مجله تاپ‌ناز‌

عواقب بی احترامی به همسر و روش کنترل آن

بی احترامی کردن به همسر باعث ایجاد عواقب بدی در زندگی مشترک می شود. این دسته از زن  و مردها در تربیت فرزند خود هم ناموفق هستند، زیرا فرزندان آنها به صورت مدام از آنها الگوبرداری می کنند. برای مقابله با چنین مشکلاتی باید از مقایسه کردن همسر با دیگران خودداری کرد و در جمع همدیگر را تحسین کنید.

یکی از مهمترین اصول و مواردی که باعث ثبات و پایداری بیشتر در رابطه می شود، حفظ حرمت همسر است. همان گونه که می دانید اختلاف در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و … باعث ایجاد ناراحتی و یا دعوا در بین زن و شوهرها می شود، ولی چیزی که در این مورد بسیار مهم است، بی احترامی نکردن به همسر در بین دعوا است. بعضی از زوجین به دلیل عصبانی شدن و یا عدم کنترل روی هیجانات، رفتارهای زننده ای از خود نشان می هند، که باعث ایجاد ناراحتی در آنها می شود. این پرخاشگری ها و بی احترامی ها باعث می شود، رابطه شما به تیرگی برود و در ادامه هم تاثیرات نامطلوب در زندگی شما دارد.

بی احترامی به همسر و عواقب آن

حفظ احترام یکی از اصلی ترین پایه های یک رابطه است. وقتی که حرمت در زندگی مشترک از بین برود، زن و شوهر به خود اجازه می دهند که هر چیزی را به زبان بیاورند. باید توجه داشته باشید که این بی حرمتی ها می تواند شما را از هم دور کند و در روابط عاطفی شما فاصله ایجاد کند. بیشتر خانم ها در موقع عصبانیت پرخاشگری های تندی نسبت به همسر خود دارند که با بی احترامی همراه می شود و همین موضع باعث می شود بحث بین آنها خیلی بیشتر شود.

عواقب بی احترامی به همسر  و روش کنترل آن

چه کسانی بی احترامی می کنند؟

تجربه نشان داده که بیشتر افرادی بی احترامی می کنند که توانایی حرف زدن منطقی و رو در رو با دیگران را ندارند. این افراد کنترل کافی روی خشم و عصبانیت خود را ندارند و به همین دلیل ها شروع به توهین کردن می کنند. از دیگر نشانه ها و ویژگی های این افراد می توان به بلند صحبت کردن با همسر اشاره نمود. حتی گاهی فحش دادن و برخورد فیزکی هم در این افراد دیده می شود.

بیشتر افرادی که به دیگران توهین و بی احترامی می کنند به صحبت های اطرافیان اصلا گوش نمی کنند و سعی دارند که حرف بزنند. حضور آنها در جمع هم با بی احترامی است. وقتی که این افراد با همسر خود به مهمانی می روند ممکن است با آنها بی احترامی کنند. در واقع روانشناسان معتقد هستند که این دسته از افراد نوعی مقابله به مثل دارند. گاهی گفته می شود که با سکوت کردن این افراد گستاخ تر هم می شوند. وجود این چنین رفتارهای بدی باعث دور شدن این افراد از خانواده می شود.

 

 

عواقب بی احترامی کردن:

حفظ حرمت در رابطه و زندگی مشترک باعث می شود تا فرد مقابل هم به وظایف خود عمل نماید. الگو بودن والدین برای فرزندان هم بسیار مهم است. وقتی که والدین به هم احترام می گذارند و حرکت هم را جلوی فرزند حفظ می کنند، به آنها می آموزند که به پدر و مادر خود باید احترام گذاشت. از سویی با این کار در خانه به همسر خود اعتماد به نفس بیشتر می دهید. پس بی حرمتی می توانید یکی از دلایل مهم نارضایتی از زندگی مشترک باشد.

وقتی که بی حرمتی در مورد مسائل کوچک زیاد شود، به مرور زمان باعث می شود همسر شما از انجام مسئولیت ها و وظایفی که دارد خودداری کند. مردانی که از سوی همسر خود احترام و محبت می بینند، بیشتر به نیازهای خانواده توجه دارند و سعی می کنند اعضای خانواده را خوشحل و شاد نگه دارند.

چگونه این رفتار را کنترل کنیم؟

برای کمتر کردن این چنین رفتارها باید بعضی از نکات و مسائل در این مورد را مورد بیشتر توجه کنید. از مهمترین نکات مقایسه نکردن همسر خود با دیگران است. افرادی که همسر خود را با دیگران مقایسه می کنند، نوعی کمبود اعتماد به نفس در آنها ایجاد می کنند. این کار برای هر فردی یک نوع آزار روحی به شمار می آید. باید بدانید که یکی از مهمترین عواملی که باعث بروز بی احترامی در بین افراد می شود، همین مقایسه کردن ها می باشد. بعضی از خانم ها بدون اینکه توانایی های همسر خود را نادیده بگیرند، آنها را دلیل نقطه ضعف هایی که دارند تحقیر می کنند که نوعی بی احترامی است.

 

تحسین کردن:

زن و شوهر در زندگی باید یکدیگر را تحسین کند. چه در جمع دوستانه و چه در زمان هایی که تنها هستید، باید از همسر خود تعریف و تمجید کنید. این کار باید بدون اغراق باشد. شما می توانید به نقاط قوت همسر خودتان اشاره کنید. به ویژه این موضوع در تربیت فرزندان با اهمیت تلقی می شود. زیرا فرزندان پدر و مادر را الگوی رفتاری خودشان قرار می دهند.

 

دوری از بدبینی:

توجه کنید، که بدبینی به همسر از نبود آگاهی همسرداری نشات می گیرد. این موضوع در بسیاری از زندگی ها موجب از هم پاشیده شدن روابط زن و شوهر شده است. اما وجود اعتماد در زندگی می تواند موجب ثبات بیشتر یک رابطه باشد. زنان یا مردان بدبین نمی توانند لذت کافی از رابطه خود داشته باشند. آن ها مدام ناراحتی دارند، و وجود چنین احساساتی موجب دوری از همسر و بی احترامی به همسر می شود، بنابراین حفظ حریم شخصی همسر بسیار مهم است.

 

اهمیت به اولویت های او:

همه ما در زندگی دارای اولویت هایی هستیم، که برایمان اهمیت دارند، و دوست داریم عزیزانمان این اولویت ها را بدانند، و به آن ها توجه کنند. اهمیتی ندارد که این اولویت ها برای شما مهم نیستند، زیرا برای همسر شما بخش مهمی از علایق او می باشند. اگر می خواهید چنین تنش هایی را در زندگی خود کم کنید، باید به اولویت های همسرتان کمی فکر کنید، و به او کمک کنید تا آن را محقق کند.

 

 

مطالب مشابه را ببینید!