مجله تاپ‌ناز‌

در تابستان بخور سرد بهتر است یا گرم؟

در تابستان بخور سرد بهتر است یا گرم

افراد بسیاری هستند که جهت رسیدگی به پوست صورتشان از بخور استفاده می‌کنند و با این کار علاوه بر تازه‌سازی پوست خود از ایجاد لک، جوش، پیری زودرس و ابتلا به انواع بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. این کار به ویژه در فصل تابستان که به دلیل تعریق بالای پوست منافذ صورت بسته می‌شود، تاثیر بسیاری بر سلامت پوست صورت دارد.

ممکن است برای افراد بسیار این سوال مطرح باشد که در تابستان بخور گرم بهتر است یا سرد و به صورت کلی استفاده از بخور سرد و گرم برای چیست و برای چه فصل‌هایی مناسب هستند. برای دانستن پاسخ این سوال و دانستن فواید استفاده از بخور سرد و گرم با ما همراه باشید.

بخور سرد  چیست؟

همانطور که از اسم این روش پیداست، این کار یک نوع بخور است که با استفاده از آب سرد انجام می‌شود. شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد، اما با استفاده از حوله یا دستگاه بخور و آب سرد می‌توانید آرامش و تسکین عجیبی را به سلول‌های پوستتان منتقل کنید.

این کار سبب تازه‌سازی و آرام کردن تک به تک سلول‌های پوست شماست، پس از یک روز گرم و خسته کننده بسیار کارآمد خواهد. البته این موارد تنها فواید بخور سرد در تابستان و فصل گرما نیستند. انجام بخور سرد خواص و فواید بسیاری دارد که با انجام این کار در کنار خرید اسپری آبرسان صورت ، نصیب شما خواهند شد.

طبیعتاً برای شما این سوال پیش می‌آید که سایر که تا به این اندازه به استفاده از آن برای شادابی پوست تاکید می‌شود. برای دانستن پاسخ این سوال ادامه مطلب را از دست ندهید.

خواص بخور سرد چیست

فواید بخور سرد برای پوست

از دید متخصصان پوست و زیبایی، فواید بخور سرد برای پوست به ویژه در فصل تابستان به شرح زیر می‌باشد:

·       بسته شدن منافذ پوست

·       تقویت سلول‌های پوست صورت

·       افزایش مقاومت پوست صورت

·       افزایش رطوبت رسانی و جلوگیری از خشکی پوست

·       صافی و یکدستی پوست

·       جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست

·       جوانسازی پوست صورت

·       از بین بردن التهابات پوستی

·       افزایش سلامتی و شفافیت صورت

بخور گرم برای چیست؟

یکی دیگر از روش‌های بخور انجام آن به وسیله آب گرم است. در این نوع بخور، ابتدا آب به وسیله دستگاه بخور یا ظرفی مقاوم به نقطه جوش می‌رسد و سپس از بخار حاصل از آن برای رسیدگی به پوست استفاده می‌شود.

فواید بخور سرد در تابستان

فواید بخور گرم برای پوست

بخور با آب گرم نیز فواید و خواص زیادی برای پوست دارد، برخی خواص بخور گرم به شرح زیر می‌باشند:

·       تمیز کردن عمقی پوست

·       پاکسازی جوش‌های سر سیاه

·       کاهش باکتری‌های موجود بر روی پوست

·       باز کردن منافذ پوستی

·       از بین بردن سلول‌های مُرده پوست

·       استفاده از کرم آبرسان پوست

·       بهبود گردش خون

·       افزایش اکسیژن رسانی به سلول‌های پوست

·       بهبود کلاژن سازی

·       جذب بهتر انواع کرم‌های مراقبتی

بخور سرد و گرم برای چیست

علت تفاوت بخور سرد و گرم برای چیست؟

شاید در وهله اول تنها تفاوت این دو در دمای آبی که برای آن‌ها استفاده می‌شود باشد. اما مولفه‌های دیگری نیز هستند و سبب ایجاد این سوال می‌شوند که علت تفاوت بخور سرد و گرم برای چیست؟

در ادامه دو مورد از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که این دو با یکدیگر دارند را برای شما شرح داده‌ایم تا در نهایت با توجه به تمامی این موارد گفته شده بتوانید تصمیم گیری کنید که در تابستان بخور سرد بهتر است یا گرم؟

مدت زمان استفاده بخور سرد و گرم

اگر قصد استفاده از بخور با آب گرم را دارید و پوستی حساس نیز دارید، بیش از 2 دقیقه صورت خود را در معرض بخار آب گرم قرار ندهید؛ اما اگر پوست شما معمولی یا چرب و خشک است می‌توانید تا 15 دقیقه نیز این کار را انجام دهید.

همچنین استفاده از بخور آب گرم در محیط و فضای خانه نیز به صورت هر چند ساعت یکبار و به مدت یک ساعت است، در غیر این صورت رطوبت بیش از حد، باعث صدمه به برخی اشیاء شده و تنفس را سخت می کند. این در حالی است که برای استفاده از بخور سرد، تا زمان رسیدن به رطوبت کافی، محدودیت زمانی خاصی وجود ندارد.

امکان افزودن اسانس

این قابلیت فقط در بخور گرم بوده و استفاده آن در بخور سرد هیچ توجیه و فایده‌ای ندارد.

فواید بخور سرد برای پوست

انتخاب میان بخور گرم و بخور سرد برای تابستان

تا به اینجا مطلب همه‌ی آنچه را که باید درباره خصوصیات و تفاوت‌های بخور سرد و گرم بدانید برای شما مطرح شد تا به وسیله آن‌ها و مطابق با سلیقه خود بتوانید درباره اینکه در تابستان بخور سرد بهتر است یا گرم تصمیم گیری کنید.

اما توصیه‌ای که اغلب متخصصان با توجه به قیمت کرم آبرسان فواید بخور سرد در تابستان و خواص بخور گرم دارند، عدم به کارگیری از آب گرم و بخار آب داغ بر روی پوست در فصل گرما می‌باشد. زیرا بخور سرد دمای پوست را در فصل تابستان کاهش داده و از التهاب و قرمزی آن نیز جلوگیری می‌کند.

همچنین گفتنیست که در این فصل به صورت خودکار دما و رطوبت محیط اطراف بالا بوده و سبب باز شدن منافذ پوستی و جذب بیشتر آلودگی‌ها می‌شود. بنابراین بهتر است با توجه به خواص بخور آب سرد که موجب لیفت پوست و بسته شدن منافذ صورت می‌شود، سعی کنید در کنار روتین روزانه خود به صورت هفتگی از آن استفاده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!