مجله تاپ‌ناز‌

آیا تزریق گاز CO2 برای جوان سازی پوست خوب است؟

تزریق گاز Co2 یا کربوکسی تراپی برای جوان سازی پوست چگونه انجام می شود؟ آیا رفع چین و چروک در این روش ماندگار است و این روش بدون عوارض است؟

جوان شدن با تزریق گاز Co2

بعد از بوتاکس حالا نوبت تزریق گاز co2 است که برای رفع چین و چروک پوست مورد استفاده قرار گیرد . تزریق گاز یا کربوکسی تراپی چیست ؟ در ابتدا باید گفت گاز استفاده شده برای این عمل زیبایی، غیر آمبولیک است و کاملا بی ضرر است و این گاز به میزانی و به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و تزریق میزان گاز هم با دستگاه سنجیده می شود، نیازی به ترساندن فرد نیست، این عمل زیبایی عارضه خاصی ندارد و نباید کسانی را که قصد انجام این عمل را دارند، ترساند.

همه چیز درباره تزریق گاز co2  زیر پوست و چشم

حتما برای شما هم این سوال پیش می آید که تا چه حد می توان به این فیلم اعتماد کرد و در کلینیک های زیبایی این کار را انجام داد. در این مطلب ما اطلاعاتی درباره این روش که در برخی مراکز انجام می شود در اختیار شما قرار داده ایم. با دکتر کلانترهرمز، متخصص زیبایی در این باره صحبت کرده و مزایا و معایب این شیوه را بررسی کرده ایم.

تزریق گاز CO2 برای جوان سازی پوست

تزریق گاز co2 یا کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی نام علمی تزریق گاز دی اکسیدکربن است که برای جوان سازی و کلاژن سازی از آن استفاده می شود.کربوکسی تراپی در حقیقت موجب بالا رفتن گردش خون و مویرگ سازی می شود. این روش تاریخچه ای دیرینه دارد و از سال ها پیش برای درمان گرفتگی عروق و ایجاد عروق جدید از آن استفاده می شد؛ پزشکان نیز برای درمان زخم های دیابتی و مشکلات خون رسانی در بافت ها از این شیوه استفاده می کردند. امروزه نیز برخی پزشکان برای جوان سازی پوست از تزریق co2 استفاده می کنند که در ادامه بیشتر در این باره صحبت می کنیم.

گاز co2 چگونه تزریق می شود؟

برای استفاده از این گاز برای زیبایی از دستگاه کربوکسی استفاده می شود. دستگاه کربوکسی مانند پمپ تزریق عمل می کند، دستگاه به کپسول گاز co2 متصل می شود و پزشک به وسیله سوزن خیلی باریک و نازک و بدون هیچ گونه خون ریزی، گاز را به نقطه موردنظر وارد می کند. این تزریق خیلی سطحی است و سوزن به دستگاه کپسول co2 متصل می شود.

تزریق گاز co2چقدر در جوان سازی پوست موثر است؟

طرفداران این شیوه: پزشکان از سال2000 در اروپا برای زیبایی از این روش استفاده کردند و از این رو این روش علمی است. تزریق این گاز با تحریک افزایش خون و ایجاد مویرگ های جدید، به بازسازی کلاژن پوست کمک می کند و درنهایت وضعیت پوست شما را بهبود می دهد.

نظر کارشناس: اگرچه از این شیوه حدود 40تا 50سال پیش برای باز کردن و ایجاد عروق جدید استفاده می شده است و این شیوه در سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده اما بهره گرفتن از آن در زیبایی صددرصد ثابت شده نیست و در منابع جراحی زیبایی دلایل مستندی که بتوان ثابت کرد که تزریق گاز co2 برای زیبایی و جوان سازی پوست مفید است، وجود ندارد.

گازها کجا می روند؟
به طور طبیعی در بدن و خون شما گاز کربنیک (co2) وجود دارد؛ نباید نگران دفع گازهایی که به میزان اندک به بدن وارد می شوند، باشید. این گازها توسط بافت ها جذب می شوند و به وسیله ریه دفع می شوند.

تزریق گاز co2 تاثیردائمی دارد؟

طرفداران این شیوه: برای تاثیر بهتر تزریق، باید حدود 6تا 10جلسه تزریق ادامه یابد تا بتوانید تاثیر آن را ببینید، اگر به بیماری دچار نباشید، می توانید از این شیوه در درمان استفاده کنید و تاثیر آن را در پوست خود ببینید. در این شیوه تحریک کلاژن سازی عروق جدید و افزایش خون رسانی صورت می گیرد و بین 6ماه تا 2سال ماندگاری دارد.

البته ماندگاری آن بسته به شرایط فرد نیز دارد، مثلا کسی که بیماری زمینه ای یا کم خونی یا تیروئید داشته باشد، به دلایل بیماری زمینه ای خود ممکن است زودتر دچار تیرگی دور چشم شود و ابتدا باید بیماری زمینه ای خود را درمان کند تا دوباره پوستش به حالت اولیه بازنگردد. استرس و رژیم های سخت و بیماری های خاص هم می تواند تاثیر تزریق را کاهش دهد.

نظر کارشناس: هرگونه تهاجم به ناحیه پوست و زیر پوست می تواند تغییراتی را در بدن ایجاد کند. گاهی حتی اگر ضربه ای به ناحیه ای از بدن شما وارد شود و باد کند، خون مردگی همراه با ضربه ایجاد می شود و شما بعد از مدتی مشاهده خواهید کرد که پوست بهتر شده است البته همیشه این طور نیست و اگر کلاژن سازی کافی در پوست وجود نداشته باشد ممکن است پوست بدتر شود. این تغییرات شبیه باد کردن بعد از ضربه موقتی اند و دقیقا نمی توان پیش بینی کرد که خون مردگی ها چه عارضه ای خواهند داشت.

کربوکسی تراپی و تزریق گاز co2 چه عوارضی دارد؟

گاز استفاده شده برای این عمل زیبایی، غیر آمبولیک است و کاملا بی ضرر است و این گاز به میزانی و به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و تزریق میزان گاز هم با دستگاه سنجیده می شود، نیازی به ترساندن فرد نیست، این عمل زیبایی عارضه خاصی ندارد و نباید کسانی را که قصد انجام این عمل را دارند، ترساند.

نظر کارشناس: فرض کنید که زیر ناحیه پوست گاز تزریق کنند، پوست متورم شود و بافت ها به وسیله گاز co2 از همدیگر جدا شوند، این کار یک نوع ورود به بدن و تهاجم است و به طور حتم بدن واکنش نشان می دهد. ممکن است این واکنش مثبت باشد و با افزایش کلاژن همراه باشد یا بعضی اوقات ممکن است بعد از تزریق چروک های ریزی در آن ناحیه ایجاد شود. به عبارتی ممکن است کلاژن سازی در همه پوست ها صورت نگیرد و حتی بعد از انجام تزریق بعد از اینکه تورمش خوابید، پوست شل و دچار چروکیدگی بیشتری هم شود. هنوز معلوم نیست که تزریق گاز صددرصد تاثیر مثبت داشته باشد. باید قبل از انجام این کار در مراکز دانشگاهی تایید شود و بعد استفاده عمومی پیدا کند و نباید هنوز از این شیوه استفاده کرد.

همچنین : ارزان ترین راه برای جوان سازی پوست دست

تزریق گاز co2 برای چشم ها ضرر دارد؟

طرفداران این شیوه: با استفاده از این گاز می توان چروک های ناشی از این پیری یا چروک هایی که به طور ارثی در بدن شما وجود دارند، محو شوند و چشمان شما جوان شود. استفاده از این شیوه با دستگاه های قابل کنترل انجام می شود و انجام آن هم دشوار نیست و فردی آموزش دیده می تواند تزریق زیر چشم را انجام دهد.

نظر کارشناس: اگر تزریق ناحیه چشم به دست افراد ناشی که به تشریح و فشار دور چشم اطلاع نداشته باشند، صورت بگیرد، ممکن است گاز به عضلات چشم شما نشت پیدا کند و خطر کوری داشته باشد.

تزریق گاز CO2 برای جوان سازی پوست

همه چیز درباره روش و عوارض تزریق گاز co2 زیر چشم

مو دار می شوید؟
طرفداران این شیوه: مدعی اند که با تزریق این گاز می توان موجب تحریک رویش مو شوید. همان طور که می دانید، درمانی برای طاسی کامل مو وجود ندارد و نمی توان چاره ای برای فولیکول های مرده مو اندیشید. ارث را هم نمی توان با این شیوه تغییر داد اما می توان با استفاده از این شیوه، ریزش مو را به تعویق انداخت. درواقع در افراد جوانی که به تازگی موهای شان شروع به ریزش کرده یا خانم های بارداری که با داروها سعی در حفظ موها دارند، می توانند از این شیوه به عنوان کمک به ریزش مو استفاده کنند و نتیجه بهتری نسبت به استفاده از دارو بگیرند. افرادی که این تزریق را انجام می دهند بعد از جلسه سوم و چهارم می توانند تغییرات را در موهای خود ببینند.

نظر کارشناس: این شیوه در حد تحقیقات آزمایشگاهی است و هنوز ثابت نشده اگرچه حتی ممکن است چند تا مرکز هم برای رویش مو در دنیا این کار را نجام دهند، اما جنبه عمومی پیدا نکرده است.

با تزریق گاز co2 پوست گردن جوان می شود؟

طرفداران این شیوه: با استفاده از تزریق گاز می توان به کلاژن سازی و جوان سازی پوست کمک و پوست را جوان کرد.

نظر کارشناس: استفاده از این تزریق می تواند ضررها و آسیب های گاه جبران ناپذیری را داشته باشد. وارد کردن فشار بالاتر به ناحیه گردن، ممکن است به نای فشار بیاورد و ایجاد خفگی کند.

نکاتی مهم درباره تزریق گاز co2:

استفاده از کربوکسی تراپی برای موارد زیبایی هنوز توسط FDA تایید نشده است. این شیوه با تاثیر مکانیسم کلاژن سازی و شرایط سنی ندارد اما افرادی که سنین بالاتر از 55یا 60سال دارند، نتیجه مطلوبی نمی گیرند. کسانی که آسم، صرع، بیماری های قندی، سابقه شیمی درمانی، بیماری ناشناخته و غیر قابل کنترل و شدید دارند، نباید این عمل را انجام دهند، اگر بیماری خاص دارید، حتما با پزشک خود را در جریان قرار دهید.

انجام این عمل زیبایی بین 10تا 15دقیقه زمان می برد، البته بسته به نوع و مکان انجام عمل زیبایی دارد و حتی برخی نواحی تنها سه دقیقه طول می کشد. تزریق نیازی به بیهوشی ندارد . سوزن آمپول بسیار نازک است و درد و خون ریزی ندارد. نیازی به مراقبت بعد از تزریق نیست و شما می توانید بلافاصله کارهای روزانه خود را انجام دهید.

تزریق گاز co2 ، روش کربوکسی تراپی برای جوان سازی و رفع چین و چروک

مطالب مشابه را ببینید!