مجله تاپ‌ناز‌

ترفندهای یادگیری آسان گرامر انگلیسی

از دید خیلیا یادگرفتن گرامر زبان انگلیسی یکی از ترسناک ترین و بزرگ ترین قسمت های رفتن به رفتن به کلاس زبان یا یادگیری زبان به صورت خودآموز هست. البته این تقصیر زبان آموزها نیست چرا که بیشتر مواقع این روش غلط تدریس و دشوار شدن مسیر یادگیری به دلیل کم بود وقت بوده که باعث شده تعداد زیادی از علاقمندان به زبان انگلیسی از گرامر زده بشن. شیوه های غلط یادگیری گرامر زبان انگلیسی معمولا به گونه ای هست که گرامر رو یک محتوای درسی خشک و پیچیده جلوه میده و باعث میشه همه ازش متنفر بشن.

ترفندهای یادگیری آسان گرامر انگلیسی

گرامر انگلیسی چی هست؟

با توجه به اینکه با گذشت زمان روش های یادگیری و همینطور منابعی که از اونها برای یادگیری گرامر بهره می بریم فرق کرده، اما هنوز دلیل یادگیری خود گرامر پابرجاست و نمیشه نقش اون رو در آموختن یک زبان انکار کرد.

اگه قرار باشه بخواهیم حرف خودمون رو به دیگران منتقل کنیم و یا معنی جملات یک کتاب یا حرف هایی که در مکالمات روزمره زبان انگلیسی می شنویم رو متوجه بشیم، در اصل باید سطح اطلاعات خودمون رو از قواعد گرامر انگلیسی توقیت کنیم.

گرامر یک وجه مهم از انگلیسی هست که خیلی ها سعی می کنن از روز اول به سراغ یادگرفتن اون برن اما عده ای هم هستن که تمام سعیشون رو میکنن تا از اون فرار کنن.

ولی همنطور که برای انجام یک بازی و سرگرم شدن با اون مجبور هستیم قوانینی که طراح بازی ایجاد کرده رو رعایت کنیم، گرامر زبان انگلیسی هم قواعد خودشو داره که اگه رعایت نشه بدون شک در ادامه راه با شکست مواجه میشیم.

برخی از اساتید زبان معتقدند که آموزش قوانین گرامر حتما باید به صورت یک جلسه کامل انجام داده بشه و عده دیگری هم باور دارند که گرامر انگلیسی نه به صورت مستقیم، بلکه باید با انجام تمرین به دانش آموز آموخته بشه.

دشواری یادگرفتن گرامر زبان فقط به استفاده از روش های غلط توسط اساتید زبان انگلیسی محدود نمیشه و اغلب افراد هم زمان کافی برای یادگیری در اختیار ندارن و محیط درستی رو هم برای تقویت گرامرشون انتخاب نمی کنن.

ولی آیا ترفند و نکته هایی وجود داره که بشه راحت تر از پس این بخش مهم یادگیری زبان انگلیسی عبور کرد؟ بهترین روش یادگیری گرامر چی هست؟ تا پایان این مقاله کوتاه همراه ما باشید. البته قبل از مطرح کردن ترفند های یادگیری آسان گرامر انگلیسی، شاید بد نباشه در مورد علت اصلی یادگرفتن گرامر زبان انگلیسی هم صحبت کنیم.

چرا گرامر انگلیسی مهم هست؟

گرامر انگلیسی به عنوان یکی از سه مهارت اصلی در آموختن زبان، پایه ای ترین نیاز شما برای صحبت کردن و درک زبان دوم هست. خیلی از افراد با این توجیه که چون افراد انگلیسی زبان خودشون هم در جاهایی مثل مکالمه های غیررسمی در فیلم ها و یا شبکه های اجتماعی قواعد گرامر رو رعایت نمی کنند، همین که کمی از سطح مبتدی فراتر می روند، به کلی بحث یادگیری قواعد گرامر را کنار گذاشته و در عوض سعی می کنن تا فقط دامنه لغاتشون رو بیشتر کنن تا از این طریق مفهوم جملات رو متوجه بشن.

این موضوع هر چقدر هم که صحیح باشه اما نمیتونه به برقراری ارتباط صحیح شما با یک فرد انگلیسی زبان کمک چندانی کنه چرا که ندانستن درست قواعد گرامر، شما رو از جمله سازی های درست و انتقال مفهوم کلامی که مد نظر دارید دور خواهد کرد.

ترفندهای یادگیری آسان گرامر انگلیسی

ترفندهای یادگیری آسان تر گرامر

1- فضای خانه را برای یادگیری انگلیسی آماده کنید

شاید خرید اینترنت بسته پر سرعت و کتاب ها و منابع خوب انگلیسی و کلی پول خرج کردن های دیگه، تنها راه موفقیت در یادگرفتن گرامر به نظر بیاد. اما باور کنین که دیالوگ ها و جملاتی که در فیلم ها و یا موزیک های مورد علاقتون می شنوین رو خیلی راحت تر به خاطر خواهید سپرد.

خیلی از افراد در کنار عدم امکان حضور در کلاس های انگلیسی و یا حتی به بهانه نداشتن زمان برای یک تعیین سطح زبان، سعی می کنند تا هر طور شده خودشون رو بیشتر با زبان انگلیسی مواجه کنند. تماشای فیلم و سریال های مختلف و گوش دادن به موسیقی و پادکست های جذاب می تونه این خلاء رو برای ما پر کنه.

این کار مثل این میمونه که شما هر روز با افراد انگلیسی زبان سر و کار دارید و به طور غیر ارادی و غیر مستقیم باعث فراگیری ساختارهای دشوار گرامر میشه. چند وقت پیش یک تحقیق در مورد تاثیر تماشای انیمیشن در یادگیری زبان انجام شده و اثبات شده که یادگیری زبان از طریق شنیدن دیالوگ های این فیلم ها روی تقویت زبان موثر هستش.

ترفندهای یادگیری آسان گرامر انگلیسی

2 – از گرامر نوشتاری غافل نشید

در حقیقت گرامر زبان انگلیسی به دو دسته گرامر نوشتاری و گرامر گفتاری تقسیم بندی میشه که مدل اول خیلی رسمی تر هستش. برای تقویت گرامر نوشتاری حتما باید نوشتن رو شروع کنید و متن های زیادی رو مورد مطالعه قرار بدید.

اگر قصد دارید که در زمینه نامه نگاری و ارتباطات رسمی فعالیت کنید و یا فقط تواناییتون رو ارتقا بدین، بدونین که گرامر عامیانه و غیر رسمی به هیچ عنوان در نامه نگاری جایی نداره و برای موفقیت در آزمون های بین المللی مثل آزمون آیلتس حتما باید در این زمینه تمرین کافی داشته باشین.

3- در بحث ها و مکالمه های انگلیسی شرکت کنید

هر میزان که سطح گرامر انگلیسی شما خوب یا بد باشه، شرکت کردن در بحث و گفت و گو می تونه به تثبیت و حتی یادگیری نکات بیشتر کمک رسانی کنه. در واقع این کار باعث میشه که اشتباهات گرامری شما نمود بیشتری پیدا کنه و سریع تر به دنبال برطرف کردنشون برید.

به عنوان مثال کلاس های بحث آزاد یکی از بهترین شیوه های شرکت در گفت وگو به حساب میاد. اگر فرصت و هزینه شرکت در این مدل کلاس ها رو ندارید می تونید به عنوان جایگزین از دوستانتون کمک بگرید و یا در بخش نظرات یا اصطلاحا کامنت های شبکه های اجتماعی انگلیسی زبان شرکت کنید و خودتون رو بیشتر محک بزنید.

4- کتاب خوندن، کلید یادگیری آسان گرامر زبان انگلیسی

بهره بردن از کتاب های آموزش و تقویت گرامر یک امر خیلی مهم برای سرعت بخشیدن به یادگیری گرامر هست. در حین یادگیری زبان انگلیسی، هیچ چیز نمی تونه بیشتر از نوشتن متون انگلیسی، شما رو متوجه اشتباهاتی که دارید کنه. اینجاست که برای یافتن پاسخ صحیح و رفع این مشکلات، شانس این رو دارید که پاسخ سوالاتتون رو در کتاب های آموزش گرامر پیدا کنین.

استفاده از کتاب های Grammar in use می تونه شروع خیلی خوبی برای رفع اشکالات فعلی شما باشه. اگر حوصله مطالعه کتاب رو از خط اولش ندارید، می تونید به سوالات تستی پایان کتابتون مراجعه کنید و خودتون رو محک بزنید. اینطوری خیلی سریع و راحت تر به نواقصی که وجود داره رسیدگی می کنین.

5 – تفاوت های گرامر انگلیسی و فارسی رو بشناسید

اگر در مورد ویژگی های گرامر انگلیسی و تفاوت ها و شباهت های اون با زبان فارسی آگاهی داشته باشید، خیلی راحت تر می تونید پیچیدگی های زبان انگلیسی رو درک کنین. مثلا وقتی در مورد اتفاقی که از گذشته شروع شده و تا زمان حال ادامه داشت صحبت می کنید، شاید دقت نکرده باشید که در فارسی از زمان حال برای بیان کردنش استفاده می کنید. مثلا “من  10 سال است که این بلوز را می پوشم” در حال که در زبان انگلیسی باید بگویید که “من 10 سال است که این بلوز را پوشیده ام”. پس اگه تفاوت ها و شباهت های ایندو زبان رو یادبگیرین خیلی بهتون در یادگیری گرامر کمک می کنه.

6 – زمان رو از خودتون دریغ نکنین

فراگرفتن گرامر انگلیسی نسبت به سایر مباحث این زبان به زمان و صبر بیشتری نیاز داره. ممکنه در ابتدای یادگیری گرامر از حجم بالای اشتباهات خودتون کلافه بشید، از ساختارها به صورت جابه جا استفاده کنید یا افعال را در زمان درست به کار نبرید.

اما هیچکدوم از این موانع نباید جلوی پیشرفت شما رو بگیره و باید بدونید که حتما لازمه به خودتون فرصت بدید و از اشتباه کردن نترسید. سعی کنید افعال بی قاعده رو به خوبی یادبگیرید چرا که اگه بهشون مسلط باشید، فرصت بیشتری برای فکر کردن به جمله ای که قصد گفتن و یا نوشتنش رو دارید پیدا می کنید.

سخن پایانی

اگه انتظار دارید که دستور زبان انگلیسی یا همون گرامر رو در عرض چند ساعت یا چند روز یاد بگیرید باید بهتون بگیم که واقعا اینکار امکان پذیر نیست. اول از همه باید زمان و مکان مناسب رو برای بهتر یادگیری زبان برای خودتون فراهم کنید و بعد تمرین کردن بعد از یادگیری هر نکته جدید رو در برنامه کاریتون قرار بدید.

اگر هنوز در یادگیری گرامر زبان مشکل دارید بهتون توصیه می کنیم که از راهنمایی کارشناسان آکادمی زبان اکسیر در زمینه آموزش گرامر انگلیسی بهره ببرید. ما بهتون میگیم که چطور میشه گرامر زبان انگلیسی رو متناسب با سطحی که دارید، در کوتاه ترین زمان ممکن یادبگیرید.

وب سایت و شبکه های اجتماعی آکادمی زبان اکسیر حاوی اطلاعات مفید و کاربردی در زمینه آموزش زبان انگلیسی هست که توصیه می کنیم حتما به آنها سر بزنید. توصیه می کنیم که پیشنهادهای شگفت انگیز و شرایط ویژه ای که برای زبان آموزان عزیز در نظر می گیریم رو از دست ندید. پس همین الان امتحان کن:

  • دو جلسه اول پکیج های اکسیر رایگان
  • دانلود رایگان کتاب آموزش انگلیسی 800 صفحه ای اکسیر
  • دانلود رایگان کتاب آموزش آیلتس 400 صفحه ای اکسیر
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی زبان
  • 800 مقاله آموزشی رایگان روی وبسایت اکسیر
  • تعیین سطح و ارزیابی رایگان زبان انگلیسی
  • جزوه ی ایده های آیلتس مناسب برای رایتینگ و اسپیکینگ
  • دانلود سه هزار کلمه متداول لانگمن
  • راهنمای کامل انتخاب منابع مناسب برای سلف استادی آیلتس
  • صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام اکسیر
  • صدها ویدیوی آموزشی زبان و آیلتس در اینستاگرام، آپارات و یوتوب اکسیر
  • دوره رایگان جعبه ابزار زبان آموز
  • دوره رایگان اسرار موفقیت اکسیر آیلتس
  • دوره رایگان معجزه ی مرور
  • دوره رایگان ماشین چهارچرخه ی یادگیری زبان
  • دوره رایگان دیکشنری خواری

یک نکته دیگه!

آکادمی زبان اکسیر با انتخاب شعار «سبکِ زندگی»، ارایه دهنده ی دوره های آموزش حضوری و آنلاین به تمامی علاقه مندان به زبان های خارجیه و با این امر امکان آموزش رو برای تمامی دوست داران زبان در داخل و خارج از ایران فراهم کرده. اکسیر انتخاب بهترین هاست.

مطالب مشابه را ببینید!