مجله تاپ‌ناز‌

ترک شکم باردرای + روش های درمان ترک های پوست شکم پس از بارداری

یکی از مشکلات رایج خانم ها در زمان بارداری ترک های پوست شکم است که می توان این ترک ها را با روش های خانگی و موثر از بین برد.

ترک شکم پس از بارداری به دلایل مختلفی مانند تغییرات هورمونی و کاهش ناگهانی چربی در شکم ایجاد می شود که از بین بردن این ترک ها برای خانم ها بسیار اهمیت دارد و با روش های خانگی و طبیعی که در ادامه مطلب به شما می گوییم می توانید این مشکل پوستی را برطرف کنید.

کاهش ترک های شکم در دوران بارداری با روش های طبیعی

با استفاده از روش های طبیعی می توان تا حد زیادی ترک های شکم پس از بارداری را کمرنگ تر کرد و در ادامه شما را با این روش ها آشنا می کنیم.

آب لیمو

آب لیمو به دلیل اسیدی بودن باعث رفع ترک شکم در دوران بارداری می شود و به همین دلیل می توان آن را روی محل مورد نظر بریزید و بعد از 10 دقیقه پوست را با آب گرم بشویید. استفاده از این روش هر روز بسیار موثر است و می توانید آب لیمو و آب خیار را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید سسپس روی ترک خوردگی شکم بگذارید.

آب سیب زمینی

سیب زمینی بافت پوست را بهبود می بخشد و برای رفع ترک شکم در دوران بارداری موثر است، می توانید سیب زمینی را به 2 قسمت تقسیم کنید سپس نصف آن را روی ترک شکم بکشید و بعد از خشک شدن ناحیه مورد نظر را بشویید، بعد از چند ماه شاهد تغییراتی در کمتر شدن ترک ها می شوید.

زرد آلو

هسته زردآلو را بگیرید و آن را خرد کنید سپس درون مخلوط کن فرار دهید حالا مخلوط خمیری به دست آمده را روی ترک های پوست قرار دهید و بگذارید که به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند و در نهایت محل مورد نظر را بشویید. استفاده از این روش به صورت روزانه تاثیر موثری در کاهش ترک شکم در دوران بارداری دارد.

زرد چوبه

زردچوبه جزو ادویه های پرکاربرد در آشپزی و علم پزشکی است و در سلامت پوست هم بسیار کاربرد دارد. کمی پودر زردچوبه و آب را مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده را روی پوست بگذارید بعد از خشک شدن پوست خود را بشویید، استفاده از این روش به مدت 6 مابه باعث بهبود ترک  شکم در دوران بارداری می شود.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغف پروتئین زیادی دارد و باعث جوانسازی پوست می شود. سفده 2 عدد تخم مرغ را خوب هم بزنید سپس منطقه خورد نظر را بشویید و با قلمو لایه ای ضخیم از سفیده تخم مرغ را روی پوست بگذارید و بعد از خشک شدن با آب سرد بشویید.

روغن زیتون

روغن زیتون باعث بهبود گردش خون می شود و در نهایت ترک های شکم در دوران بارداری را تا حد زیادی ا ز بین می برد، کمی از روغن زیتون را در کف دست خود بریزید سپس خیلی آرام شکمتان را با این روغن ماساژ دهید و بعد از زمان سی دقیقه حمام کنید.

ترک شکم باردرای

کره کاکائو

کره کاکائو هم مانند روغن های دیگر باعث رفع ترک شکم در دوران بارداری می شود. می توانید هر روی روی محل ترک ها، کمی از کره کاکائو قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید، استفاده از این روش باعث تغذیه پوست و مرطوب شدن آن می شود.

یونجه

یونجه به دلیل داشتن خواص ضد عفونی کننده پوست و ضد قارچی به کاهش ترک شکم در بارداری کمک می کند به پودر یونجه چند قطره روغن بابونه اضافه نمایید سپس خمیر به دست آمده را بر روی ترک های شکم بمالید این روش را دو تا سه بار در روز انجام دهید تا شاهد کمرنگ شدن ترک های شکم شوید.

 

عسل

 عسل به دلیل داشتن خواص ضد عفونی کننده به کاهش ترک شکم در دوران حاملگی کمک می کند، از این رو مقداری عسل بر روی یک پارچه تمیز بمالید سپس پارچه را بر روی ترک های شکم قرار دهید و پس از خشک شدن ناحیه مورد نظر را با آب گرم بشویید.

آلوئه ورا

 به منظور از بین بردن ترک شکم در بارداری آلوئه ورا گزینه بسیار مناسبی است از این رو، ژل آلوئه ورا را به صورت مستقیم بر روی مناطق ترک خورده شکم بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید همچنین می توانید یک چهارم پیمانه ژل آلوئه ورا و روغن پنج کپسول ویتامین A و ده کپسول ویتامین E را با هم مخلوط کنید سپس ترکیب حاصل را بر روی پوست بمالید تا کاملا جذب پوست شود از این روش دو بار در روز استفاده کنید.

شکر

از بهترین روش ها جهت رفع ترک شکم در دوران حاملگی استفاده از شکر می باشد زیرا سبب از بین بردن سلول های مرده می شود در نتیجه به کمرنگ شدن ترک ها کمک شگفت انگیزی می کند، یک قاشق غذا خوری شکر را با مقداری روغن بادام و چند قطره آب لیمو با هم ترکیب نمایید سپس مخلوط به دست آمده را قبل از رفتن به حمام بر روی قسمت های ترک خورده پوست قرار دهید برای رسیدن به نتیجه دلخواه از این روش هر روز به مدت یک ماه استفاده کنید.

ترک شکم باردرای

درمان پزشکی جهت رفع ترک شکم

بسیار از پزشک ها معتقدند که بهترین روش جهت رفع ترک شکم کمک گرفتن از روش های خانگی می باشد اما در صورتی که حضور ترک ها بر روی شکم شما را اذیت می کند می توانید از درمان پزشکی زیر استفاده کنید که عبارتند از :
  • درمان با لیزر
  • لایه برداری شیمیایی پوست
  • کرم ترتینوئین
  • اسید گلیکولیک
  • فعال کننده‌های بازسازی پوست
  •  جراحی

روش های پیشگیری از ترک شکم

  1. کنترل وزن
  2. انجام فعالیت های ورزشی
  3. هیدراته نگه داشتن بدن
  4. استفاده از محصولات مراقبت از پوست
  5. مصرف مواد مغذی مانند : ویتامین E، ویتامین C، روی، سیلیکا، ویتامین B۲ که به عنوان ریبوفلاوین نیز شناخته می شود، ویتامین B۳  که به عنوان نیاسین نیز شناخته می شود، پروتئین، اسید‌های چرب امگا ۳، پرتقال، آووکادو، گوجه فرنگی،حبوبات، تخم مرغ، میوه‌ها و سبزیجات

با استفاده از روش های بالا و تکرار مداوم این روشها، پس از چند وقت ترک های پوستی شما کمتر و محو می شوند.

مطالب مشابه را ببینید!