مجله تاپ‌ناز‌

برای تحصیل در خارج از کشور، تافل بهتر است یا آیلتس؟

ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مطرح خارج از کشور مانند آکسفورد، هاروارد، کمبریج و … آرزوی بعضی از دانشجویان است. برای رسیدن به این آرزو باید چندین کار انجام دهید: برای مثال به تقویت رزومه علمی خود بپردازید. انگیزه‌نامه خود را بنویسید و با استادان این دانشگاه‌ها برای دریافت فاند، بورس تحصیلی و پذیرش در ارتباط باشید. ترجمه مدارک تحصیلی خود را تهیه کنید و …

هم‌چنین با شرکت در آزمون‌ زبانی بین‌المللی، نشان دهید که به زبان انگلیسی مسلط هستید. افراد هنگام انتخاب آزمون زبان، گاهی سردرگم می‌شوند که کدام آزمون برای ایشان مناسب است. آزمون‌های زبان متعددی وجودی دارد ولی معتبرترین و پرکاربردترین این آزمون‌ها، آزمون تافل و آیلتس است.

هر دو این آزمون‌ها توسط موسسات و دانشگاه‌های جهان تایید شده‌اند و هر دو از اعتبار بالایی برخوردارند. البته شایان ذکر است که آیلتس پرکاربردترین آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی در خارج از کشور است که توسط بیش از 11000 سازمان در 140 کشور پذیرفته شده است.

اگر شما هم درباره تفاوت‌های آزمون‌های آیلتس و تافل کنجکاوید و به دنبال بهترین آزمون برای ادامه تحصیل در خارج از کشور هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آزمون آیلتس (IELTS)

سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) توانایی شما را برای خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌سنجد. این آزمون متعلق به موسسه‌هایی در استرالیا و انگلستان است. یکی از عواملی که آیلتس را واقعا بین‌المللی می کند این است که این آزمون طیف گسترده‌ای از لهجه‌ها را شامل می‌شود نه تنها بریتانیایی را.

آزمون آیلتس دارای سه نوع اصلی آیلتس عمومی، آکادمیک و مهارت‌های زندگی است.

شایان ذکر است که این آزمون دارای سه نوع اصلی آیلتس عمومی، آکادمیک و مهارت‌های زندگی است. آزمون آیلتس مهارت‌های زندگی بیشتر مناسب افرادی است که قصد کسب ویزای اقامت در انگلستان را دارند. در ادامه بیشتر به آزمون‌های آیلتس آکادمیک و عمومی می‌پردازیم.

آزمون آيلتس آکادمیک

این آزمون برای افرادی است که در یک کشور انگلیسی زبان قصد ادامه تحصیل در سطح کالج یا دانشگاه یا کار کردن در زمینه‌هایی مانند مهندسی و مراقبت‌های بهداشتی می‌پردازند. در بخش‌های ریدینگ و رایتینگ این آزمون، از لغات علمی و دانشگاهی بیشتری استفاده می‌شود.

آزمون آیلتس عمومی

آزمون آیلتس عمومی در درجه اول برای دانش‌آموزان در سطح دبیرستان یا پایین‌تر و همچنین افرادی است که برای کار به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت می‌کنند، کاربرد دارد. در بخش‌های خواندن و نوشتن این آزمون بیشتر از موضوعات عمومی و مرتبط با زندگی روزمره استفاده می‌شود.

فرمت آزمون آیلتس چگونه است؟

۳ بخش گوش دادن، خواندن و نوشتن همگی در یک روز و پشت سر هم از شما آزمون گرفته می‌شود. بخش مکالمه را می‌توان تا یک هفته قبل یا بعد از سایر بخش‌های آزمون انجام داد. بخش مکالمه شامل یک مکالمه ۱۱-۱۴ دقیقه‌ای با یک ممتحن است که دارای سه بخش است.  

به صورت کلی آزمون آيلتس حدود ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. آیلتس از یک سیستم نمره‌دهی ۱ تا ۹ نمره‌ای استفاده می‌کند. هر ۴بخش تاثیری یک‌سان در نمره نهایی شما دارد.  معمولا نمره بالاتر از ۶.۵-۷ نمره‌ای مناسب در آزمون آیلتس محسوب می‌شود.

پس از تعیین سطح برای آموزش آیلتس خود برنامه‌ریزی کنید و طبق آن پیش روید تا نمره‌‌ای مناسب در این آزمون کسب کنید.

اگر می‌خواهید که در مسیر آموزش آیلتس گام بردارید، می‌توانید از تعیین سطح آیلتس استفاده کنید. پس از تعیین سطح برای آموزش آیلتس خود برنامه‌ریزی کنید و طبق آن پیش روید تا نمره‌‌ای مناسب در این آزمون کسب کنید.

آزمون تافل  iBT

تافل iBT مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن شما را به زبان انگلیسی با تمرکز بر ارتباطات رایج در محیط‌های آموزشی می‌سنجد. در واقع سوالات این آزمون به گونه‌ای طراحی شده است که گویی در محوطه دانشگاه هستید. تافل یک آزمون آمریکایی است اما مانند آیلتس، املای بریتانیایی و آمریکایی را مجاز می‌داند.

تافل از چهار بخش تشکیل شده است که هر بخش دارای وزنی مساوی در نمره نهایی شما است. در این آزمون از شما خواسته می‌شود که خواندن و گوش دادن و به دنبال آن صحبت کردن و نوشتن را انجام دهید. در این آزمون هر ۴ مهارت شما باید قوی باشد. کل آزمون حدود چهار ساعت طول می‌کشد که البته میان آن استراحتی کوتاه هم وجود دارد.

نمره‌دهی تافل iBT از 0 تا 120 است. هر یک از چهار بخش خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن  تا 30 امتیاز ارزش دارد.

آیلتس دشوارتر و سخت‌تر است یا تافل؟

یکی از رایج‌ترین سوالات داوطلبان درباره تفاوت این دو آزمون این است که کدام آزمون دشوارتر است؟ طبیعی است که افراد به دنبال آزمون‌های آسان‌تر باشند تا نمره بهتری کسب کنند ولی در این مورد نمی‌توان پاسخی قطعی داد. در واقع همه چیز به خودتان بستگی دارد.

هر دو این آزمون‌ها، مهارت‌های ۴گانه شما را در زبان انگلیسی می‌سنجد. سوالات تافل تقریباً چند گزینه‌ای هستند در حالی که آیلتس انواع مختلفی از سوالات مانند چندگزینه‌ای، پاسخ کوتاه، تطبیق‌دادنی و … را شامل می‌شوند.

در بخش شنیداری، تافل از شما می‌خواهد که به سخنرانی‌های کلاس دانشگاه یا تکه‌هایی از مکالمه در محوطه دانشگاه گوش دهید و یادداشت‌برداری کنید. سپس از یادداشت‌های خود برای پاسخ به سؤالات چند گزینه‌ای استفاده خواهید کرد. برای آیلتس، به ۴ صوت گوش می‌دهید و در حین گوش دادن به سوالات پاسخ می‌دهید. مقاله رایتینگ آيلتس کوتاه‌تر از مقاله رایتینگ تافل است.

آیلتس دشوارتر است یا تافل؟

در آزمون آیلتس شرکت کنیم یا آزمون تافل؟

ابتدا باید مشخص کنید که مؤسساتی که قصد ادامه تحصیل یا کار در آن‌ها را دارید و هم‌چنین کشور مقصدتان، کدام آزمون یا آزمون‌ها را می‌پذیرند. اگر محدودیتی ندارید، در نظر بگیرید که کدام آزمون برای شما مناسب‌تر است: آیلتس یا تافل.

معمولا هزینه تافل تا حدودی گران‌تر از آیلتس است. تافل iBT طولانی‌تر است اما کاملاً با رایانه انجام می‌شود. آیلتس آزمونی کوتاه‌تر و با طیف گسترده‌تری از سوالات و وظایف، از جمله صحبت کردن مستقیم با یک ممتحن است. آزمون آيلتس هم نسخه کامپیوتری دارد و هم نسخه کاغذی.

پس از سنجیدن نیازها و شرایط خود، آزمون مناسب را انتخاب کنید. اگر پس از بررسی شرایط به این نتیجه رسیدید که آزمون آیلتس برای شما مناسب‌تر است، باید برای آموزش آیلتس خود آماده شوید. یکی از شیوه‌های رایج برای آمادگی آزمون آیلتس در کنار استفاده از سایر منابع، شرکت در کلاس آیلتس آنلاین است. یکی از موسسات معتبر برای آموزش آیلتس، موسسه دبستان ترجمیک است.

آموزش آیلتس در موسسه دبستان ترجمیک

موسسه دبستان ترجمیک برگزارکننده دوره‌های آنلاین زبان‌های خارجی و آیلتس است. کلاس‌های این موسسه هم به شیوه گروهی و هم به شیوه‌های نیمه گروهی و خصوصی برگزار می‌شود. کلیه کلاس‌های این موسسه با بهره‌گیری از دانش و مهارت معتبرترین استادان زبان برگزار می‌شود.

کلاس‌های گروهی موسسه دبستان ترجمیک در زمینه آموزش آیلتس، در سه سطح فاندامنتال (برای افزایش نمره آیلتس از ۴ به ۵)، پری آيلتس (برای افزایش نمره آیلتس از ۵ به ۶.۵) و آیلتس پیشرفته (برای افزایش نمره آيلتس از ۶ به ۷) برگزار می‌شوند. ظرفیت کلاس‌های گروهی محدود است.

موسسه دبستان ترجمیک برگزارکننده دوره‌های آنلاین زبان‌های خارجی و آیلتس است.

با توجه به این‌که ممکن است که فراگیر در یک جلسه غایب باشد یا نیاز به مرور دوباره محتوای کلاس داشته باشد، تمامی جلسات دوره‌های دبستان ترجمیک ضبط می‌شوند. پس از ضبط، محتوای کلاس‌ها داخل پنل کاربری فراگیر قرار می‌‌گیرد. با توجه به این نکته فراگیر به راحتی و با تماشای فیلم‌های ضبط‌شده خودش را به کلاس می‌رساند.

هم‌چنین شما امکان رزرو کلاس‌های خصوصی آموزش آیلتس را در دبستان ترجمیک دارید. این کلاس‌ها با هزینه‌ای مناسب برگزار می‌شوند.

 برای ثبت‌نام در این کلاس‌ها کافی است که با مراجعه به سایت دبستان ترجمیک، سطح خود و هدف خود از آموزش زبان را مشخص کنید. پس از ثبت اطلاعات، این امکان وجود دارد که هم خودتان استادتان را مشخص کنید یا این‌که استاد توسط دبستان ترجمیک برای شما مشخص شود. پس از انتخاب استاد، کلاس در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما رزرو می‌شود.

هم‌چنین موسسه دبستان ترجمیک، خدمات تصحیح رایتینگ آیلتس و اسپیکینگ آیلتس ارائه می‌دهد. در هر سطحی از زبان انگلیسی که باشید، دوره آموزش آيلتس مناسبی برای شما در دبستان ترجمیک وجود دارد. اگر می‌خواهید که در سریع‌ترین زمان ممکن برای آزمون آیلتس آماده شوید، دوره‌های آموزش آیلتس دبستان ترجمیک را از دست ندهید.

مطالب مشابه را ببینید!