مجله تاپ‌ناز‌

تاثیرات مخرب و بد ماری جوانا بر بدن

ماری جوانا

اثرات مضر ماده مخدر ماری جوانا بر بدن

ماری جوانا مانند هر داروی مخدر دیگری آسیب ها و عوارض مربوط به خود را دارد و می تواند باعث بیماری های مختلفی در افراد مصرف کننده شود می خواهیم از برخی عوارض مهم و مضر آن اطلاعاتی کسب کنیم و روش های ترک و کنارگذاشتن این ماده مخدر را بدانیم .

اگر شما تاکنون هرگز سیگار نکشیده اید یا ماری جوانا مصرف نکرده اید، جزو عده معدودی از افراد هستید که این تجربه را نداشته اند زیرا بیش از یک نفر از هر سه نفر در آمریکا تلاش نموده اند که ماری جوانا را در مقطعی از عمر خود مصرف نمایند.

چگونه ماری جوانا بر بدن شما تاثیر میگذارد؟

ماری جوانا ٬ کانابیس ٬ گل ٬ علف ٬ جوینت ٬ ماری جین ٬ وید ٬ مرجان یا ماری گُلِ خشکِ گیاه شاه‌دانه است . ولی هر زمان که بدن این ماده را مصرف کند، مصرف آن میتواند بدن و ذهن شما را تحت تاثیر قرار دهد. موارد زیر مسائلی است که شما نیاز به دانستن آن دارید :

اثرات فیزیکی ماری جوانا

ماری جوانا از گیاه بوته ای شاهدانه حاصل میشود. این ماده یک عنصر فعال به نام THC دارد که باعث میشود شما احساس نئشگی و نشاط آوری داشته باشید. THC و سایر ترکیبات در ماری جوانا همچنین میتوانند شیوه فعالیت بدن شما را تحت تاثیر قرار دهند.

اکثر افراد برگ های خشک، گل ها، ساقه ها و دانه های این گیاه را بصورت سیگار میکشند و مصرف میکنند. اما ماری جوانا همچنین میتواند با مواد غذایی (مانند کیک های شکلاتی، بیسکویت ها و آبنبات های چوبی) مخلوط شود یا بصورت چای آماده شود یا بصورت بخار استنشاق گردد.

این مهم نیست که چه مقدار آن به سیستم بدن شما وارد میشود، این ماده تقریبا هر بافت یا ارگان در بدن شما و سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن شما را تحت تاثیر شدید قرار میدهد.

مصرف ماری جوانا به صورت سیگار

هنگامی که شما ماری جوانا را بصورت سیگار میکشید، بدن شما THC را از دور جذب مینماید (اگر شما آن را بصورت خوب پخته شده بخورید یا بصورت گزینه های دیگر مصرف نمایید، ممکن است مدت زمان بسیار طولانی تری لازم باشد تا THC جذب بدن شما گردد، زیرا آن باید در معده شما تجزیه گردد، قبل از اینکه این ماده به جریان خون بدن شما وارد گردد).

شما ممکن است متوجه تغییراتی در بدن خود شوید، درست بعد از اینکه شما ماری جوانا را بصورت سیگار میکشید. این اثرات معمولا بعد از ۳ یا ۴ ساعت متوقف میشوند. مصرف نمودن ماری جوانا بصورت سیگار میتواند ضربان قلب شما را بیش از دو برابر به مدت سه ساعت افزایش دهد. به همین دلیل برخی از افراد درست بعد از اینکه ماریجوانا استفاده می کنند دچار حمله قلبی میشوند .

ماری جوانا میتواند خونریزی را افزایش دهد، فشار خون را کاهش دهد و قند خون شما را بیش از حد تحت تاثیر قرار دهد. ما هنوز نمیدانیم که آیا ماری جوانا به سرطان ریه مرتبط است یا خیر . اما این فرآیند، ریه های شما را تحریک مینماید، به همین دلیل است که افرادی که ماری جوانا را بصورت سیگار بطور منظم مصرف میکنند به احتمال زیاد دارای حالت سرفه و مشکلات بهداشتی مرتبط با ریه مانند سرماخوردگی ٬ درد قفسه سینه و عفونت ریه هستند.

سایر اثرات فیزیکی ماریجوانا عبارتند از:

  • سرگیجه
  • تنفس کم عمق
  • چشم های قرمز و گشاد شدن مردمک چشم
  • دهان خشک
  • افزایش اشتها
  • واکنش کند (اگر شما پس از استفاده از ماری جوانا رانندگی کنید، خطر تصادف نمودن شما بیش از دو برابر افزایش مییابد).

اگر شما یک مصرف کننده طولانی مدت هستید، میتوانید علائم فیزیکی مانند هوس، تحریک پذیری، بیخوابی و کاهش اشتها را از بین ببرید هنگامی که مصرف ماری جوانا را متوقف کنید.

اثرات روحی و روانی ماری جوانا

بسیاری از افراد از ماری جوانا استفاده میکنند، بدلیل اینکه این ماده باعث میشود که آنها را خوشحال، آرام یا از واقعیت جدا نماید.

مصرف ماریجوانا بصورت سیگار همچنین میتواند اثرات کمتر لذت بخشی در ذهن و خلق و خوی شما ایجاد کند، شما ممکن است دارای علائم زیر باشید :

  • حس تحریف شده از زمان
  • تفکر تصادفی
  • پارانویا
  • اضطراب
  • افسردگی
  • فراموشی کوتاه مدت

این اثرات معمولا تا چند ساعت پس از مصرف ماری جوانا تسهیل مییابند.

عوارض ماری جوانا و خطرات ناشی از مصرف آن

ممکن است شما شنیده باشید که ماریجوانا میتواند اعتیاد آور باشد، نزدیک به ۱۰ درصد از افرادی که از آن استفاده میکنند به این ماده معتاد شده اند.

این روشن نیست که آیا ماری جوانا یک دروازه ورود است که باعث میشود افراد به احتمال زیاد سعی کنند مواد مخدر به اصطلاح سنگین تری مانند کوکائین و هروئین مصرف کنند.

مقدار THC در ماریجوانا در سال های اخیر کاهش یافته است. بیشتر برگ های مورد استفاده حاوی بین ۱ تا ۴ درصد THC هستند که در حال حاضر نزدیک به ۷ درصد است. کارشناسان نگران این هستند که ممکن است افراد بصورت آسان تر وابسته یا معتاد به ماریجوانا شوند و این ماده همچنین بسیاری از اثرات تغییرات ذهنی ماده مخدر را تقویت میکند.

حتی اگر شما آن را از یک مرکز درمانی قانونی و تحت نظارت دولت ( در برخی کشور ها ) خریداری نمایید، این میتواند به سختی دانسته شود که شما چه مقدار THC یا سایر ترکیبات موجود در ماری جوانا را میخورید، بطوری که این اثرات میتوانند غیرقابل پیش بینی باشند.

ماریجوانا همچنین میتوانند باعث مشکلات سلامتی بیشتر شود اگر شما دارای یک بیماری مانند بیماری های کبدی، کاهش فشار خون یا دیابت باشید. اگر شما یک مرد هستید، استفاده سنگین ماریجوانا میتواند سطوح تستوسترون و تعداد و کیفیت اسپرم شما را کاهش دهد و این، به نوبه خود، میتواند میل جنسی و باروری شما را کاهش دهد.

تحقیقات نشان میدهد که بین استفاده از ماریجوانا و مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب، افکار خودکشی، روانپریشی کوتاه مدت و اسکیزوفرنی ارتباط وجود دارد. در حالیکه معلوم نیست آیا ماریجوانا باعث این شرایط میشود، یا میتواند آن ها را بدتر کند.

نکته پایانی

راستینه به شما توصیه میکند که حتی برای یکبار هم ماری جوانا مصرف نکنید زیرا احتمال آن زیاد است که مدتی پس از مصرف ماریجوانا تصمیم به مصرف مواد مخدر سنگین تر بگیرید و خساراتی به بار آورید که جبران کردن آنها تقریبا امکان پذیر نیست.

مصرف تریاک برای افزایش لذت جنسی!

مطالب مشابه را ببینید!