مجله تاپ‌ناز‌

تاثیر قهوه روی پوست | رفع مشکلات پوست با استفاده از قهوه

بعضی از افراد قهوه را تنها نوشیدنی محبوب می دانند و البته قهوه تاثیرات خوبی بر سلامتی پوست و مو دارد. در ادامه این مطلب در مورد تاثیر قهوه بر پوست و مو آشنا می شوید.

خیلی از افراد از قهوه برای سر حال شدن و یا از بین بردن بی خوابی استفاده می کنند و با مصرف قهوه به نشاط و شادابی می رسند و می توانند ساعت خواب را به تاخیر بیندازند. این نکته را باید گفت که دانه های کوچک قهوه می تواند تاثیرات زیادی بر پوست و مو بگذارد.

طی تحقیقات انجام شده در دانشگاه ملی سئول کره جنوبی در سال 1981 این چنین مشخص شد که کافئین موجود در قهوه از تاثیرات موثری برای کاهش قرمزی و التهاب پوست برخوردار می باشد.

با مطالعاتی که در دانشگاه تنسی آمریکا انجام شد با اضافه کردن کافئین به کرم ضد التهاب پوست می توان تاثیرات اثر بخشی آن را بیشتر کرد. در ادامه با تاثیرات شگفت انگیز قهوه برای پوست پرداخته ایم که در طی چند سال اخیر توسط محققان ثبت شده است.

تاثیر قهوه روی پوست

اثرات مثبت قهوه بر پوست

پیشگیری از پیری پوست

میوه شاتوت و انار را می توان به عنوان خوراکی دارای آنتی اکسیدان قوی به حساب آورد. به همین دلیل هم در این گروه قرار دارد و همان تاثیر را روی پوست می گذارد. یک فنجان قهوه در طول روز باعث پیشگیری از پیری زودرس پوست می شود که به دلیل آلودگی، گرما و نور ایجاد می شود.

مراقبت از مو

آنتی اکسیدان های موجود در قهوه باعث براق شدن مو می شوند. ماسک قهوه از شکستن مو جلوگیری می کند و به مرور آنها را درخشان تر می کند که می توانید بوی خوشبو و مطبوع موهای خود را حس کنید. خیلی از مراکز زیبایی در سراسر جهان از قهوه برای درمان بیماری های مو استفاده می کنند زیرا می تواند آسیب های ایجاد شده بر اثر مواد شیمایی را رفع کند.

کم شدن سیاهی دور چشم

قهوه دارای موادی برخورد که می تواند سیاهی دور چشم را درمان کنید. قهوه به بزرگ کردن عروق هم معروف است و به همین جهت می تواند پف زیر چشم را از بین ببرد. می توانید قهوه را با کرم های مخصوص چشم ترکیب کنید و به دور چشم خود اعمال کنید. در پایان این ترکیبات می تواند رگ های خونی اطراف چشم را بزرگ تر کند.

روشن تر شدن رنگ پوست

قهوه باعث روشن تر شدن پوست می شود. این دانه خواص ضد تورم و التهاب دارد و می تواند به عنوان اسکراب به شمار آید. کافئین پوست را به مرور سفت می کند و از ایجاد چین و چروک و افتادگی هم پیشگیری می کند. قهوه را می توان برای درمان سلولیت و کاهش دانه های رنگی روی پوست استفاده کرد.

رنگ موی طبیعی

از دیگر تاثیرات قهوه برای پوست و مو می توان به رنگ موی طبیعی اشاره کرد که در نهایت استفاده می تواند به موهای شما درخشانی و رنگ زیبا هدیه بدهد. باید قهوه را بگذارید که دم بکشد و سپس روی موها اعمال کنید. از پودر کاکائو هم برای تیره شدن رنگ مو می توانید استفاده کنید. در روش دیگر بعضی از افراد آن را با حنا ترکیب می کنند تا رنگ بهتری داشته باشد.

نحوه استفاده 

ترکیب قهوه و عسل

در این روش باید یک قاشق بزرگ قهوه را با یک قاشق عسل ترکیب کنید و سپس آن را به صورت دایره وار روی صورت و گردن خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه صورت را با آب بشویید. باید توجه کنید که این ماسک خاصیت ضد التهابی نیز دارد.

لایه برداری قهوه با بلغور موی دوسر و ماست

به صورت کلی قهوه و جو دو سر خاصیت لایه برداری دارند ه در این رابطه ماسک هم به نرمی و رطوبت پست کمک می کند. یک قاشق قهوه را با یک قاشق ماست و جود دو سر پودر شده ترکیب کنید و می توانید کمی عسل هم اضافه کنید و سپس آن را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید.

مخلوط پودر قهوه و کاکائو

قهوه و کاکادو هر دو برای سلامت پوست مفید هستند و تاثیر خوبی دارند زیرا دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشند. پودر قهوه و کاکائو را باید به یک میزان ترکیب کنید و سپس کمی عسل را به آن اضافه کنید تا مقداری خمیری شود. سپس آن را روی پوست خود بزنید و پس از دقایقی پوست را بشویید.

ترکیب قهوه و لیمو

این ماسک می تواند باعث درخشان شدن پوست شما شود زیرا ویتامین C دارد و با ترکیب با عسل می تواند تاثیر خوبی روی پوست شما بگذارد. یک قاشق پودر قهوه را با کمی عسل و چند قطره لیمو ترکیب کنید و سپس از آن روی صورت و گردن بزنید. بعد از نیم ساعت پوست خود را با آب بشویید.

مطالب مشابه را ببینید!