مجله تاپ‌ناز‌

بی میلی مرد به همسر + تمام دلایل بی میل شدن مرد به همسرش

نشانه های بی میلی در مردان به دلیل بعضی از رفتارها و اخلاق ها مانند اختلاف زناشویی، مصرف بعضی از داروها، مشروب الکلی، افسردگی و استرس، ابتلا به بعضی از بیماری ها مانند سندروم پای بی قرار، ورزش نکردن و آپنه خواب ایجاد می شود.

یکی از دلایل اصلی مشکلات در بین زن و شوهرهای امروزی که بسیار رایج است، بی میلی آقایان است. این مشکل به مرور در زندگی مشترک سردی ایجاد می کند و به دلایل مختلفی ایجاد می شود و درمان های متفاوت هم دارد. زندگی انسان ها تحت تاثیر عوامل متفاوت از جمله ارتباط متقابل با انسان های دیگر قرار می گیرد. چنانچه این ارتباط با شریک جنسی و همسر باشد  مشکلات خارجی هم در آن نفش دارند که با بالا بردن شدت تاثیر آن، خود را به صورت بی میلی جنسی بروز می دهند. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد بی میلی جنسی مردان را می خوانید.

 

 

دلیل بی میلی در مردان

بی میلی جنسی مردان در اصل هر نوع کم شدن میلی جنسی و تمایل نداشتن به برقراری رابطه جنسی می باشد. می توان گفت که به صورت معمول بی میلی جنسی ممکن است در هر شرایط زمانی زندگی ایجاد شود که دو طرف متفاوت باشند. اگر این بی میلی به شکل طبیعی با همسر هماهنگ نباشد برای دو طرف مشکل ساز است. این حال بی رغبتی در مردان به مدت زمان طولانی ممکن است برای بعضی از افراد نگران کننده باشد که حتی در گاهی مواقع مانند یک شاخص سلامت در نظر گرفته شود. عواملی در ایجاد بی میلی جنسی نقش موثر دارد و به شرایط فیزیولوژیک آن ربط دارد. عوامل ایجاد آن متنوع است که به صورت کلی مهمترین فاکتور آن کم شدن هورمون تستوسترون خون به دلایل مختلف است.

 

  • کم شدن تستوسترون خون

تستوسترون هورمونی مردانه و مهم است که بیشتر در بیضه مردان تولید می شود. این هورمون در ساخت عضلات و توده استخوانی و تحریک تولید اسپرم نقش اساسی دارد. سطح تستوسترون به صورت مستقیم در عملکرد جنسی آقایان موثر است. نسبت این سطح در افراد متفاوت است در حالت نرمال کسانی که سطح تستوسترون کمتر از دویست و چهل نانوگرم در دسی لیتر دارند در حد پایین است.

کم شدن آن بخشی از روال طبیعی افزایش سن مردان و پیری می باشد که با کم شدن آن می توان دلایل مختلفی در نهایت عملکرد مردانه را تحت تاثیر بگذارد. اگر فکر می کنید مربوط می باشد با مشورت پزشک و مشاوره گرفتن می توانید از ژل و مکمل های مخصوص استفاده کنید و آن را به سطح نرمال برسانید.

 

بی میلی مرد به همسر

  • مصرف انواع دارو

با مصرف بعضی از داروها به شکل مستقیم آن، فرد با کاهش تستوسترون مواجه می شود که به نوعی با کم شدن میل جنسی مردان روبرو می شود. داروهای فشار خون مانند مسدود کننده ها و مهار کننده های بتا امکان دارد از انزال و نعوظ جلوگیری کند. همچنین داروها و امراض دیگر که می توانند سطح تستوسترون را کم کنند عبارتند از:

  1. درمان های تابش و شیمی درمانی برای سرطان
  2. هورمون های مورد استفاده برای درمان سرطان پروستات
  3. کورتیکواستروئید ها
  4. داروی ضد قارچی کتوکونازول
  5. داروهای ضد افسردگی خاص مثل اکسی کدون و مورفین
  6. سایمتیدین که برای سوزش سردل و رفلاکس معده
  7. دارو آستروئید آنابولیک که توسط ورزشکاران برای بزرگ شدن عضلات می خورند.

 

  • افسردگی

افسردگی می تواند کل زندگی شخص را تحت تاثیر قرار دهد و او را از انجام فعالیت های لذت بخش منع کند. بی میلی در مردان هم به این عوامل بستگی دارد. بی میلی جنسی ممکن است اثرات جانبی مصرف بعضی از داروهای ضد افسردگی هم باشد. مانند بوپروپیون، نوراپی نفرین، بازدارنده دوپامین مهار کننده های باز جذب روتونین دوولتسستین، فلوکستین و سرترالین که این دارو های ضد افسردگی حتما باید با تشخیص و مشورت دکتر متخصص مصرف شود تا دوز پیشنهادی ضرر چندانی نزند.

 

  • مشکلات خواب

در یک مجله نشان داده که آقایانی که به بیماری مربوط به آپنه خواب دچار شده اند در معرض سطح پایین تستوسترون خون قرار می گیرند که باعث کم شدن میل جنسی می شود. در این تحقیق تقریبا یک سوم از مردان را که به آپنه خواب شدید مبتلا بودند به کاهش میل جنسی هم دچار شدند. میزان تستوسترون بعد از یک هفته کم خوابی در پنج ساعت تا 15 درصد کاهش پیدا کرده است. نکته جالب توجه در افرادی که بین ساعت 2 تا 10 صبح می خوابند میزان تستوسترون بیشتر می شود و این بی میلی می تواند ناشی از خواب بد و کم خوابی باشد.

  • فشار و استرس زیاد

چنانچه در شرایط خاصی هستید که دورهای استرسی و پر فشاری دارید به احتمال زیاد میل جنسی شما کم می شود. فشار، اضطراب و ناراحتی می تواند سطح هورمون های طبیعی بدن را مختل کند که با فشار و استرس عملکرد شریان های بدن محدودتر می شود. این محدودیت ها به شکل طبیعی در نعوظ اختلال ایجاد می کند. استرس تاثیر مستقیم بر مشکلات جنسی هم در زنان و هم در مردان می گذارد. مشکلات ارتباطی طلاق و مواجه با مرگ یک عزیز از دست رفته، تولد نوزاد جدید، نگرانی مالی و محیط کار شلوغ بعضی از رویدادهای زندگی هستند که می توانند تا حد زیادی باعث سردی و بی رغبتی زن و مرد باشند.

 

  • اعتماد به نفس پایین

عزت نفس پایین بخشی از بی میلی جنسی در مردان است که مربوط به اعتماد به نفس پایین آنها است. این کمتر شدن عزت نفس مربوط به سلامت یا انتظار از آنها نسبت به وضعیت فیزیکی بدن است. اگر مرد حس کند که ظاهر جالبی ندارد یا جنس مخالف به او واکنشی نشان نمی دهد این موضوع باعث سرخوردگی و فشار سنگین می شود. همین موضوع می تواند باعث بی میلی و بی رغبتی عملکرد طبیعی بدن فرد شود. این عزت نفس پایین در مدت زمان طولانی باعث مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب و مصرف مواد مخدر یا الکل به وجود می آورد که تمام آنها میزان کاهش میل جنسی را تشدید می کنند.

 

  • نداشتن ورزش یا زیاده از حد

اغلب پزشکان به افراد مختلف توصیه می کنند که در طول روز یک ورزش مناسب داشته باشند تا از این طریق خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت نوع دوم، چاقی و … را کمتر کنند. با ورزش کردن منظم می توان این راه کار را هم برای زیاد شدن میل در مردان تجربه کرد. کم شدن میزان کورتیزول در فرد باعث می شود با کاهش استرس و تاثیر مثبت بر بی میلی جنسی مردان باشد. اگر ورزش کم باشد و یا زیاد از حد ورزش کنند در بخش عملکردهای مختلف جنسی مردان تحت تاثیر قرار می گیرند که باعث بی محلی آنها می شود.

 

  • مصرف دخانیات و الکل

مصرف الکل های سنگین و درصد بالا بیش از ده بار نوشیدنی مخلوط در هفته می تواند به شکلی مستقیم باعث کاهش میزان تستوسترون شود. در بلند مدت استفاده زیاد از حد مشروبات الکلی باعث کم شدن میل جنسی می شود. میزان مصرف الکل نباید بیش از سه بار در هفته باشد.

 

  • افزایش سن

میزان سطح تستوسترون خون در جوانی که در بالاترین حد خود قرار دارد به طور مستقیم در بی میلی مردان تاثیر مثبت دارد. که امکان دارد فرد را به اوج لذت جنسی تحریک و انزال را تجربه کند. نعوظ در مردان با افزایش سن پیش می آید که این مسئله در پیری کمک می کند تا در صورت مصرف دارو با کاهش تستوسترون از دست رفته جبران شود.

 

  • سندروم پای بی قرار

سندروم پاای بی قرار یا RLS نوعی بیماری خاص است که باعث ایجاد بیقراری در حرکت پاهای شخص می شود. طبق تحقیقات نشان داده که مردان مبتلا به این بیماری در معرض خطر نعوظ هستند که باعث می شود توانایی آنها از دست برود. طی این تحقیقات دریافتند که مردان مبتلا تا ۵۰% احتمال اختلال نعوظ نسبت به مردان سالم را تجربه می کنند. همینطور مردانی که شدت بیشتری از این بیماری را تجربه کرده انواع مختلفی ناتوانی جنسی را تجربه می کنند.

 

عوارض فیزیکی کاهش میل جنسی در آقایان

بی میلی جنسی در مردان باعث عوارض و مسائل ناراحت کننده ای در رابطه ها می شود که با ایجاد یک چرخه عصبی از جسمی و عاطفی شکل می گیرد. از مهمترین مشکلات آن می توان به اختلال نعوظ درمردان که رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد می گذارد. از طویی اختلال نعوظ باعث اضطراب جنسی می شود که به مرور اختلاف میان مرد و شریک زندگی او بیشتر می شود.

ابعاد وسیع تر آن از هم پاشیدگی خانواده ها هم می باشد که منجر به عدم درمان بی رغبتی جنسی به احساس و کمبود اعتماد به نفس و افسردگی و تصورات منفی در مردان می باشد. در همین راستا برای درمان بی میلی جنسی یا دیگر مشکلات پیش آمده باید مشکلاتی مثل تعارض زناشویی، مشکلات روان شناختی و ارتباطی و پزشکی که عامل ایجاد کننده این مسئله شده را حل و درمان کرد. زوج درمانی می تواند در این راه کمک کننده باشد که به دلیل تعارض زناشویی یا نبود عشق دوطرفه زوجین به وجود می آید را رفع کرد. زوج درمانی برای حل مشکلات زوجینی که چند سال از زمان شروع ازدواج شان می گذرد و به مشکل خوردند مفید می باشد.

 

مطالب مشابه را ببینید!