مجله تاپ‌ناز‌

تزریق ژل خط خنده + اطلاعاتی در مورد نحوه تزریق و عوارض ژل خنده

یکی از روش های از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت، تزریق ژل خط خنده است که در این مطلب اطلاعات کامل در مورد آن، نحوه تزریق و عوارض تزریق ژل می خوانید.

خطوط خنده باعث ایجاد شدن چین و چروک در دو طرف صورت می شوند. این چین و چروک ها بر اثر عوامل مختلفی مانند اسلخوردگی و پیری در صورت ایجاد می شوند که می توانید با تزریق ژل خط خنده این مشکلات را رفع کرد.

خطوط لبخند خطوطی هستند که در دو طرف بینی تا گوشه های دهان امتداد پیدا می کنند و به دلایل مختلفی مانند سالخوردگی و پیری ایجاد می شوند. با پشیرفت های علمی که در زمینه پوست و مو صورت گرفته است، این مشکلات را می توان خیلی راحت حل کرد. یکی از این راه حل ها استفاده از تزریق ژل خط خنده است که در این مطلب قصد داریم به صورت مفصل با آن آشنا شویم.

ژل تزریق چه تفاوتی با بوتاکس دارد؟

تزریق کردن ژل برای چین و چروک دائمی مناسب می باشد؛ یعنی چین و چروک هایی که با استراحت کردن و ماساژ رفع نمی شوند. در بعضی از موارد چین و چروک های موجود روی صورت ترکیبی از دو نوع چروک ایستا و داینامیک می باشند. برای این موارد، در ابتدا از بوتاکس برای برطرف کردن چروک این نواحی استفاده می شود و سپس، از ژل به منظور درمان بهتر چین و چروک پوست استفاده می شود. به صورت کلی بوتاکس برای نقاط فوقانی و ژل برای نقاط تحتانی استفاده می شود.

تزریق ژل خط خنده

زمان ماندگاری ژل

ماندگاری نوع ژل های استفاده شده از 1.5 تا 2 سال می باشد. ژل پس از این مدت جذب بدن می شود و مجددا باید این کار را تکرار کنید.

چه کسانی نمی توانند تزریق ژل داشته باشند؟

ژل بهترین روش به منظور درمان چین و چروک صورت می باشد ولی با این حال برای تمام افراد توصیه نمی شود. افراد با ویژگی های زیر نمی توانند از تزریق ژل بهره ببرند:

  • افرادی که دارای عفونت فعال پوستی (تبخال) هستند
  • خانم‌هایی که در دوران باردهی و شیردهی هستند
  • افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند
  • افرادی که دارای سیستم انعقادی ضعیفی هستند و یا دارو‌های ضد انعقادی مصرف می‌کنند.

تزریق ژل خط خنده

قبل از تزریق چه باید کرد؟

قبل از تزریق ژل نباید از داروهایی مانند آسپرین، ادویل، ایبوپروفن، آلوئه ودیگر قرص هایی که خطر خونریزی را افزایش می دهند استفاده کنید.

اگر از قرص های رقیق کننده باید استفاده کنید پس مصرف آن را بدون تجویز پزشک قطع نکنید.

دو تا سه روز قبل از تزریق ژل نباید مشروب الکلی استفاده کنید زیرا ممکن است خونریزی را بیشتر کند و باعث کبودی شود.

 

تزریق ژل خط خنده

نحوه تزریق

با انجام این کار چین های خطوط لبخند تا حد زیادی کم می شوند. مقدار ژلی که در دو طرف صورت استفاده می شود معمولا 1 سی سی است. پس از تزریق برای فرم دهی بهتر و تزریق یکدست ژل در ناحیه خط خنده کمی ناحیه تزریق ماساژ باید داده شود. تزریق ژل تنها چند دقیقه به طول می انجامد. اقدامات انجام شده در این روش هم به شرح زیر می باشد.

محل تزریق ضد عفونی شده و با استفاده از کرم های بی حسی موضعی، بی حس می شود.

ژل های استفاده شده خود حاوی مواد بی حس کننده است.

با استفاده از سرنگ تزریق های کوچملی در دو طرف صورت انجام می شود این تزریق در امتداد خطوط خط خنده انجام می شود.

ناحیه تزریق ماساژ داده می شود تا ژلی که تزریق شده است به صورت همگون به تمام نواحی مورد نظر پخش شود.

 

تزریق ژل خط خنده

 

عوارض تزریق

بعضی از افراد با وجود ویژگی های خاص تزریق ژل خنده، با اکراهاین کار را نجام می دهند و نگران عوارض این روش هستند. ژل خط خنده در کنار محاسنی که دارد، دارای بعضی از عوارض کوتاه مدت می باشد که با گذر زمان به صورت کامل برطرف می شود. از مهمترین عواض تزریق ژلبرای خط خنده می توان به کبودی، تورم، قرمزی، درد، خارش و ایجاد حساسیت های خفیف در محل تزریريال زل اشاره کرد.

نکته: تنها نکته‌ای که در تزیق ژل باید به آن توجه شود مراجعه به مراکز مجاز تزریق ژل و استفاده از برند‌های مشهور است.

مراقبت‌های پس از تزریق

ممکن است پس از تزریق دچار قرمزی، کبودی، تورم و خارش در محل تزریق ژل شوید که این علائم طبیعی هستند و به مرور زمان رفع می شوند.

پس از تزریق ژل نباید ورزش سنگین انجام دهید و مشروب الکلی هم نباید مصرف شود. رعایت نکران این موارد می توانند عوارض را بیشتر کنند.

از انجام دادن بعضی از اقدامات مانند حمام آفتاب، برنزه کردن، سونا، دوش آب گرم و موم داغباید خودداری کنید.

برای کم کردن تورم بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید.

برای کاهش درد بهتر است از قرص استامینوفن استفاده کنید. مصرف ایبوپروفن به دلیل خاصیت رقیق کننده ای که دارد می تواند کبودی پوست را بسیار بیشتر کند.

نباید محل را ماساژ دهید و آن را تحریک کنید.

درمان تورم بعد از تزریق

پس از تزریق ژل یکی از مشکلات تورم آن ناحیه می باشد. تورم پس از تزریق ژل یکی از عوارض تزریق است که نهایتا تا چند روز پس از تزریق ژل به صورت کامل رفع می شود. برای کاهش تورم پس از تزریق ژل می توانید این کارها را انجام دهید:

مصرف زیاد آب و آب میوه برای آبرسانی به بدن

استفاده از کرم های موضعی مانند کرم آرنیکا و قرص آناهیل

مصرف میوه و سبزیجات تازه

استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم

 

چه کنیم که تورم کم شود؟

برای کم کردن تولم علاوه بر کارهای انجام شده، رعایت برنامه غذایی مناسب و … هم می تواند تا سطح زیادی از میزان تورم را کم کند.

  • عدم استفاده از فست فود و غذا‌های فرآوری شده
  • عدم مصرف زیاد نمک
  • عدم استفاده از غذا‌های پرادویه
  • عدم استفاده از دارو‌های غیر انعقادی خون مانند آسپرین و …
  • عدم مصرف استعمال دخانیات و مشروبات الکلی

 

هزینه

هزینه تزریق ژل بر اساس نوع، کیفیتف حجم تزریق، تخصص پزشک و …. حساب می شود. از محبوب ترین و گران قیمت ترین برندهای آمریکایی ژل می توان به ژویدرم و رستیل اشاره نمود. برندهای اروپایی در مقایسه با برندهای آمریکایی قیمت کمتری دارند. برندهای چینی و کره هم کمترین قیمت را دارند. پس هزینه تزریق ژل متنوع است.

مطالب مشابه را ببینید!