مجله تاپ‌ناز‌

ترمیم موهای رنگ شده با چند با چند روش خانگی مفید

بیشتر خانم هایی که موی رنگ شده دارند بعد از مدتی دچار آسیب مو می شوند. مو به دلیل کمبود ویتامین و مواد مغذی دچار آسیب و شکنندگی می شود. در این زمان نباید هیچ نوع وسایل گرمایشی استفاده کرد، مانند سشوار و اتو مو که مضر هستند. در ادامه روش های خانگی مفید برای ترمیم موهای رنگ شده را توضیح می دهیم.

یکی از عناصر زیبایی هر فردی که باعث جذابیت او می شود مو است. رنگ کردن مو کاری تفریحی و سرگرم کننده است که بعد از آن ممکن است دچار مشکل وزی، زبری و خشکی شوند.

 

متاسفانه با تمام جذابیت ها و زیبایی که رنگ مو دارد به همین سادگی می تواند به موها آسیب برساند تا حدی که برخی مواقع نیاز به کوتاه کردن است. دکلره و رنگ موجب خشکی و زبری مو می شود که ما در این مقاله راه های ترمیم موهای رنگ شده را برای شما عزیزان و همراهان گرامی آورده ایم.

ترمیم موهای رنگ شده

بیشتر خانم ها موهای رنگ شده را می پسندند و به همین دلیل برای تغییر ظاهری و زیباتر شدن این کار را انجام می دهند. مو بعد از مدتی دچار آسیب می شود و در لایه های خارجی ترک هایی ایجاد می شود که به آن کوتیکول مو می گویند. این ترک ها باعث شکنندگی و خشکی مو می شوند که در نتیجه باعث مردن سلول های آن ناحیه رنگ شده می شود. چنانچه صدمه به مو به صورت عمیق باشد نمی توان آن را ترمیم کرد و باید کوتاه شوند. ولی اگر آسیب عمقی نبود و فقط سطحی خارجی مو را در برگرفت می توان با چند روش مناسب و مفید موهای رنگ شده و آسیب دیده را ترمیم کرد.

دلیل آسیب دیدگی موها

در بعضی از مواقع می بینید که بدون هیچ دلیل خاصی مو صدمه می بیند و زبر و شکننده می شود که مو در نهایت نازک می شود و کش می آید. آسیب مو می تواند نشانه کمبود ویتامین هم باشد که با کاهش مواد مغذی و معدنی طی انجام آزمایشاتی پزشک متخصص پوست و مو اقدام به درمان می کند.

گاهی اوقات به همین دلیل استفاده از وسایلی مانند اتو مو و سشوار به مو آسیب وارد می کند. استفاده از دکلره مو عوارض زیادی و نقش مهمی در ایجاد صدمه دارد با سفید کردن پایه مو مانع رسیدن اکسیژن به ساقه مو می شود.

مصرف زیاد آب داغ و استحمام طولانی مدت و مصرف زیاد از حد یک نوع شامپو باعث شکنندگی مو می شود. نوع شامپو های مناسب موهای رنگ شده باشد که کوتیکول های مو را باز گرداند. وقتی که رطوبت مو از بین می رود با زیاد شدن شکنندگی مو مواجه می شویم که به باز شدن کوتیکول مو هم بستگی دارد.

بیشتر سوختگی ها و صدمات مو به دلیل استفاده از مواد شیمایی می باشد که نیاز است در مصرف آن احتیاط نماییم. مثلا از چند مواد شیمایی به طول دوره زمان بیشتری استفاده کنید. می توان گفت اگر قرار است موهای فر را صاف کنید و سپس رنگ کنید بین این دو حالت یک یا دو هفته فاصله بگذارید. در این فاصله زمانی موها فرصت دارند تا بازسازی شند و کمتر آسیب ببیند.

 

ترمیم موهای رنگ شده با چند با چند روش خانگی مفید

چطور موهای رنگ شده را ترمیم کنیم؟

موی آسیب دیده به 2 روش کلی ترمیم و جبران می شود که به شرح زیر است:

  1. تغذیه خوب بسیار مهم است و باید حواستان به ترمیم موهای رنگ شده به روش تغذیه صحیح و مفید باشد. با مصرف مواد غذایی دارای آهن، زینک، پروتئین و مواد معدنی می توانید یک رژیم درست داشته باشید. بدن نیاز به یک سری مواد مغذی دارد تا مو را ترمیم و رشد دهد.
  2. ترمیم موهای رنگ شده به صورت موضعی دومین روش است که باید استفاده شود. کمک گرفتن از این نوع ترمیم کننده ها می تواند به صورت خانگی و مراقبتی شکل گیرد که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

 

استفاده از ماسک های خانگی:

ماسک مو خانگی دیگر روش ترمیم موهای رنگ شده است. استفاده از این روش اگر با موی شما سازگار باشد روشی مناسب است. از بهترین ماسک ها ترکیباتی مانند؛ روغن زیتون، عسل، روغن نارگیل، آب لیمو، روغن دانه کتان هستند که به راحتی می توان آن ها را تهیه کرد. استفاده از برخی مواد خوراکی هم می توانند موجب حساسیت پوست سر شوند که با به آن توجه کنید. همچنین می توانید از موادی مثل: عسل، موز، آووکادو، تخم مرغ، ماست به انواع ماسک ها برای ترمیم موهای رنگ شده زد و استفاده کرد.

 

استفاده از نرم کننده و تقویت کننده ها:

با مصرف کردن نرم کننده های مخصوص ویژه موهای رنگ شده می توانید رطوبت و مواد مغذی که نیاز است را برای موهای خود محیا کنید. بازسازی آن با استفاده از نرم کننده های عمیق می تواند به عمق مو نفوذ کند و آنها را تغذیه کند. با استفاده از نرم کننده های مخصوص اجازه دهید تا یک شب بر روی سر بماند تا خوب جذب شود. کاربرد این نرم کننده ها برای محافظت مو است. شما برای محافظت بیشتر از مو در مقابل مواد شامپوهای نامناسب از آن می توانید استفاده نمایید.

 

استفاده از روغن ها:

بعضی مواقع برای تقویت ساقه مو و جلوگیری از شکنندگی و وزی مو استفاده از بعضی روغن های گیاهی روشی خوب است. استعمال روغن هایی که دارای آرگان یا ماکادمیا است می تواند به آسیب زدگی مو پس از دکلره کمک کند. با رسیدن رطوبت به ساقه مو و جذب مواد تقویتی همیشه موهایی درخشان، صاف، نرم و محکم دارید که یک سری از محصولات مانع از ایجاد موخوره هم می شود. استفاده از روغن های گیاهی مانند روغن کرچک، آرگان، زیتون، نارگیل و یا بادام برای نرمی و لطافت مو بسیار می تواند مفید باشد، با استفاده از این ماسک های موی خانگی و گذاشتن به مدت چند ساعت یا از شب تا صبح اثربخش تر است.

مطالب مشابه را ببینید!