مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی + عکس های دو نفره و زندگی شخصی و هنری

حریر شریعت زاده

حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی است که او هم دستی در هنر دارد و نوازنده است و به واسطه همین هنرش با سالار عقیلی آشنا شده است. در ادامه این مطلب اطلاعات زندگی و شخصی حریر شریعت زاده و همسرش و عکس های دو نفره آنها را آماده کرده ایم.

بیوگرافی حریر شریعت زاده

حریر شریعت زاده نوازنده ایرانی متولد خرداد سال 1356 در شهر تهران است. همسر سالار عقیلی است. او به صورت تخصص ساز پیانو و دف می نوازد. او در دانشگاه سراسری رشته تغذیه خوانده‌است و در دانشگاه، تحصیلات موسیقی را هم پشت سر گذاشته‌است.

حریر شریعت زاده

خانواده

او یک خواهر و دو برادر دارد. یکی از برادران و خواهر او در کشور آلمان زندگی می کنند و برادر دیگر او ساکن شهر تهران است. پدربزرگ مادری اش کرمانی تبار است و صدای زیبایی داشته است. برادرش که در ایران ساکن است دندانپزشک است و نوازنده تار هم می باشد.

حریر شریعت زاده

شروع فعالیت هنری

حریر شریعت زاده پیاو را از سن 5 سالگی شروع کرده است. از کلاس اول راهنمایی تا دوم دبیرستان با جواد معروفی و سپس با خانم جواهری و فخری ملک پور آموزش موسیقی دیده است. او سبک استاد محجوبی را فرا گرفته است و با این سبک کار می کند. از خانم پریسا ردیف های آوازی را آموخته است.

حریر شریعت زاده

ازدواج با سالار عقیلی

حریر شریعت زاده در باره آغاز آشنایی خود با سالار عقیلی می‌گوید:

در جشنواره موسیقی فجر در سال ۱۳۷۵ با او آشنا شدم. با مادرم به عنوان تماشاچی به جشنواره رفته بودم. ساعات زیادی را در آنجا گذرانده بودیم. اعلام شد که گروه حوزۀ هنری برنامه دارد. ما خسته بودیم. از مادرم خواستم که برویم. از جا بلند شدیم و در حال حرکت به بیرون از سالن بودیم. هنوز از سالن خارج نشده بودیم که گروه حوزۀ هنری کار خود را آغاز کرد. صدای سالار سالن را پر کرد. ما در جای خود متوقف شدیم. صدای او تمام سالن را حیرت زده کرده بود. او جوانی ۱۷ – ۱۸ ساله و ناشناخته بود و این به حیرت جمع می افزود. من که ردیف‌های آوازی را نزد خانم پریسا تمام کرده بودم و با سبک‌ها آشنا بودم به مادرم گفتم فکر می کنم این خواننده از شاگردان آقای تعریف است. مادرم با تعجب پرسید من از کجا می توانم این را بدانم. گفتم از شیوۀ خواندن او می فهمم. تا آنتراکت صبر کردیم و بعد با او صحبت کردیم. به این شکل آشنایی ما شروع شد. پس از آشنایی بیشتر، همکاری هنری خود را آغاز کردیم. با هم کارهای مختلفی با پیانو انجام دادیم. تا اینکه در سال ۱۳۷۹ با هم ازدواج کردیم.

حاصل ازدواج سالار عقیلی با حریر شریعت زاده یک پسر است.

آثار

  • نوازندگی پیانو در آلبوم بوی باران با خوانندگی محمدرضا شجریان
  • نوازندگی پیانو در آلبوم مایه ناز با خوانندگی سالار عقیلی

حریر شریعت زاده حریر شریعت زاده حریر شریعت زاده حریر شریعت زاده حریر شریعت زاده حریر شریعت زاده

مطالب مشابه را ببینید!