهران غفوریان، امین شعرباف، گوهرخیراندیش، لادن مستوفی، مریلا زارعی و غیره اشاره کرد.

بیوگرافی پردیس احمدیه بازیگر جوان و درباره زندگی شخصی اش

پردیس احمدیه در فیلم لاک قرمز

این فیلم محصول سال ۱۳۹۴ به کارگردانی سید جمال سید حاتمی است. پردیس احمدیه در این اثر به بازی نقش اکرم می پردازد این دختر با اشتیاق و شهامت به زندگی پرداخته و با عشق به خانواده به خصوص خواهر و برادرش در برابر بد شانسی و سختی های زندگی ناامید نشده و با تلاش میخواهد مشکلات را حل کند. او پس از فوت پدرش تلاش می‌کند تا عروسکهایی که می سازند را بفروشند و از این طریق برای خانواده‌اش امرار معاش کند اما … . پردیس احمدیه در حین فیلم همبازی بازیگرانی مثل رسول نقوی، مسعود کرامتی، بهنام تشکر و پانته آ تناهی شد.

پردیس احمدیه در فیلم مجبورم

این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا درمیشیان در ژانر درام محصول سال ۱۳۹۸ میباشد. پردیس احمدیه در این فیلم به بازی در نقش گلبهار می‌پردازد که فردی زودباور، احساسی و رمانتیک بوده و از زمان تولد تا جوانی بدیهی‌ترین نیازهای زندگی را دنبال می کند و خود را وابسته به مردی بی اخلاق و خلافکار میداند. او فقط از قانون میخواهد که فرصت دوباره بچه دار شدن را به او بدهد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به بهمن فرمان آرا، مجتبی پیرزاده، پارسا پیروزفر و نگار جواهریان اشاره کرد.

پردیس احمدیه در خانه دختر

این فیلم محصول سال ۱۳۹۳ به کارگردانی شهرام حسینی میباشد. در این فیلم پردیس احمدیه نقش ستاره خواهر سمیرا را با بازی رعنا آزادی ایفا کرده و در کنار هنرمندانی مثل رویا تیموریان مانیشا حسنی، نادر فلاح، امیر علی نبویان، نسیم ادبی محمدرضا هدایتی، بهناز جعفری، بابک کریمی، رعنا آزادی، باران کوثری، پگاه آهنگرانی و حامد بهداد به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی پردیس احمدیه بازیگر جوان و درباره زندگی شخصی اش

پردیس احمدیه در فیلم خفه گی

کارگردانی فیلم را فریدون جیرانی انجام داده که در آن پردیس احمدیه نقش نسیم سازگار ظاهراً مشکل روانی دارد را ایفا می کند. از جمله بازیگرانی که او در این فیلم با آنها هم بازی شد می‌توان به پولاد کیمیایی، ماهییا پطروسیان، اسدالله یکتا، احسان امانی، غلامحسین لطفی، الناز شاکر دوست و نوید محمدزاده اشاره کرد.

آثار پردیس احمدیه

از کارهای سینمایی او می‌توان به فیلم مقلد شیطان در سال ۱۳۸۵، کلاس هنرپیشگی در ۱۳۹۰ دلم میخواهد در سال ۱۳۹۲، تگرگ و آفتاب در ۱۳۹۳، خانه دختر در همان سال، لاک قرمز در ۱۳۹۴، خفگی در سال ۱۳۹۵، سرکوب در سال ۱۳۹۷، فیلم های تومان، مجبورم و لامینور در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد.

او در شبکه خانگی در سریال های پوست شیر و نوبت لیلی در سال ۱۴۰۱ و سریال آن ها محصول ۱۴۰۰ به ایفای نقش پرداخته است. تنها کار تلویزیونی او یادآوری محصول سال ۱۳۹۲ میباشد.

مطالب مشابه را ببینید!