مجله تاپ‌ناز‌

تزریق ژل لب چیست ؟ ماندگاری، مزایا و معایب

تزریق ژل لب چیست

یکی از راه های حجم دهی و زیباسازی لب ها، استفاده از ژل لب است. داشتن لب های خوش فرم، متقارن و پرحجم، باعث جذابیت بیشتر در افراد می شود. به همین دلیل افراد بسیاری تمایل به اصلاح فرم لب های خود دارند. در این مسیر، سوالات بسیاری نیز برای زیباجویان پیش می آید. از آنجایی که دسترسی به اطلاعات موثق و درست در زمینه تزریق ژل لب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، قصد داریم در این مقاله به بررسی معایب و مزایای تزریق ژل لب بپردازیم و ابهامات شما زیباجویان عزیز در این خصوص را برطرف نماییم. پس از شما می خواهیم که تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

تزریق ژل لب چیست ؟

نقش لب در زیبایی و جذابیت صورت بر کسی پوشیده نیست؛ اما همه افراد به صورت ژنتیکی از لب های پرحجم و خوش فرم برخوردار نیستند. با این حال، امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی در زمینه روش های زیباسازی، داشتن لب های دلخواه و زیبا دیگر یک رویا نیست. تزریق ژل لب رایج ترین روش زیباسازی و حجم دهی به لب هاست. یکی از محبوب ترین انواع ژل ها، ژل های هیالورونیک اسید می باشند. این فیلرها دقیقاً از همان ماده ای تشکیل شده اند که در ساختار پوست به شکل طبیعی وجود دارد، بنابراین دارای عارضه جدی نمی باشند. از طرفی، برندهای معتبر این نوع فیلر دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا FDA  می‌باشند. معمولاً برای تزریق ژل لب از فیلرهای هیالورونیک اسید استفاده می شود.

مراحل تزریق ژل به لب ها

  • مشاوره : قبل از شروع به کار، فرد باید یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشد. در این جلسه انتظارات فرد متقاضی از نتایج تزریق ژل لب مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین در مورد ظاهری که دوست دارد با تزریق ژل حاصل شود صحبت می شود. در این جلسه اگر مشکل خاصی دارید باید با پزشک خود در میان بگذارید.
  • بی حسی موضعی : در جلسه تزریق، پزشک برای احساس درد کمتر به سراغ بی حسی موضعی لب ها می رود.
  • آماده سازی ژل و لب برای تزریق : بعد از اینکه میزان ژل مورد نیاز باتوجه به خواست شما بررسی شد، ژل ها به کمک سرنگ های مخصوصی از زاویه های درست به نواحی مختلفی از لب تزریق می شوند.

تزریق ژل لب چیست

مزایای تزریق ژل لب

اگر به زیبایی ظاهری خود اهمیت می دهید و پیگیر اخبار مربوط به عمل های زیبایی باشید، حتما تزریق ژل لب به گوشتان خورده است. یکی از معیارهای زیبایی چهره، داشتن لب هایی حجیم و خوش فرم است. بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی لب های نازکی دارند. عده ای نیز با گذر زمان و افزایش سن دچار کاهش حجم لب ها می شوند. تزریق ژل لب می تواند برای این گونه از افراد گزینه بسیار مناسبی باشد. از جمله کاربردها و مزایای تزریق ژل به لب بالا و لب پایین می توان به حجم دهی لب ها، متقارن کردن لب ها، رفع چروک های سطحی ایجاد شده در اطراف لب‌ها و مواردی از این قبیل اشاره نمود.

یکی دیگر از مزایای تزریق ژل لب، ماندگاری نسبتا مناسب آن است. اگرچه انتخاب نوع ژل لب تزریقی از لحاظ میزان ماندگاری، در این موضوع نقش مهمی دارد؛ به طور مثال، ژل لب های دائمی ماندگاری بیشتری نسبت به نوع موقتی دارند. از طرفی در صورت مراجعه به یک کلینیک تخصصی و کاربلد، عوارض بسیار طبیعی و کمی را مشاهده خواهید کرد. کلینیک رویان سلامت که بهترین مرکز تزریق ژل در تهران است، می تواند شما را به نتایج دلخواهتان با کمترین عوارض ممکن برساند.

از طرف دیگر، تزریق ژل را می توان نوعی عمل زیبایی بدون نیاز به ریکاوری و طی دوره نقاهت دانست. به این شکل که شما پس از تزریق ژل می توانید در همان روز به کارهای عادی و سبک روزمره بپردازید. تنها برخی محدودیت ها مانند عدم انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین تا چند روز وجود خواهد داشت.

مزیت دیگر تزریق ژل لب، راحت بودن کنترل حجم لب است. به نوعی که اگر از ژل های موقتی یا نیمه دائم استفاده کنید، پس از مدتی جذب بدن می شوند و حجم آنها کاهش می یابد. همچنین ژل های بر پایه هیالورونیک اسید را در صورت عدم رضایت، می توان با تزریق آنزیم از بین برد. به همین دلیل کنترل نتایج تزریق ژل نسبت به سایر روش ها به مراتب راحت تر است. از طرفی در صورت استفاده از برندهای معتبر، سازگاری ژل ها با بدن نیز بالا است و تنها در موارد بسیار معدودی، وقوع واکنش های آلرژیک دیده می شود که با استفاده از راهکارهایی همچون تست حساسیت، قابل پیشگیری است.

تزریق ژل لب چیست

معایب تزریق ژل لب

تزریق ژل لب مزایای بسیاری دارد؛ با این حال در کنار این مزایا مانند همه روش های زیبایی دیگر، عوارضی نیز می توان برای آن متصور شد. این عوارض درصورت مراجعه به یک مرکز تخصصی تزریق ژل و پزشکان متخصص و باتجربه، تا حد بسیار زیادی قابل پیشگیری هستند. برخی از عوارض نیز بسیار طبیعی و غیر قابل اجتناب هستند و طی چند روز خود به خود برطرف می شوند؛ بنابراین نباید در مورد آنها نگران شد. با این حال، در ادامه به بررسی معایب و عوارض احتمالی تزریق ژل لب می پردازیم.

  • تورم و کبودی : یکی از عوارض نسبتا شایع تزریق ژل لب، تورم و کبودی در ناحیه مورد نظر می باشد. معمولا، این عوارض با کمی استراحت و مصرف داروهای تجویزی از سوی پزشک رفع می شوند. اما، در برخی از موارد نشانه های تورم و کبودی تا مدت ها بر روی لب باقی می مانند.
  • بروز واکنش های آلرژیک : بروز واکنش های آلرژیک پس از انجام عمل پروتز لب بسیار نادر است، اما امکان وقوع آن در برخی از مراجعان وجود دارد. واکنش آلرژیک بستگی به نوع ژل تزریقی دارد و اگر کیفیت ژل ها مناسب نباشد این مشکل را رقم خواهند زد. برای اینکه پس از عمل دچار واکنش های آلرژیک نشوید، توصیه می شود نزد یک پزشک معتبر و در یک کلینیک تخصصی تزریق ژل این کار را انجام دهید. کلینیک رویان سلامت که بهترین کلینیک تزریق ژل در تهران است، می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما زیباجویان عزیز باشد.
  • ایجاد زخم : اگر فرایند تزریق ژل لب به درستی انجام نشود، ممکن است اطراف لب زخم ایجاد گردد. همانطور که گفتیم ژل های تزریقی حاوی هیالورونیک اسید هستند و اگر بیش از نیاز پوست وارد منافذ آن شوند، فرایند تولید کلاژن را مختل و در نتیجه پوست را دچار خشکی و زخم می کنند. در برخی از موارد، تزریق بیش از حد این ماده منجر به ناهماهنگی بین کلاژن و الاستین شده و ممکن است تولید آنها متوقف شود. این امر موجب خشکی پوست و در نتیجه زخم های عمیق پوستی می شود. در نتیجه باید میزان تزریقی ژل لب تحت کنترل یک پزشک باتجربه صورت گیرد.
  • بروز عفونت : بروز عفونت پس از تزریق ژل لب، یک عارضه نادر است. با این حال، به منظور عدم بروز این مشکل بهتر است قبل از عمل با پزشک خود مشورت کرده و در صورت نیاز از جنس پوست لب خود نمونه برداری کنید. این امر موجب می شود تا پزشک هم از جنس پوست شما آگاه گردد و هم خطرات احتمالی را پیش بینی کند. در برخی از موارد، آزمایش ها نشان می دهند که تزریق ژل به لب برای بیمار مضر بوده و نباید تحت هیچ عنوان اقدام به انجام این کار کند.
  • ایجاد حالت نامتقارن و غیرطبیعی ‌: در صورتی که پزشک از تخصص کافی در تزریق ژل برخوردار نباشد، نسبت به شکل لب ها آگاهی درستی نداشته باشد و از دید زیبایی شناسی مناسبی برخوردار نباشد، شاهد لب هایی نامتقارن و بدفرم خواهیم بود.
  • درد : اکثر ژل های تزریقی موجود در بازار حاوی داروی بی حس‌کننده برای کاهش درد در حین کار هستند. علاوه بر آن، فرد می تواند از پزشک خود درخواست کند تا قبل از شروع تزریق، از بی حسی موضعی در محل استفاده نماید. با این حال، اگر شخصی احساس درد کند، این درد کاملا خفیف و قابل تحمل خواهد بود.

تزریق ژل لب چیست

ماندگاری ژل لب چقدر است ؟

میزان ماندگاری ژل بسته به شرایط مختلف، متفاوت خواهد بود. اما به طور معمول ژل هایی که ماندگاری بالایی دارند بین ۲ تا ۳ سال می توانند در ناحیه تزریق شده باقی بمانند. یادآور می شویم که مراجعه به یک کلینیک تزریق ژل حرفه ای و تخصصی در دریافت نتایج مورد انتظار بسیار مهم است. کلینیک رویان سلامت، برترین کلینیک تزریق ژل در تهران است که می توان با خیال راحت تزریق ژل را به این مرکز واگذار نمود. کلینیک رویان سلامت، یک مرکز تخصصی زیبایی است که بسیاری از عمل های زیبایی مانند تزریق ژل، تزریق چربی، تزریق بوتاکس، کاشت مو و ابرو، جراحی های لاغری و … را با بهره مندی از بهترین پزشکان کشور و بهترین تجهیزات روز دنیا انجام می دهند.

مطالب مشابه را ببینید!