مجله تاپ‌ناز‌

تاثیر کلاژن بر مو و بررسی فایده های متفاوت آن

در این مطلب در مورد تاثیر کلاژن بر مو توضیحاتی را ارائه کرده ایم و در آخر سعی می کنیم چند مورد از مواد غذایی مفید برای تولید بیشتر کلاژن در بدن را معرفی می کنیم. کلاژن یکی از مهمترین مواردی است که برای پوست و مو مفید است. این ماده باعث جوانسازی پوست و ترمیم بافت های مو می شود و از شکنندگی و ایجاد چین و چروک های پوست پیشگیری می کند. در ادامه در مورد تاثیر کلاژن بر مو بیشتر آشنا می شوید.

تاثیر مثبت کلاژن بر مو

کلاژن یکی از پروتئین هایی است که در بدن انسان بسیار زیاد یافت می شود و می توان گفت که این ماده مانند رباط ها و تاندون ها در بدن کارهای مفیدی را انجام می دهد و برای بدن ضروری است. این پروتئین علاوه بر آثار مثبت که روی پوست و مو دارد می تواند باعث بهبود سلامت استخوان ها شود و از بروز پوکی استخوان پیشگیری می کند. تاثیر کلاژن بر مو غیر قابل انکار است و در ادامه با تمام تاثیرات آن آشنا می شوید.

سلامت مو ها

داشتن موی سالم یکی از آرزوهای افراد است و اگر احساس می کنید موهای شما شکننده و خشک شده اند باید بدانید که میزان کلاژن در بدن شما کاهش پیدا کرده است. در واقع کلاژن بدن را وادار به تولید یک سری پروتئین هایی می کند که مخصوص سلامت موها هستند و می توانید از مشکلات ایجاد شده پیشگیری کنید.

تاثیر کلاژن بر مو و بررسی فایده های متفاوت آن

کاهش آسیب

یکی از بدترین آسیب هایی که ممکن است به سر شما بیاید، آسیب دیدن فولیکول های مو است. فولیکول مو باعث رشد و تقویت موها می شود و آسیب دیدن آنها می تواند باعث کند شدن رشد مو شود. کلاژن از این آسیب و بیماری های مختص فولیکول پیشگیری می کند و از طرف دیگر با ترمیم پوست سر مانع از ریزش موها می شود و سعی می کند روند سفید شدن مو را به تاخیر بیندازد.

مطلب مشابه: از بین بردن خط خنده + روش های خانگی و پزشکی برای صاف کردن خط خنده

مکمل کلاژن

خیلی از افراد با دانستن فوایدی که کلاژن برای موهایشان دارد، مایل هستند از مکمل این پروتئین استفاده کنند تا موهای سالم و پرپشت داشته باشند. بیشتر داروهایی که به عنوان مکمل کلاژن استفاه می شود، هیدرولیز شده است و باعث می شود که بدن راحت تر آن را جذب کند. اگر نمی خواهید و مایل نیستید با استفاده از داروها این پروتئین را در بدن زیاد کنید می توانید یک سری از غذاهای خاص استفاده کنید تا بتوانید به صورت طبیعی این پروتئین را برای بدن تامین کنید. از این مواد غذایی می توان به مایع استخوانی اشاره نمود. دیگر مواد غذایی کلاژن دار عبارت است از:

  • گوشت گاو
  • گوشت مرغ
  • ماهی
  • سوپ با قلم حیوانی
  • ویتامین C

نکته : خوردن این مواد می تواند به صورت طبیعی میزان کلاژن خون شما را افزایش دهد و به رشد بهتر موها کمک می کند.

استفاده از پودر کلاژن تاثیرات زیادی روی پوست و موهای شما دارد. باید یادتان باشد که کلاژن برای موهای کل بدن عمل می کند و اگر بیش از حد استفاده شود ممکن است موهای زائد شما نیز رشد بیشتری پیدا کنند. بهتر است که بدون نسخه پزشک هیچ دارویی را خود سرانه مصرف نکنید زیرا همین مکمل های ساده هم ممکن است تداخل دارویی داشته باشند و شما را دچار مشکل کنند.

مطالب مشابه را ببینید!