مجله تاپ‌ناز‌

ترفندی برای شارژ بیشتر برای لپ‌تاپ

لپ تاپ

 

لپ تاپ های مجهز به سیستم عامل ویندوز سه وضعیت شارژ باتری دارند كه عبارتند از: حداقل، احتیاط و بحرانی! وقتی باتری به وضع حداقل شارژ می رسد ویندوز با هشدارهایی شما را از این وضع مطلع می سازد. جام جم می نویسد: در حالتی كه باتری به وضع احتیاط می رسد ذخیره كردن اطلاعات و آماده كردن سیستم عامل برای خاموشی بهترین پیشنهاد است! در نهایت نیز وقتی شرایط باتری به حالت بحرانی می رسد سیستم عامل به صورت خودكار به حالت hibernate به فعالیت خود پایان می دهد و لپ تاپ خاموش می شود. حالت بحرانی باتری به طورپیش فرض در زمانی اتفاق می افتد كه باتری لپ تاپ شما دارای ۱۰ تا ۱۵ درصد شارژ باقیمانده است.

این میزان شارژ ممكن است برای انجام كارهای شما در شرایطی كه به لپ تاپ نیاز فوری دارید كافی باشد، اما ویندوز به صورت خودكار با قطع عملیات به منظور جلوگیری از بروز مشكل برای اطلاعات شما بر اثر خاموش شدن ناگهانی، از این میزان شارژ صرف نظر كرده و موجبات خاموشی لپ تاپ را فراهم می كند.

اگر دوست دارید تا جایی كه ممكن است شارژ باقیمانده در باتری لپ تاپ را مورد استفاده قرار دهید و تا میزان شارژ باقیمانده به ۱ یا ۲ درصد نرسیده است وضع بحرانی اتفاق نیفتد، باید به روش زیر عمل كنید: توجه: پیش از هر چیز به این نكته توجه داشته باشید چنانچه میزان شارژ باقیمانده در باتری به زیر ۵ درصد برسد، ویندوز به طور دقیق نمی تواند شارژ باقیمانده را محاسبه كند و هر لحظه احتمال خاموشی رایانه بدون اطلاع شما وجود دارد.

پس در این شرایط بهترین راه ذخیره دائم فعالیت های در حال اجراست. ۱ـ از صفحه شروع، عبارت Control Panel را جستجو كرده و پس از آن با كلیك روی گزینه یافت شده وارد كنترل پانل ویندوز شوید. ۲ـ روی گزینه System and Security را كلیك كنید. ۳ـ در بخش Power Options گزینه Change battery settings را انتخاب كنید. ۴ـ در پنجره به نمایش درآمده روی گزینه Change plan settings كلیك كنید. ۵ـ در صفحه مربوط به تنظیمات باتری، روی گزینه Change advanced power settings كلیك كنید. ۶ـ در پنجره Power Options صفحه را به پایین اسكرل كرده تا گزینه Battery را پیدا كنید.

با كلیك روی علامت + در كنار این گزینه آن را باز كرده و پس از آن سربرگ Critical battery level را نیز به همین شكل باز كنید. ۷ـ در این بخش دو گزینه مشاهده خواهید كرد.

گزینه اول یعنی On Battery مربوط به زمانی است كه لپ تاپ نیروی برق موردنیاز را از باتری دریافت می كند و در صورتی كه شارژ باقی مانده در باتری، به عدد درج شده در مقابل این گزینه برسد، به معنای شرایط بحرانی است. شما می توانید با تغییر این مقدار به عدد دلخواه خود همچون ۵ درصد یا كمتر، بیشترین مقدار از شارژ باتری را مورد استفاده قرار دهید.

مطالب مشابه را ببینید!