مجله تاپ‌ناز‌

10 ترفند جادویی برای داشتن پوست صاف، شفاف و درخشان

10 ترفند جادویی برای داشتن پوست صاف، شفاف و درخشان

داشتن پوست صاف و درخشان آرزوی همه افراد است، اما رسیدن به این آرزو نیاز به رسیدگی، مراقبت و توجه کافی دارد. هر چند برخی عوامل زمینه‌ای مانند ژنتیک، به خودی خود باعث بروز مشکلات پوستی مانند جوش، لک، چروک و … می‌شوند، با این حال می‌توان با کنترل عوامل دیگر تا حد بسیار خوبی بر سلامت پوست اثر گذاشت. پرهیز از استفاده زیاد از لوازم آرایشی و بهداشتی، ورزش کردن، نوشیدن آب زیاد و… مثال‌هایی ساده از روش‌های مؤثر در داشتن پوستی شفاف و سالم هستند.

در ادامه این مطلب شما را با ترفندهایی آشنا خواهیم کرد که اثرگذاری بی‌نظیری دارند و در عین حال ساده و در دسترس هستند.

1.     برای داشتن پوست صاف و شیشه‌ای ابتدا عامل اصلی را پیدا کنید

صرف نظر از روش‌های درمانی زیبایی که در انواع گوناگون ابداع شده‌اند، به کمک برخی راهکارهای نه چندان پیچیده و خانگی نیز می‌توان پوستی سالم و شاداب داشت. البته اگر فکر می‌کنید دلایلی درونی برای مشکلات پوستی شما وجود دارد (مانند عدم تعادل هورمون‌ها، مصرف داروهای استروئیدی، عفونت و…) لازم است ابتدا عامل اولیه را برطرف سازید و سپس به انجام مراقبت‌های پوستی بپردازید.

2.   شوینده‌ای مناسب برای صورت انتخاب کنید

فراموش نکنید ماندن آثار لوازم آرایشی و بهداشتی روی صورت برای مدت طولانی، آسیب زننده است. پس حتماً هر شب پیش از خواب آرایش خود را به طور کامل پاک کنید.

شستشوی کامل و صحیح پوست، یک تا دو بار در روز، از دیگر نکات مهمی است که به داشتن پوستی درخشان و سالم کمک می‌کند. اگر صورت خود را با صابون یا شامپوی بچه می‌شویید، داشتن پوست صاف را فراموش کنید. تنها باید از شوینده‌های مخصوص صورت برای این کار استفاده نمایید. در ساختار این شوینده‌ها نباید مواد صابونی و مواد شیمیایی خطرناک و آسیب زننده دیده شود. شوینده‌ای مناسب است که فرمولاسیون ملایمی داشته و دارای خاصیت تنظیم PH پوست باشد. همچنین محصولی را انتخاب کنید که با نوع پوست شما تناسب داشته باشد.

3.   ضدآفتاب را فراموش نکنید

استفاده از ضدآفتاب از آنچه فکر می‌کنید نیز بیشتر اهمیت دارد. انتخاب ضدآفتاب متناسب با نوع پوست، استفاده به مقدار کافی و تمدید مکرر آن از مواردی هستند که برای داشتن پوست صاف حتماً باید رعایت کنید. حتی در زمستان یا مواقعی که در خانه هستید هم لازم است از ضدآفتاب استفاده نمایید. مصرف ضدآفتاب از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند و به این ترتیب از بروز لک و چین و چروک روی پوست جلوگیری به عمل می‌آورد.

4.   از کیفیت مرطوب کننده و آبرسان خود مطمئن شوید

سعی کنید همیشه یک کرم مرطوب کننده یا یک اسپری صورت به همراه داشته باشید و در ساعات مختلف روز از آن استفاده نمایید. این یکی از رازهای بزرگ برای داشتن پوست صاف و زیبا به شمار می‌رود. توجه داشته باشید باید از محصولی استفاده کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد. برای مثال اگر پوست چربی دارید از مرطوب کننده‌های فاقد چربی کمک بگیرید.

برای تهیه آبرسان و حتی کرم ضدآفتاب بسیار باکیفیت، بهترین کار این است که از فروشگاهی خرید کنید که ضریب اطمینان خیلی بالایی دارد. بهترین جایی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، فروشگاه آنلاین مدیسه است که علاوه بر تضمین کیفیت، توانسته است در جشنواره برند محبوب مقام نخست فروشگاه‌های آنلاین حوزه مد را با رأی مصرف کنندگان کسب کند. اگر برای اولین بار است که از مدیسه خرید می‌کنید، می‌توانید با استفاده از کد تخفیف داخل سایت مدیسه، تخفیف خیلی خوبی هم بگیرید.

5.   استرس را از خود دور نمایید

10 ترفند جادویی برای داشتن پوست صاف، شفاف و درخشان

امروزه عوامل استرس زا در زندگی کم نیستند و یکی از دلایل بروز مشکلات پوستی همین استرس است. تمام سعی خود را به کار بگیرید تا از استرس دور بمانید. در این صورت به راحتی می‌توانید به پوست صاف و شفافی که آرزوی آن را دارید برسید. بر اساس نظر متخصصان، استرس التهاب پوست را افزایش می‌دهد و بهبود پوست را با تأخیر مواجه می‌‎سازد. همچنین خونرسانی به سطح پوست را نیز کاهش می‌دهد.

برای کاهش استرس و اضطراب می‌توانید روش‌های مراقبه و مدیتیشن را امتحان کنید. شرکت در کلاس‌های یوگا، یادگیری تکنیک‌های تنفسی، انجام کارهایی که برای شما لذت بخش است و دوری از کارهای پراسترسی که مجبور نیستید انجام دهید، به آرامش درونی شما کمک می‌کند.

6.   کیفیت و کمیت خواب خود را افزایش دهید

10 ترفند جادویی برای داشتن پوست صاف، شفاف و درخشان

خواب کافی و باکیفیت یکی از اثرگذارترین عوامل در داشتن پوست شاداب و درخشان است. کمبود خواب، روند پیری پوست را تسریع و سد دفاعی پوست را ضعیف می‌کند. بنابراین برای داشتن 7 تا 9 ساعت خواب در شب برنامه ریزی نمایید. خواب کافی و خوب سلامت روان شما را افزایش می‌دهد و هنگامی که روان سالمی داشته باشید، پوست سالمی نیز خواهید داشت.

7.   برای رسیدن به پوست صاف، ورزش کنید

می‌توان گفت ورزش برای انواع و اقسام مشکلات یک راه حل عالی به حساب می‌آید، حتی مشکلات پوستی. طبق تحقیقات، انجام سه ماه ورزش هوازی به طور منظم، ساختار پوست را به شکل قابل توجهی تقویت می‌سازد و همچنین در روند پیری پوست تأثیرات مثبتی دارد. اگر نمی‌توانید یا وقت کافی برای رفتن به باشگاه ندارید، از همین امروز پیاده روی را شروع کنید. می‌توانید خودروی خود را کمی دورتر از محل کارتان پارک کنید و به این ترتیب از پیاده روی در فضای آزاد لذت ببرید.

8.   تا می‌توانید آب بنوشید

10 ترفند جادویی برای داشتن پوست صاف، شفاف و درخشان

بدن انسان روزانه به مقدار مشخصی آب نیاز دارد. با این حساب هر چقدر در روز آب بیشتری بنوشید سلامتی شما افزایش می‌یابد. این موضوع روی سلامت پوست‌تان نیز مؤثر است. بهبود عملکرد پوست و دستیابی به پوست صاف و شفاف یکی از پیامدهای نوشیدن آب زیاد است که حتی بسیاری از سلبریتی‌ها نیز به آن اشاره کرده‌اند.

9.   در رژیم غذایی خود بازنگری انجام دهید

بسیاری از روش‌های مؤثر بر سلامتی پوست، به تغییر سبک زندگی اشاره دارند. یکی از این روش‌ها تغییر رژیم غذایی است. منظور از تغییر، جایگزین کردن مواد غذایی ارگانیک و سالم با خوراکی‌های ناسالم است. حتی اگر روتین پوستی بی‌نقصی داشته باشید، بدون داشتن تغذیه سالم به جایی نمی‌رسید. پس از همین امروز مصرف مواد خوراکی حاوی شکر، چربی‌های اشباع شده و نمک را به حداقل برسانید. در عوض پروتئین‌ها، میوه‌ها و سبزیجات تازه، غلات کامل و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون یا مغزها را به برنامه غذایی خود اضافه نمایید.

10.  برای داشتن پوست صاف و درخشان، از دوش آب داغ طولانی بپرهیزید

گرما و بخار باعث باز شدن منافذ پوست و در نتیجه خارج شدن آلودگی‌ها و مواد سمی از پوست می‌شوند، اما در تماس بودن پوست با آب بسیار داغ، آن هم برای مدت طولانی به پوست آسیب می‌رساند. هنگامی که پوست برای لحظات زیادی با آب داغ تماس دارد، چربی لازم خود را از دست می‌دهد و نتیجه آن پوستی کدر و خسته است. به همین دلیل مجله مدیسه که مرجع اطلاعات آرایشی و بهداشتی بانوان است در مقاله روتین پوستی بعد از حمام، توصیه می‌کند از دوش آب داغ طولانی پرهیز نمایید و یا در انتهای کار، از درجه حرارت آب کم کنید. در این صورت پوستی شاداب و باطراوت خواهید داشت.

11.  از ماسک‌ها و روغن‌های مناسب صورت برای داشتن پوست صاف کمک بگیرید

یکی دیگر از راهکارها برای داشتن پوستشفاف، استفاده هفتگی از انواع ماسک‌های مراقبتی و روغن‌های مخصوص است. ماسک آلوئه ورا، ماسک عسل، روغن زیتون بکر، روغن رزهیپ و… همگی بر سلامت و شادابی پوست اثر می‌گذارند.

داشتن پوستی درخشان و زیبا در کنار تمام مزایای خود، در اعتماد به نفس افراد نیز نقش مهمی دارد. خوب است اگر به مناسبت‌های مختلف، جهت خرید کادو برای دوستان‌تان، محصولات مراقبتی پوست مانند ضدآفتاب، ماسک‌های آبرسان، پک روتین پوستی و … را انتخاب کنید. در این صورت عادت مراقبت از پوست به تدریج در میان همه ما افراد خواهد شد.

مطالب مشابه را ببینید!