مجله تاپ‌ناز‌

بی رنگ کردن و سفید کردن ناخن ها در منزل با ترفندهای آسان

ناخن ها باعث زیبایی انگشتان دست می شوند و افرادی هستند که به دنبال سفید کردن و بی رنگ کردن ناخن های خود هستند تا ظاهر دست هایشان زیباتر باشد. در این بخش ترفندهای آسان برای بی رنگ و سفید کردن ناخن در منزل را به شما آموزش می دهیم.

به صورت معمول در طی فرآیند بی رنگ شدن ناخن ها، عوامل زیادی تاثیر می گذارد. از جمله این شرایط می توان به عدم مراقبت درست و پولیش دادن زیاد از حد ناخن اشاره کرد که در صورت تماس با آلودگی ها، در طی زمان زیبایی خود را از دست می دهند. چنانچه شما هم به دنبال روش های موثر و خانگی برای سفید کردن ناخن های خود هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا ماسک های موثر را به شما معرفی کنیم.

بی رنگ شدن ناخن ها با این روش ها

همان گونه که مطالعه کردید، ناخن ها می توانند تحت عوامل زیادی بی رنگ و کدر شوند که به مرور زمان زیبایی خود را ممکن از دست بدهند. این برای هر خانمی آزار دهنده است، زیرا علاوه بر تاثیر منفی روی سلامت ناخن باعث از بین رفتن زیبایی دست ها هم می شود. در این مورد استفاده از روش های موثر برای سفید کردن ناخن در منزل می تواند شما را از این نگرانی رها کند.

ماسک های خانگی برای زیبا تر شدن ناخن های خانم ها

با استفاده از این مواد ساده و ارزان می توانید تاثیر زیادی در زیبایی ناخن های خود داشته باشید و با این ترفندها می توانید ناخن های زیبا داشته باشید.

  • آب لیمو

برای استفاده از این روش بایستی آب ۲ عدد لیموی تازه را بگیرید و سپس به درون ظرف کوچکی بریزید. بند های ابتدایی انگشت خود را به مدت ۱۰ دقیقه در درون ظرف قرار دهید، به طوری که آب لیمو ها با بافت زیرین ناخن هایتان در ارتباط باشد. پس از زمان مشخص شده، دست هایتان را با آب گرم بشویید و سپس از کرم های مرطوب کننده دست و یا ناخن استفاده کنید.

قابل به ذکر است که ویتامین c موجود در آب لیمو به سفید کردن ناخن ها در طی زمان می پردازد.

  • جوش شیرین

جوش شیرین از سفید کنده های بسیار قوی است که برای ناخن نیز بسیار کار آمد است. از این رو ۲ قاشق چایی خوری جوش شیرین را با مقداری آب گرم ترکیب کنید و پس از آن که خمیری شد، بر روی ناخن هایتان اعمال کنید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۵ دقیقه بر روی ناخن هایتان باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

جوش شیرین با دارا بودن ترکیبات پاک کنندگی در از بین بردن آلودگی و رفع بیماری های ناخن بسیار تاثیر گذار است.

  • خمیر دندان

ازدیگر روش های سفید کردن ناخن می توان به استفاده از خمیر دندان و مسواک اشاره کرد. از این رو ۱ مسواک تمیز بردارید و مقداری خمیر دندان به رویش بریزید. مسواک را به آرامی در زیر و روی ناخن بکشید تا به خوبی تمیز گردد. پس از آن اجازه دهید خمیر دندان به مدت ۳ دقیقه بر روی ناخن ها باقی بماند و سپس با آب گرم آن ها را بشویید.

  • سرکه سفید

خواص سرکه سفید برای زیبایی ناخن ها غیر قابل انکار است. از این رو ۱ قاشق غذا خوری سرکه سفید را با مقداری آب گرم ترکیب کنید. ناخن های خود را به مدت ۵ دقیقه در این محلول قرار دهید و سپس بشویید. پس از شستشو به دست هایتان کرم مرطوب کننده بزنید و شاهد نتیجه سرکه سفید بر روی ناخن ها شوید.

  • صابون

استفاده از صابون و آب از شایع ترین روش ها برای بخشیدن زیبایی به ناخن می باشد. برای کسب نتیجه از این روش بایستی هر روز دست هایتان را با آب و صابون شستشو دهید و سپس با سوهان ناخن زیر آن ها را تمیز کنید.

  • ترکیب خمیر جوش شیرین و آب لیمو

۱ قاشق غذا خوری آب لیمو تازه را با ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری جوش شیرین ترکیب کنید و سپس با استفاده از مقدار کمی پنبه به روی ناخن هایتان اعمال کنید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه بر روی ناخن هایتان باقی بماند و سپس با آب ولرم و صابون شستشو دهید.

  • روغن درخت چای

خواص روغن درخت چای برای زیبایی ناخن ها غیر قابل انکار می باشد؛ از این رو برای استفاده از این روش درمان باید مقدار کمی پنبه را به روغن درخت چایی آغشته کنید و سپس بر روی ناخن هایتان بکشید. اجازه دهید که این روغن در طی دقایقی بر روی ناخن هایتان باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

خوب است که این روش را ۲ مرتبه در طی روز و به مدت چندین ماه تکرار کنید تا در نهایت نتیجه موثری برایتان قائل شود.

  • اسکراب آب لیمو و نمک

ترکیب آب لیمو و نمک از دیگر روش های موثر در منزل است؛ از این رو مقدار مساوی از این دو را با یک دیگر ترکیب کنید و سپس به روی ناخن هایتان بکشید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۵ دقیقه بر روی ناخن هایتان باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

پس از آن؛ می توانید از مقدار کمی لوسیون و یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

مطلب پیشنهادی: مدل دیزاین ناخن + جدیدترین مدل های طراحی ناخن و نکاتی برای مراقبت از ناخن ها

 

بی رنگ کردن و سفید کردن ناخن

نکاتی که برای سفید کردن ناخن باید رعایت کنید

در ادامه نکاتی برای سفید کردن ناخن را برای شما توضیح می دهیم که در صورت رعایت کردن می توانید ناخن های زیبایی داشته باشید.

از بین بردن آلودگی ها

در نخستین کار باید آلودگی را از بین ببرید. آلودگی یکی از عوامل اصلی در آسیب رساندن به ناخن ها است. به همین دلیل باید بیش از حد ناخن را در معرض آب قرار ندهید و در آشپزخانه برای جلوگیری از عوامل خطرزا برای ناخن های خود از دستکش استفاده کنید. مواد شوینده به دلیل داشتن مواد شیمای متعدد می تواند به بافت ناخن ها آسیب وارد کند و در نهایت باعث شکنندگی ناخن و از بین رفتن پوست دور آن می شود.

استفاده از مرطوب کننده مناسب

بهتر است از یک مرطوب کننده که مناسب ناخن های شما باشد استفاده کنید. خیلی متخصصین زیبایی بر این باور هستند که راز زیبایی ناخن ها مرطوب نگه داشتن آنها است. باید توجه داشته باشید که خشکی و شکنندگی برای ناخن خیلی مضر می باشد، زیرا ناخن ها از اعضای حساس در بدن هستند که با بی توجهی دچار شکستگی می شوند.

کرم های مرطوب کننده می توانید از انوع روغن های مناسب رشد ناخن که در عطاری به فروش می رسند استفاده کنید. استفاده از روغن خوب می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی و درخشانی ناخن ها داشته باشد.

مرتب کردن

از بهترین روش ها برای سفید شدن ناخن، مرتب کردن آنها در طول هفته به صورت منظم است. ناخن های بلند و نامرتب بیش از دیگر ناخن ها در معرض شکنندگی و آسیب قرار دارند که توصیه می شود ناخن را بیش از یک حد معین بلندتر نکنید.

بی رنگ کردن و سفید کردن ناخن

پولیش بیش از حد

پولیش و اسکراب زیاد از حد می تواند باعث از بین رفتن زیبایی ناخن شود. اگر به مانیکور و پدیکور علاقه دارید، باید گفت که در صورت زیاده روی به ناخن های شما جلوه ای بد می دهد. باید توجه داشته باشید که هر بار به وسیله استون لاک های خود را که پاک می کنید یک لایه نازک از ناخن ها را جدا می کنید که این باعث بروز خشکی ناخن و شکنندگی بسیار آن می شود.

برای زیبایی و سلامت ناخن به شما پیشنهاد می کنیم که هر چند مدت یک بار به ناخن ها استراحت دهید و در طی زمان های طولانی از لاک پاک کن و ناخن مصنوعی استفاده نکنید.

ناخن ها را نجوید

در شرایط پر استرس، ناخن جویدن کاری اشتباه است که آسیب وارد می کند زیرا برخورد بزاق به پوست می تواند باعث خراب شدن ناخن و شاخی شدن آن شوید. این شرایط در بعضی از مواقع به پوست اطراف ناخن هم آسیب وارد می کند و باعث بیماری های قارچی می شود.

این عامل می تواند زیبایی را از بین ببرد و باعث تجمع آلودگی در بستر ناخن شود.

ماساژ

پوسته ناخن هم مانند دیگر اعضای بدن به ماساژ و مراقبت نیاز دارد. روی ناخن ظرافت دارد و بیش از دیگر مناطق دچار آسیب می شود که به همین دلیل باید بسیار از آن مراقبت به عمل آورد. برای استفاده از این روش باید پوست اطراف ناخن را در طول روز ماساژ دهید که این کار را می توانید با کرم مرطوب کننده مخصوص و یا روغن های گیاهی خاص انجام دهید.

این کار را می توانید با حرکات دایره ای در چند ثانیه انجام دهید و باعث گردش خون در این منطقه شوید.

استفاده از بیس کات و تاب کات

توصیه پزشکان زیبایی برای سفید شدن و زیباتر شدن ناخن ها، استفاده از محلول های بیس کات و تاپ کات می باشد، زیرا این محلول ها از زرد شدن ناخن و خشکی و سفید شدن آن جلوگیری می کند.

استفاده از لاک های مناسب

تمام لاک ها در ترکیبات خود مواد شیمیایی زیادی دارند. اگر نسبت به این محصول آرایشی بسیار علاقه دارید، به شما توصیه می شود که مصرف کرم های بوفینگ ناخن را هم در نظر داشته باشید. این کرم ها از قدرت ترمیم و زیبایی زیادی برخوردار هستند که در صورت استفاده از آن باعث افزایش تراکم ناخن و زیبایی آنها می شود.

پیروی از رژیم غذایی مناسب داشته باشید

داشتن برنامه غذایی معتدل باعث رفع مشکلات زیادی می شود. گفتنی است که برای سفید کردن ناخن و افزایش استحکام آن می توانید از رژیم غذایی دارای انواع ویتامین و مواد معدنی پیروی کنید که در نهایت با نتیجه ای که برای شما در پی دارد شما را شگفت زده می کند.

از دلایل اصلی شکننده بودن ناخن ها می توان به فقدان کلسیم در بدن اشاره کرد که توصیه می شود در برنامه ریزی غذایی خود از انواع ویتامین و خوراکی های دارای پروتئین استفاده کنید. گوشت سفید، فرآورده های لبنی، ماهی، پروتئین، حبوبات و آجیل ها گزینه ای خوب برای جای دادن در وعده غذایی شما هستند.

 

مطلب مشابه: پنج روش برای داشتن ناخن های سالم و زیبا

مطالب مشابه را ببینید!