مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی جاش برولین + اطلاعات زندگی شخصی و هنری و عکس های همسرش

جاش برولین

بیوگرافی جاش برولین

جاش برولین Josh Brolin متولد 12 فوریه سال 1968 در لس آنجلسی آمریکا است. او در خانواده ای هنری متولد شد.

پدر او جیمز بازیگر سینما است و به همین دلیل جاش هم به بازیگری علاقه مند شد.

نخستین نقشی که بازی کرد، در صحنه تئاتر و  بازی در نمایش معروف A Streetcar named Desire بود.

جاش برولین

در ادامه ویدیویی از 10 بازی و نقش آفرینی خاطره انگیز جاش برولین را تماشا کنید.

شروع بازیگری

نخستین نقش مهمی که او بازی کرد در فیلم he Goonies در سال 1985 بود که بر اساس داستانی از استیون اسپیلبرگ بود. پس از این فیلم او تصمیم گرفت به تلویزیون برگردد و در سریال بازرس ویزه و راننده های جوان بازی کرد.

بار دیگر به سینما برگشت و در فیلم هایی مانند قاتلان جاده ای و جنگ برادر من حضور پیدا کرد ولی این فیلم ها هیچ کدام به موفقیت نرسیند.

او در سال 2000 در فیلم مستقل به اهستگی سوختن و فلم علمی تخیلی ترسناک مرد نامرئ بازی کرد ولی این فیلم ها طوری نبودند که او را تبدیل به بازیگری مهم کنند.

جاش برولین

بازی در فیلم جایی برای پیرمردها نیست

اما نقط عطف بازیگری او در سال 2007 و بازی در فیلم جایی برای پیرمردها نیست به کارگردانی برادران کوئن بود که یکی نقش یکی از بازیگران اصلی را بازی کرد. او در این فیلم در کنار بازیگران معروفی همچون تامی لی جونز و خاویر باردم ایفای نقش کرد. بازی در این فیلم باعث شد که سال بعد در فیلم میلک در نقش یک سیاستمدار بی کفایت بازی کند. بلاخره پس از بازی در این فیلم او کاندیدای بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

جاش برولین

بازی در نقش رئیس جمهور آمریکا

او در همان سال در نقش جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا را در فیلمی از الیور استون به نام W بازی کرد و توانست نظر مثبت منتقدان را به دست آورد. او در فیلم جوناه هکس که بر اساس کمیک ساخته شده بود هم ایفای نقش کرده است.

جاش برولین

ازدواج و همسر

همسر اول او آلیس آدیر بود که از سال 1988 تا 1992 با هم زندگی کردند و سپس از هم جدا شدند. او در سال 2004 با دایان لین ازدواج کرد.

از سال 1999 تا سال 2001 هم با مینی درایور بازیگر بریتانیایی رابطه داشت. آنها در سال 2001 نامزدیشان را اعلام کردند و در همان سال هم از هم جدا شدند.

در مراسم گلدن گلوب سال 2003 به همراه دایان لین حاضر شد.

جاش برولین

نکات خواندنی و جلب در مود جاش برولین

۱. برولین برای بازی در نقش دن وایت در فیلم “میلک” جایزه اسکار را به دست آورد و نامزد جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد SAG شد.

۲. برولین در نقش تانوس، شخصیت منفی سینمای دنیای مارول، صداپیشگی و ضبط حرکت می کند.

۳. او اولین بار در فیلم “نگهبانان کهکشان” (Guardians of the Galaxy) و در قسمت های پایانی “انتقام جویان: عصر اولتران” (Avengers: Age of Ultron) نقش تانوس را ایفا کرد. او در فیلم ” انتقام‌ جویان: جنگ ابدیت ” (Avengers: Infinity War) نقش منفی اصلی را بازی کرد.

جاش برولین

۴. برولین در آوریل ۲۰۱۷ در قراردادی که برای چهار سری فیلم مردان ایکس بسته شد، نقش کابل را ایفا کرد که اولین آن در “ددپول ۲” (Deadpool ۲) بود.

۵. برولین فرزند جین کامرون، فعال حیات وحش اهل کورپس کریستی، تگزاس و جیمز برولین بازیگر است.

۶. او در سانتا مانیکا، کالیفرنیا، به دنیا آمد و در تمپلتون، کالیفرنیا، در حالی که با حرفه سینمایی پدرش چندان ارتباطی نداشت، بزرگ شد.

۷. زمانی که ۱۶ ساله بود والدین اش از هم جدا شدند. در سال ۱۹۹۸ پدرش با همسر سومش، باربارا استرایسند خواننده و بازیگر ازدواج کرد.

جاش برولین

۸. برولین پس از رفتن به کلاس بازیگرانی دبیرستان اش به بازیگری علاقه مند شد.

۹. برولین در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۴ توضیح داد که در سال های نوجوانی یکی از اعضای یک گروه دوستانه بود که خود را Cito Rats می نامیدند.

۱۰. او اعتراف کرد که برای استعمال هروئین، ماده مخدری که دوست نداشت، مجبور بود خودرو سرقت کند. او گفت، “شانس آوردم ک اعتیادم ادامه پیدا نکرد و به خاطر مصرف آن نمردم.”

جاش برولین

۱۱. او برای نقش وایلد بیل وارتون در فیلم “مسیر سبز” (The Green Mile) تست داد اما این نقش به سم راکول واگزار شد.

۱۲. به گفته برولین ۲۴ تن از دوستانش که با آن ها بزرگ شد بر اثر مصرف هروئین از دنیا رفتند.

۱۳. او در آوریل ۲۰۰۰، در بیست و چهارمین مسابقه سالانه تویوتا در لانگ بیچ، کالیفرنیا، ۲۲ سال پس از پیروزی پدرش، به پیروزی رسید.

۱۴. برولین یکی از طرفداران مشتاق هنر مالکولم لیپک و ارنست نیزوستنی است.

۱۵. پسرش ترور برولین، پیش از فیلم برداری تمام شخصیت های او را طرح می زند.

جاش برولین

۱۶. او با الهام از مادرش جین کامرون اجی، که در سال ۱۹۹۵ از دنیا رفت، داستان ها و شعرهای مختلف نوشته است.

۱۷. نام برولین براساس شخصیت جاش رندل با بازی استیو مک کوئین در سریال تلویزیونی Wanted: Dead or Alive انتخاب شد.

۱۸. او یکی از کارگردان های اجرایی نمایش سه گانه آمریکایی Reflections است که از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ با حضور آنتونی زرب در تئاتر گوا به روی صحنه می رفت.

۱۹. او یکی از بزرگ ترین طرفداران جان کاساوتیس است و می گوید فیلم “زنی تحت تاثیر” (A Woman Under the Influence) را بیش از ۴۰ بار تماشا کرده است.

۲۰. او زمانی می خواست آشپز شود.

جاش برولین

۲۱. او تا زمان بازی در فیلم “گانیز” به کارگاه های سینمایی می رفت و پس از این فیلم تحت نظر مربی های شخصی اش، پت جرج و تونی میلر اموزش می دید. پدرش جیمز برولین نیز به کارگاه بازیگری رفته است.

۲۲. او زمانی که فیلم بازی نمی کند دوست دارد در مسابقات رالی یا موج سواری شرکت کند.

۲۳. او در مه ۲۰۰۶ و دو روز پس از بازی در فیلم “جایی برای پیرمردها نیست”، در بزرگراه لس آنجلس، با موتور به یک خودروی سنگین برخورد کرد. خوشبختانه تنها استخوان ترقوه اش ترک برداشت و دو هفته بعد به صحنه فیلم برداری بازگشت.

۲۴. او و پدرش جیمز برولین هر دو در نقش رئیس جمهورهای ایالات متحده بازی کرده اند. جیمز در نقش رونالد ریگان و جاش در نقش جرج دبلیو. بوش.

۲۵. او در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۰۸ اجرای پربیننده ترین قسمت برنامه تلویزیونی “پخش زنده شنبه شب” (Saturday Night Live) در طی ۱۴ سال را برعهده داشت که سارا پیلن، کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری مهمان او بود.

جاش برولین

۲۶. نقش مارکوس رایت در “نابودگر: رستگاری” (Terminator Salvation) به او پیشنهاد شد که آن را رد کرد و این نقش به سم ورثینگتون واگذار شد.

۲۷. کمپانی فاکس درنظر داشت برای نقش افسر تام هانسون در فیلم “خیابان جامپ شماره ۲۱” (۲۱ Jump Street) او را انتخاب کند اما پاتریک هازبرگ تولیدکننده جانی دپ را به او ترجیح داد.

۲۸. او تاکنون در سه فیلم که نامزد اسکار بهترین فیلم شده اند حضور داشته است: جایی برای پیرمردها نیست، میلک و “شهامت واقعی” (True Grit). جایی برای پیرمردها نیست این جایزه را به دست آورده است.

مطالب مشابه را ببینید!