مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای نحوه تزئین و چیدمان میز آرایش عروس و دخترانه

راهنمای نحوه تزئین و چیدمان میز آرایش عروس و دخترانه

به احتمال زیاد میز آرایش اولین چیزی است که در صبح با آن روبرو می‌شوید. در نتیجه آشفته بودن و به هم ریخته بودن میز آرایش می‌تواند تاثیر منفی در آغاز روز شما داشته باشد. اگر درباره چیدمان میز آرایش خود به راهنمایی احتیاج دارید و دوست دارید این کار را به ایده آل ترین شکل ممکن انجام دهید این مطلب راه حل‌های جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با توجه به تاثیر چشمگیری که چیدمان میز آرایش عروس در دکوراسیون اتاق خواب دارد، مطالعه این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا اتاق زیباتری داشته باشید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه چیدمان میز آرایش دخترانه و عروس را به شما توضیح دهیم.

انتخاب میز آرایش مناسب

امروزه میز آرایش در انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف طراحی و ساخته شده و در بازار عرضه می‌شود. استفاده از چوب‌های مختلف در طراحی میزها و همچنین سبک خاصی که هر برند می‌تواند داشته باشد تنوع محصولات را در این حوزه به شدت افزایش داده است. به نظر می‌رسد مهمترین اقدامی که قبل از چیدمان میز آرایش عروس باید در نظر گرفت انتخاب میز مناسب است. اما در هنگام انتخاب میز آرایشی مناسب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • جنس چوب به کار برده شده در میز آرایشی
  • برند تولید کننده
  • طراحی و سبک میز
  • سلیقه شخصی شما
  • بودجه شما
  • دکوراسیون کلی اتاق خواب شما

راهنمای نحوه تزئین و چیدمان میز آرایش عروس و دخترانه

نحوه چیدمان میز آرایش عروس

برای داشتن یک چینش خلاقانه از لوازم آرایشی روی میز آرایش، ابتدا باید وسایل را دسته‌بندی کنید. وسایل آرایشی، بهداشتی، آرایش مو و انواع اکسسوری باید از همدیگر جدا شوند. از این طریق هم مقدار فضایی که برای هر وسیله لازم است را به خوبی تشخیص می‌دهید و هم جای مناسب برای آن را پیدا خواهید کرد. مثلا احتمالاً شما نیز ترجیح می‌دهید وسایل مربوط به آرایش مو مانند اتو مو، سشوار و فرکننده‌ها را در کشوی میز آرایش خود قرار دهید. بنابراین با جدا کردن وسایل مختلف از یکدیگر، می‌توانید یک چیدمان میز آرایش عالی را برای خود رقم بزنید.

راهنمای نحوه تزئین و چیدمان میز آرایش عروس و دخترانه

پس از اینکه وسایل خود را جداسازی و دسته بندی کردید باید انتخاب کنید که چه چیزی را می‌خواهید روی میز و در معرض دید قرار دهید. توصیه‌های زیر برای انتخاب وسایل میز آرایش می‌تواند به شما کمک کند:

  • وسایلی را برای روی میز انتخاب کنید که جنبه زیبایی داشته باشند و دکوراسیون اتاق شما را زیباتر کنند.
  • برای جلوگیری از برهم خوردن زودهنگام نظم، وسایلی که در طول روزمره از آن استفاده می کنید را روی میز قرار دهید. برای این کار توصیه می‌کنیم از یک کیف کوچک یا یک استند شیشه‌ای استفاده کنید.
  • ادکلن و بادی اسپلش را هرگز فراموش نکنید. این خوشبو کننده‌ها علاوه بر اینکه جنبه زیبایی به اتاق شما می‌بخشند، بوی خوبی را نیز در فضای اتاق شما پخش می‌کنند.

راهنمای نحوه تزئین و چیدمان میز آرایش عروس و دخترانه

  • اگر در کنار آینه میز آرایش خود طبقه و فضا دارید، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد از قرار دادن لوازم آرایشی در آن طبقات خودداری کنید. می‌توانید آن طبقات را با تزییناتی مانند مجسمه پر کنید.
  • در انتخاب وسایلی که می‌خواهید بر روی میز قرار دهید، باید به رنگ آن‌ها توجه کنید. چیدمان میز آرایش باید به گونه‌ای باشد که با دکوراسیون اتاق شما از نظر رنگ هماهنگ باشد.
  • از قرار دادن لوازم آرایش پودری مانند انواع سایه چشم، بر روی میز خودداری کنید. این وسایل نمونه میز شما را کثیف می‌کنند.

در گام بعدی باید جای مناسبی را برای انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خود انتخاب کنید. شما می‌توانید برای طبقه بندی لوازم آرایشی خود از انواع استندهای آرایشی کوچک و بزرگ استفاده کنید. برای مثال انتخاب فضایی برای قرار دادن وسایل مو مانند انواع گیره، گل سر و کلیپس و سنجاق ممکن است چالش برانگیز باشد. قطعاً نمی‌توانید این وسایل را در کف کشوها کنید. به منظور فضاسازی برای این وسایل کاربردی، می‌توانید در چیدمان خود از بسته‌ها و استندهای آرایشی کوچک استفاده کنید.

راهنمای نحوه تزئین و چیدمان میز آرایش عروس و دخترانه

علاوه بر این با توجه به میزان کاربردی بودن یک وسیله برای شما، انتخاب جای آن می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر هر روز از اتو مو یا سشوار استفاده می‌کنید توصیه می‌کنیم این وسیله‌ها را در کشوی اول میز خود قرار دهید تا همیشه در دسترس باشند. به طبع، وسایلی که کمتر استفاده می‌کنید را نیز می‌توانید در انتهای کشو و یا کشوهای پایینی میز خود قرار دهید.

با توجه به اینکه میز آرایش تکمیل کننده سرویس خواب است و در کنار تخت خواب دو نفره تکمیل کننده دکوراسیون است، اگر نوعروس هستید و یا قصد تغییر دکوراسیون اتاق خود را دارید، انتخاب میز آرایش باید به گونه‌ای انجام شود که با سایر اجزای دکوراسیون شما هماهنگ باشد.

نحوه چیدمان میز آرایش دخترانه

از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام چیدمان میز آرایش دخترانه باید به آن توجه کرد انتخاب جای مناسب برای انواع براش آرایشی است. براش‌ها معمولاً بلند هستند و به صورت عمودی درون کشو جا نمی‌شوند. اگر می‌خواهید براش های خود را بر روی میز آرایش قرار دهید، انتخاب فضایی که علاوه بر زیبایی، با دکوراسیون اتاق شما هماهنگ باشد و فضای کافی را برای تمامی براش‌های شما داشته باشد ممکن است کمی سخت باشد.

راهنمای نحوه تزئین و چیدمان میز آرایش عروس و دخترانه

برای حل این مشکل می‌توانید از یک لیوان و یا یک گلدان تزیینی کوچک استفاده کنید. به شما توصیه می‌کنیم ظرف براش‌های خود را روبروی آینه قرار ندهید چرا که این کار ممکن است باعث شود اتاق شلوغ به نظر برسد.

یک راهبرد دیگر که می‌تواند برای چیدمان میز آرایش کاربردی باشد، استفاده از سینی‌های آینه‌ای و شیشه‌ای است. به این شکل شما وسایل پرکاربرد خود مانند ضد آفتاب و یا ادکلنی که هر روز از آن استفاده می‌کنید را در یک سینی مرتب می‌کنید.

به طور کلی سادگی همواره با زیبایی همراه است. با این حال اگر شما طرفدار این هستید که کمی میز آرایش خود را شلوغ کنید، راهکارهای زیر می‌تواند در عین نظم و ترتیب، شما را به هدف خود نزدیک کند:

  • برای تزیین بیشتر میز آرایش می‌توانید از شمع استفاده کنید. استفاده از شمع‌های معطر ایده بهتری است.
  • اگر وسایل کاربردی شما در طول روز زیاد است می‌توانید استند آرایشی شیشه‌ای و شفاف تهیه کنید و آن را روی میز خود قرار دهید.
  • استفاده از ظروف مسی برای قرار دادن لوازم آرایشی اگر با سایر اجزای دکوراسیون شما هماهنگ باشد ایده جالبی است.
  • برای تزیین میز آرایش دخترانه می‌توانید از ریسه‌های رنگی استفاده کنید. در هنگام شب روشن کردن ریسه‌ها فضای خوبی را در اتاق خواب شما ایجاد می‌کند.
  • انتخاب سرویسی که رنگ متفاوتی داشته باشد می‌تواند تا حد بسیار زیادی در دکوراسیون اتاق شما تاثیر داشته باشد. با این حال برای سرویس خواب عروس معمولاً استفاده از رنگ‌های متنوع توصیه نمی‌شود.

خرید میز آرایش باکیفیت

با مطالعه این مطلب نکات مفیدی درباره نحوه چیدمان میز آرایش آموختید. میز آرایش یکی از آن اجزای مهم اتاق خواب است که به هم ریختگی و نامرتب بودن آن می‌تواند به راحتی دکوراسیون اتاق را به هم بریزد. در نتیجه مرتب بودن آن بسیار مهم است. موثرترین راهکاری که برای مرتب بودن دائمی میز آرایش کاربردی به نظر می‌رسد این است که هر وسیله را پس از استفاده درست سر جای خود قرار دهیم.

قطعاً یک میز آرایش مدرن به همراه سرویس خواب با کیفیت و زیبا می‌تواند تا چندین برابر اتاق خواب شما را زیبا کند و فضای آرامش بخشی برای شما به وجود آورد. ما در این مطلب با همین هدف برند بالسا را به شما معرفی کردیم. بالسا یک برند ایرانی فعال در زمینه تولید و عرضه انواع سرویس خواب است که بیش از ده شعبه فعال حضوری در سراسر ایران دارد.

علاوه بر خرید حضوری، امکان خرید از طریق سایت نیز برای کاربران فراهم شده است. طراحی و ساخت محصولات در بالسا از صفر تا صد توسط کارشناسان ایرانی انجام می‌شود.. با خرید از بالسا شما می‌توانید زیباترین و باکیفیت‌ترین میز آرایش را در اتاق خواب خود داشته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!