مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی کریستیانو رونالدو بازیکرن سرشناس و درباره زندی شخصی اش

بیوگرافی کریستیانو رونالدو فوتبالیست معروف

کریستیانو رونالدو یکی از بازیکنان حرفه ای فوتبال است که در زمان بازی در باشگاه منچستریونایتد، یوونتوس و همچنین تیم ملی پرتغال، دارای رکوردهای جالبی است. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با اسطوره فوتبال دنیا یعنی کریستیانو رونالدو آشنا کنیم.

کریستیانو رونالدو چه کسی است؟

او با نام کامل کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو یک ستاره فوتبال پرتغالی است. زمانی که او ۱۶ ساله بود، یعنی در سال ۲۰۰۳ منچستریونایتد با ۱۲ میلیون پوند او را پذیرفت که این قیمت برای بازیکنی در این سن و سال رکوردی محسوب میشد.  در سال ۲۰۰۴ فینال جام جهانی حذفی، سه گل اول منچستر توسط رونالدو زده شد و به کمک او بود که قهرمانی را بدست آوردند. در سال ۲۰۰۸ رونالدو رکورد گل زنی را بدست آورد، سال بعد رئال مادرید ۱۳۱ میلیون دلار برای او پرداخت که رکوردی دیگر بود. از دستاورد های او میتوان به پنج توپ طلا به عنوان بهترین بازیکن سال و رساندن پرتغال در قهرمانی اروپا سال ۲۰۱۶ اشاره کرد. رونالدو با امضای قراردادی در جولای ۲۰۱۸ با باشگاه سری آ ایتالیا، یوونتوس وارد مرحله جدیدی از حرفه خود شد. جالب است بدانید بدن رونالدو ده درصد چربی دارد و این دلیل سرعت زیاد او در دویدن است. وزنش ۸۰ کیلوگرم و قد او ۱۸۵ سانتی متر میباشد او تا ارتفاع دو متر و ۹۳ سانتی متر میتواند بپرد.

ویدیوی جالب یوتیوب از ثروت کریستیانو رونالدو و مقایسه آن با ثروت مسی و همچنین یک کارگر ایرانی!

دوران کودکی رونالدو

رونالدو پنجم فوریه سال ۱۹۸۵ در فونچال، مادیرا پرتغال که جزیره ای در سواحل غربی این کشور میباشد به دنیا آمد. او کوچک ترین فرزند از چهار فرزند فونچال، مادیرا و ماریا دولورس دوس سانتوس میباشد. اسم او از یکی از بازیگران مورد علاقه پدرش که ریس جمهور وقت هم بود انتخاب شد. رونالدو در محله ای که بیشتر آنها کارگر بودن و در خانه ای کوچک که سقف حلبی داشت و به اقیانوس مشرف بود بزرگ شد. رونالدو به وسیله ارتباطات پدرش که مدیر تجهیزات یک باشگاه پسرانه بود، با فوتبال آشنا شد. او در دوران کودکی زندگی خیلی سختی داشت چون پدرش بیشتر اوقات زیاد مشروب میخورد. او دو خواهر و یک برادر دارد که با دین مسیحی کاتولیک بزرگ شده اند. آنها به قدری فقیر بودند که هر ۴ خواهر و برادر در یک اتاق زندگی میکردند.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو بازیکرن سرشناس و درباره زندی شخصی اش

دوران تحصیل و عمل جراحی

در سن ۱۴ سالگی بعد از این که به خاطر توهین معلم‌اش صندلی را به او پرتاب کرد، برای همیشه قید درس را زد. از آن به بعد مادرش از او حمایت کرده و رونالدو همه وقت خود را برای فوتبال گذاشت. سال بعد در سن ۱۵ سالگی بیماری تند تپشی قلب اش میتوانست سبب کنار گذاشتن او از دنیای فوتبال شود اما با حمایت باشگاه از او و خانواده‌اش، با یک عمل جراحی این مشکل حل شد.

بازی در بارسلونا و منچستر

این ماجرا به زمانی برمیگردد که در سن ۱۲ سالگی و سال ۱۹۹۷ رونالدو توجه استعداد یاب های باشگاه اسپورتینگ لیسبون را جلب کرد و به آنها ملحق شد در نهایت در سن ۱۷ سالگی و سال ۲۰۰۲ به تیم اصلی رفت و تا سال ۲۰۰۳ در آنجا ماند. حال بازی خوب او در اسپورتینگ توجه باشگاه بارسلونا و منچستر را جلب کرد و به او پیشنهاد دادند. رونالدو در سال ۲۰۰۳ با اصرار الکس فرگوسن به باشگاه منچستر یونایتد با قرارداد چهار ساله رفت.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو بازیکرن سرشناس و درباره زندی شخصی اش

حضور در تیم ملی

اولین بار در ۱۶ سالگی و در سال ۲۰۰۱ به تیم ملی زیر ۱۶ سال پرتغال دعوت شده و بار دوم در سال ۲۰۰۳ در ۱۸ سالگی به پیراهن بزرگسالان پرتغال دست یافت. او با پرتغال 1 قهرمانی لیگ ملت های اروپا و 1 قهرمانی لیگ ملت های اروپا دارد.

موفقیت در منچستر یونایتد

زمانی که رونالدو ۲۱ ساله بود و از سال ۲۰۰۶ موفقیت او به عنوان بازیکن برتر لیگ انگلستان شروع شد، بعد عنوان جوان ترین بازیکن سال هم به دست آورد. در سال ۲۰۰۷ پیشنهاد ۸۰ میلیون یورویی رئال را قبول نکرد و بعد با منچستر وارد قرارداد هفته ای ۱۲۰ هزار یورو شد. در ادامه به خاطر درخشش خود در منچستر، جایزه توپ طلا و کفش را به دست آورد. او با منچستر یک قهرمانی جام حذفی، سه قهرمانی لیگ جزیره، یک قهرمانی جام خیریه، دو قهرمانی جام اتحادیه، یک قهرمانی چمپیونز لیگ و یک قهرمانی باشگاه های جهان را به دست آورده است.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو بازیکرن سرشناس و درباره زندی شخصی اش

پیراهن شماره ‌7 رونالدو

او اولین فوتبالیست پرتغالی در منچستر یونایتد به شمار میرفت و میخواست که پیراهن شماره ۲۸ را به تن کند. اما الکس فرگوسن از او خواست که پیراهن شماره هفت که قبل از آن بازیکنان افسانه ای مثل دیوید بکهام، اریک کانتونا، اریک کانتونا و جورج بست آن را پوشیده اند را بپوشد و به آن افتخار کند.

قرارداد با رئال مادرید

در ۲۴ سالگی یعنی سال ۲۰۰۹ قراردادی ۶ ساله به ارزش ۹۴ میلیون یورو یعنی گران ترین انتقال برای آن زمان، به تیم رئال رفت و تا سال ۲۰۱۸ در این تیم ماند. او در مجموع برای ۴۳۸ بار پیراهن رئال را بر تن کرده و ۴۵۱ بار برای این تیم گل زد. همچنین به خاطر بازی خوبش در رئال چهار بار توپ طلای جهان و سه بار کفش طلا را به دست آورد. از دیگر دستاوردهای او در رئال میتوان به 2 قهرمانی کوپا دل ری، 2 قهرمانی لالیگا، 2 سوپرجام اسپانیا، 2 قهرمانی سوپرجام اروپا، 3 قهرمانی جام باشگاه های جهان و 4 قهرمانی چمپیونزلیگ اشاره کرد.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو بازیکرن سرشناس و درباره زندی شخصی اش

قرارداد با یوونتوس

او در سن ۳۳ سالگی و در سال ۲۰۱۸ قراردادی به مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو برای چهار سال که گران ترین انتقال سری آ بود به یوونتوس ایتالیا رفت و در این تیم تا سال ۲۰۲۱ بازی کرد. در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ عنوان بهترین بازیکن سری آ را داشت و با یوونتوس 2 قهرمانی سوپرجام ایتالیا، 1 قهرمانی جام حذفی و 2 قهرمانی سری آ را داشت.

قرارداد دوبار با منچستر

رونالدو در سن ۳۶ سالگی در سال ۲۰۲۱ با دستمزد سالانه ۱۵ میلیون قراردادی دو ساله با تیم منچستر بست. اما او برای یک سال در این تیم ماند و بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به صورت توافقی از آن جدا شد.

بازی در برابر ایران

رونالدو تا الان دو بار در برابر تیم ملی ایران بازی کرده که نتیجه آن زدن یک گل با پنالتی در جام جهانی ۲۰۰۶ و از دست دادن پنالتی به علیرضا بیرانوند در جام جهانی ۲۰۱۸ است.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو بازیکرن سرشناس و درباره زندی شخصی اش

ازدواج و خانواده رونالدو

رونالدو در ۳۱ سالگی و سال ۲۰۱۶ با مدل ۱۹ ساله اسپانیایی جورجینا رودریگز وارد رابطه عاشقانه شد. زمانی که جورجینا رودریگز در فروشگاه گوچی کار میکرد، در جریان خرید رونالدو از این فروشگاه مورد توجه او قرار گفته و بعد با یک قرار عاشقانه این وضعیت ادامه پیدا کرد. آنها در سال ۲۰۱۷ یک فرزند دختر به اسم آلانا مارتینا داشتند و بعد رونالدو به وسیله رحم اجاره ای دو فرزند دوقلو به اسم های ماتئو و اوا ماریا را به جمع فرزندان خود اضافه کرد. دختر دیگر رونالدو به نام گئو در آوریل 2022 به دنیا آمد. رونالدو بارها گفته به علت علاقه ای که به عدد هفت دارد، خیلی دوست دارد که هفت فرزند داشته باشد.

مرگ پسر رونالدو   

در ۲۹ اکتبر سال ۲۰۲۱ رونالدو خبر بارداری همسرش را داد و گفت که خیلی زود یک پسر و دختر دو قلو خواهند داشت ولی در آوریل ۲۰۲۲ رونالدو در صفحه اینستاگرامش گفت که یکی از قل های در راهشان جان داده است.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو بازیکرن سرشناس و درباره زندی شخصی اش

نیکوکاری و کارهای خیر

رونالدو بدون شک یکی از خیرترین بازیکنان فوتبال است که چیزی برای درمان بچه های سرطانی کم نگذاشته است. او برای احداث مدرسه ای در غزه فلسطین کفش طلای سال ۲۰۱۱ خود را فروخت و در کنار بازی های خیرخواهانه، دفعات زادی کمک هزینه ساخت بیمارستان را داده است. او در برنامه های زیادی برای دوری کودکان از اعتیاد و سایر بیماری ها شرکت کرده و حتی سفیر جهانی Save the Children و انجمن مراقبت از حرا با هدف افزایش آگاهی در خصوص حفاظت از گیاهان معروف به حرا بود. او در سال ۲۰۱۵ پنج میلیون پوند به کمک های امدادی زلزله در نپال کمک کرده و عنوان خیر ترین ورزشکاران جهان را کسب کرد.

خالکوبی نکردن برای اهدای خون

رونالدو نه سیگار میکشد و نه خالکوبی دارد، او گفته که به علت مرگ پدرش به علت اعتیاد به الکل تا الان لب به الکل نزده و به همین دلیل به صورت مرتب میتواند خون اهدا کند.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو بازیکرن سرشناس و درباره زندی شخصی اش

حواشی

تصادف با فراری

رونالدو در هشتم ژانویه ۲۰۰۸ یک تصادف شدید با خودرو فراری خود داشت که جان سال به در برد و بعد از چهار روز برای اولین بار به عنوان بهترین بازیکن سال جهان دست یافت.

ازدواج پنهانی

رونالدو وقتی ۲۵ ساله بود در سال ۲۰۱۰ خبر پدر شدن خود را اعلام کرد. اما وی در آن زمان در هیچ رابطه عاشقانه ای نبود. تا الان به صورت رسمی هویت کریستیانو جونیور اعلام نشده است ولی گفته میشود که مادر او خدمتکار یک هتل بوده که برای زمان کوتاهی با رونالدو رابطه داشته است.

رابطه با ایرینا شایک

در سال ۲۰۱۰ رونالدو بعد از این که خبر پسر دار شدن خود را منتشر کرد برای این که از جو رسانه ای خلاص شود، با ایرینا شایک که یک مدل روسی بود وارد رابطه شد. آنها برای پنج سال با هم در رابطه بودند تا این که وی با خبرنگار اسپانیایی، لوسیا ویالون وارد رابطه ای دیگر برای چند هفته شد.

بیوگرافی کریستیانو رونالدو بازیکرن سرشناس و درباره زندی شخصی اش

مراسم خصوصی ازدواج

اسپوتنیک ادعا کرده است که رونالدو و جورجینا دارند برای یک مراسم ازدواج آماده میشوند و عروسی آنها یک مراسم خصوصی بی سر و صدا خواهد بود که در کشور مراکش آفریقا برگزار میشود. اما تا الان خبری رسمی از این مراسم منتشر نشده است.

مخالفت مادر رونالدو با ازدواج

به اعتقاد مادر رونالدو، انگیزه جورجینا برای آغاز زندگی مشترک کافی نبوده و فقط به خاطر مسائل مالی میخواهد به همسری رونالدو دربیاید و به همین خاطر با این ازدواج مخالف است.

ماجرای سقط شدن رونالدو

مادر رونالدو گفت که به خاطر فقر و اعتیاد پدرش به الکل و همچنین فرزندان زیادی که داشت میخواست رونالدو را سقط کند اما پزشکش او را از این کار منصرف کرد.

فرار مالیاتی

در سال ۲۱۰۷ او به فرار مالیاتی ۱۵ میلیون یورویی در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ متهم شد، ادعایی که توسط رونالدو رد شد ولی در سال ۲۰۱۸ از طرف دادگاه اسپانیا به ۱۸ میلیون یورو جریمه و دو سال حبس محکوم شد که بعد از توافق با مقامات اسپانیایی جریمه او به ۱۶ میلیون یورو کاهش یافت.

مطالب مشابه را ببینید!