مجله تاپ‌ناز‌

ترفندهای مفید برای افرادی که دورکار هستند (کار در منزل)

ترفندهای مفید برای افرادی که دورکار هستند (کار در منزل)

دورکاری روش درآمدزایی است که این روزها زیاد دیده می شود. اما با اعمل یک سری تغییرات و ترفندها می توانید بازدهی و خلاقیت خود را در دورکاری افزایش دهید.

ترفندهایی برای افراد دورکار که باعث بازدهی بیشتر می شود

یکی از روش‌های کسب درآمد که با پیشرفت تکنولوژی میسر شده است، کار در منزل یا به‌اصطلاح دورکاری نام دارد که مورد استقبال صاحبان کسب‌وکار و همچنین کارجویان قرار گرفته است و هر روز به شمار افرادی که دورکاری را انتخاب می‌کنند، افزوده می‌شود.

دورکاری برای صاحبان کسب‌وکار بسیار مفید است، زیرا باعث می‌شود کارمندانی را استخدام کنند که نیاز به حضورشان در محل کار وجود ندارد. همین امر نیز به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند، زیرا نیازی نیست برای کارمندان دور کار مزایایی مانند سرویس حمل‌ونقل در نظر گرفته شود یا تجهیزاتی برای انجام دادن کارها بخواهند.

البته مزایایی برای افرادی که به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند نیز وجود دارد. آن‌ها می‌توانند به تحصیلشان ادامه دهند و درآمد کافی داشته باشند یا بتوانند هم‌زمان برای شرکتی کار و در شهر دیگری زندگی کنند.

در هر صورت دورکاری نیز مانند هر فعالیت دیگری دارای چالش‌های خاص خود است و اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که می‌توان با کمتر کردن چالش‌ها و اعمال تغییراتی در نحوه کار کردن، روی میزان خلاقیت، عملکرد مفید و بازخورد تأثیر بسزایی گذاشت.

قصد داریم به ۱۰ ترفند اشاره کنیم که قطعا برای کسانی که به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند بسیار مفید خواهد بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.

فضای کار مناسب برای خود بسازید

داشتن یک فضای کار مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مانند هر فعالیتی، کار در خانه نیز نیاز به تمرکز دارد و بدون اعمال تغییراتی در فضای کارتان نمی‌توانید به تمرکزی که نیاز دارید برسید.

اگر می‌خواهید بهترین عملکرد را داشته باشید اتاقی را در خانه شخصیتان به اتاق کار تبدیل کنید. حتی بهتر است طراحی این اتاق نیز به‌صورت اداری باشد تا بتوانید خود را در محل کارتان فرض کنید. اگر امکان اینکه اتاق کار داشته باشید را ندارید می‌توانید با قرار دادن یک میز اداری در اتاقتان، فضای مناسب برای کار را ایجاد کنید.

حتی می‌توانید برای کارتان یک کامپیوتر یا تلفن مخصوص داشته باشید. این کار نه‌تنها باعث می‌شود تا مسائل کاری را از مسائل زندگی خصوصیتان جدا کنید بلکه راحت‌تر می‌توانید تمرکز خود را به کارهایتان معطوف کنید.

زمانتان را برنامه‌ریزی کنید

داشتن یک برنامه‌ریزی درست می‌تواند به ایجاد تعادل در انجام کارهای معمول روزانه کمک کند. برنامه‌ریزی نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا تمام فعالیت‌های مهم روزانه را در نظر بگیرید و انجام دهید، بلکه در مدیریت زمان نیز می‌تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد. برای اینکه بتوانید برنامه‌ریزی درستی داشته باشید می‌توانید از اپلیکیشن‌های مدیریت زمان استفاده کنید.

برای مثال اپلیکیشنی به نام 30/30 می‌تواند به شما یادآوری کند که چه فعالیتی ناتمام باقی‌ مانده است و چه زمانی باید چه کاری را انجام دهید. از مزیت‌های این اپلیکیشن، داشتن تایمر برای انجام فعالیت‌ها است و همچنین می‌شود چند وظیفه را به‌صورت هم‌زمان زمان‌بندی کنید. اگر در انجام وظیفه‌ای به مشکل برخوردید این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا با تنظیم زمان انجام وظایف دیگر بتوانید کارهای عقب‌افتاده را انجام دهید.

اینکه بدانید انجام یک وظیفه چقدر طول خواهد کشید می‌تواند کمی سخت باشد، اما تکنولوژی در این زمینه نیز به شما کمک می‌کند. یکی از کارهایی که برای افزایش مهارتتان باید انجام دهید این است که متوجه شوید چقدر زمان برای انجام یک وظیفه صرف می‌کنید.

استفاده از برنامه‌های مدیریت زمان به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید هر وظیفه چقدر زمان‌بر است و با بررسی اینکه آیا زمان سپری‌شده مناسب است یا خیر، می‌توانید علت اتلاف وقت را متوجه شوید.

برنامه‌های مدیریت زمان در فضای آنلاین نیز وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌شود به زمان سپری‌شده در انجام وظایف واقف شوید. از میان این برنامه‌ها می‌توان به Toggl اشاره کرد که می‌تواند به شما نشان دهد چه زمانی از روز دارای بهترین عملکرد هستید.

فرض کنید که در محل کارتان فعالیت می‌کنید

ترفندهای مفید برای افرادی که دورکار هستند (کار در منزل)

اگر در شرکتی کار کرده باشید حتما با قوانینی که در شرکت‌ها رعایت می‌شود، آشنا هستید. برای اینکه بتوانید در فعالیت به‌صورت دور کار از عملکرد بالاتری بهره ببرید، باید قوانینی مانند قوانین شرکت‌ها داشته باشید. برای مثال اگر ۸ ساعت از روز را به انجام وظایف اختصاص داده‌اید، در میان این ساعت‌ها به انجام کار دیگری نپردازید.

به یاد داشته باشید کار در منزل یا دور کار بودن نباید معنی نامتعارفی از آزادی عمل داشته باشد. اگر می‌خواهید در فعالیت‌هایتان موفق باشید، باید از قوانین خاصی پیروی کنید. برای مثال زمانی که به انجام وظایفتان اختصاص داده‌اید تنها با انجام آن‌ها سپری شود و کارهای شخصیتان را انجام ندهید.

البته می‌شود از مزیت‌های دورکاری استفاده کرد. زمان‌های کاری را به ۴ نوبت ۲ ساعته تقسیم کنید و در میان هر نوبت، استراحت ۳۰ دقیقه‌ای داشته باشید. در چنین حالتی می‌توانید زمانی برای چک کردن ایمیل‌ها و انجام امور دیگر داشته باشید.

برای استراحت نیز زمان‌بندی کنید

یکی از مشکلاتی که شاید بعضی از افراد دور کار با آن مواجه شوند این است که نسبت به شرکت، در منزل بیشتر کار کنند. البته این موضوع کاملا قابل درک است. شما قبل از رفتن به شرکت زمانی را به آماده شدن و رفتن به محل کار اختصاص می‌دهید. وقتی از محل کار خارج می‌شوید نیز زمانی برای رسیدن به منزل سپری می‌شود.

شاید بابت سپری شدن این زمان‌ها هزینه‌ای دریافت نکنید؛ اما باید قبول کرد که آن‌ها نیز به ساعات کاری شما اضافه می‌شوند و وقتی بخواهید در خانه کار کنید متوجه می‌شوید که ساعات بیشتری را به انجام وظایف اختصاص داده‌اید؛ زیرا شما کل زمان سپری‌شده در روز معمول کاری را به کار کردن به‌صورت دور کار اختصاص می‌دهید.

در نتیجه افزایش کار باعث می‌شود میزان خستگی شما بیشتر شود. بهترین کار این است که از زمان به بهترین شکل استفاده کنید و در کنار زمان‌بندی برای انجام وظایف، زمانی را نیز به استراحت در بین فعالیت‌ها اختصاص دهید.

در نظر داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است وظایفی را که برای روزتان در نظر گرفته‌اید، نتوانید به‌طور کامل انجام دهید؛ اما می‌توانید زمانی را مشخص کنید که روز کاریتان به پایان می‌رسد. این کار باعث می‌شود در طول روز مدیریت بهتری در سپری کردن زمان داشته باشید.

گاهی اوقات به پیاده‌روی بروید یا حرکات ورزشی انجام دهید

ترفندهای مفید برای افرادی که دورکار هستند (کار در منزل)

اگر به توصیه‌هایی که به کارمندان شرکت‌ها و کمپانی‌ها داده می‌شود دقت کنید، مواردی وجود دارد مبنی بر اینکه پیاده‌روی و ورزش را به برنامه روزانه‌ اضافه کنند. این موضوع برای شما که به‌صورت دور کار فعالیت می‌کنید نیز صدق می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید که این فعالیت‌ها برای شما واجب‌تر است زیرا ساعات زیادی در خانه سپری می‌کنید و فعالیت‌های کاری فرصت زیادی برای تحرک در طول روز به شما نمی‌دهند.

سعی کنید در میان فعالیت‌های کاری خود فرصتی به انجام حرکات کششی بدهید یا از جا برخیزید و کمی قدم بزنید. شما برای مدتی نشسته‌اید و انجام فعالیت‌های فیزیکی به گردش خون در بدنتان کمک می‌کند.

کافی است در تلفن هوشمندتان زنگ‌های هشداری را تنظیم کنید که در میان کار به شما ایستادن و انجام حرکات کششی را یادآوری کنند. البته پیاده‌روی در بعضی از ساعت‌های روز نیز به شما کمک بسیاری می‌کند.

دستبندهای سلامتی نیز مفید هستند. این دستبندها می‌توانند به شما یادآوری کنند که چه زمانی باید بایستید و حرکاتی برای گردش بهتر خون انجام دهید.

از هدفونی با‌کیفیت برای برقراری تماس استفاده کنید

یکی از مزیت‌های دور کار بودن این است که دیگر به هدفون برای گوش دادن به موسیقی نیاز ندارید؛ اما بهتر است برای تلفن هوشمندتان هدفون باکیفیتی تهیه کنید. این کار باعث می‌شود تماس‌هایی با کیفیت مطلوب داشته باشید.

از طرفی اصولا در محیط‌های اداری فضا به حالتی است که صداهای موجود در پس‌زمینه تأثیر چندانی روی مکالمات تلفنی شما ندارند اما محیط خانه این‌گونه نیست؛ بنابراین نیاز است که از هدفون خوبی استفاده کنید تا میزان نویز محیط را کاهش دهد.

از نبود مشکل در ارتباط به اینترنت مطمئن شوید

ترفندهای مفید برای افرادی که دورکار هستند (کار در منزل)

وقتی در خانه کار می‌کنید، ارتباطات اینترنت شما نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ زیرا برای برقراری ارتباط با محل کارتان به اینترنت نیاز دارد و اگر اتفاقی رخ داد باید به نزدیک‌ترین کافی‌نت بروید تا بتوانید به انجام کارهایتان بپردازید.

در چنین حالتی باید مطمئن شوید که از تجهیزات سالمی استفاده می‌کنید و اگر مودم یا روتر شما قدیمی شده‌اند، بهتر است قبل از بروز مشکلی نسبت به خرید روتر یا مودم جدید اقدام کنید.

با همکارانتان در ارتباط باشید

مهم نیست دور کار هستید، آنچه اهمیت بالایی دارد این است که با همکاران و مدیرتان در ارتباط باشید و تعامل را حفظ کنید. یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از برنامه‌های چت آنلاین است که اگر شرکت شما از آن بهره ببرد، مزیت بالایی خواهد داشت.

همچنین سعی کنید روزی از هفته را به محل کارتان بروید و با مدیر و همکاران نزدیک صحبت کنید. این کار باعث می‌شود اهمیت و جایگاه شما در شرکت حفظ شود. برقراری ارتباط از طریق ایمیل خوب است، اما در نظر داشته باشید که کافی نیست؛ بنابراین بهتر است با همکاران و مدیرتان تماس‌های تلفنی و در صورت ممکن تماس‌های ویدیویی داشته باشید.

میزان صدا در محیط خانه را کنترل کنید

ترفندهای مفید برای افرادی که دورکار هستند (کار در منزل)

باید در نظر داشته باشید که میزان صدا در محیط کار می‌تواند روی عملکرد شما تأثیر مستقیم بگذارد. در حالی که ممکن است شما کار در محیط آرام و بی‌صدا را ترجیح دهید، باید در نظر داشته باشید افرادی نیز هستند که در چنین محیطی نمی‌توانند کار کنند. آن‌ها به محیطی نیاز دارند که کمی شلوغ باشد تا احساس تنهایی نکنند؛ به همین دلیل از ابزاری مانند رادیو، تلویزیون یا دستگاه پخش موسیقی استفاده می‌کنند.

البته اگر محیط ساکت می‌تواند میزان فعالیت شما را افزایش دهد، بهتر است دستگاه‌های غیرضروری را که تولید صدا می‌کنند خاموش کنید، پنجره‌ها را ببندید یا از هدفون‌های نویزگیر استفاده کنید تا صدای کمتری بشنوید.

به لباسی که می‌پوشید اهمیت دهید

یکی از مزیت‌های دورکاری این است که شما دیگر نیاز به پوشیدن لباس‌های رسمی مناسب محل کار  ندارید و می‌توانید لباس‌های راحت‌تری در منزل به تن کنید؛ اما نکته‌ای وجود دارد که هر پوششی مناسب برای کار نیست.

در نظر داشته باشید ذهن شما به‌صورت از پیش تعیین‌شده بدن را برای اتفاقات مختلف آماده می‌کند. برای مثال کافی است که در مورد یک میوه با مزه ترش فکر کنید تا بزاق دهان شما ترشح شود. این موضوع بر اثر فعالیت‌های ذهن شما است و زمانی که لباس خواب می‌پوشید، ذهن شما بدنتان را برای استراحت و خوابیدن آماده می‌کند.

به همین دلیل بهتر است که برای کار در منزل لباس دیگری به تن کنید تا بتوانید یک روز پرانرژی داشته باشد و هنگام کار احساس خواب‌آلودگی و خستگی نکنید. زومیت

بهبود دورکاری با این ترفندها

مطالب مشابه را ببینید!