مجله تاپ‌ناز‌

تزیین منزل با گل هوازی + تصاویری از چیدمان گلهای هوازی زیبا در خانه

استفاده از گل و گیاه هوازی به صورت آویز، دیوارکوب، تابلوهای طبیعی و … در تزیینات منزل ایده بسیار جذابی است، در ادامه روشهایی برای تزیین منزل با گلهای هوازی را مشاهده می کنید.

گیاهان هوازی گیاهانی جالب هستند که بسیار راحت رشد می کنند و برای رشد فقط نیاز به هوا دارند، به همین دلیل نیازی به خاک ندارند و در طبیعت به شکل آویز و یا روی تنه درخت زندگی می کنند، پس استفاده از آنها در تزیینات منزل پیشنهاد زیبا و خاصی است.

ایده های خاص برای تزیین خانه با گل هوازی

استفاده از گل و گیاهان هوازی در تزیین منزل، ایده ای جذاب است که می توان به صورت دکوری و در اشکال آویز، ظروف شیشه ای، درون صدف، چوب و … به کار برد و تصویر زیبا و چشم نوازی را ایجاد کرد.

تزیین منزل با گل هوازی

به منظور آبیاری این گیاهان می توانید آن را به دو صورت انجام دهید؛ برای این منظور می توانید به صورت غبار پاشی و هر چند روز یک بار گیاه را آب بدهید و یا اینکه آن را هفته ای یکبار و به مدت یک ربع در ظرف آب قرار دهید.

بخوانید: گل مرجان | نحوه تکثیر و پرورش گل مرجان و عکس های زیبا از گل مرجان

ایده برای تزیین گیاه هوازی در منزل

گیاهان هوازی در ایجاد حس آرامش و افزایش انرژی در فضای منزل تاثیر دارند و در قسمت های مختلف منزل مانند آشپزخانه می توانید قرار دهید، البته بهتر است این گیاهان را در کنار پنجره ای باز بگذارید تا رطوبت روی آن نماند و نیز به اکسیژن کافی دسترسی داشته باشد. در ادامه عکس هایی از تیین خانه با گلها و گیاهان هوازی را در اختیار شما قرار می دهیم که می توانید از تماشا کردن آنها لذت ببرید و هم برای تزیینات منزل خود با استفاده از این گیاهان، الهام بگیرید.

تزیین منزل با گل هوازی

گل داخل سبد حصیری یا چوبی

سبد حصیری از جمله وسایل نوستالژیک هستند که پس از تهیه می توانید گیاهان هوازی را درون آن نمایش دهید، استفاده از ترکیب خزه و یا گلهای مصنوعی در کنار گیاهان هوازی می تواند تصور زیبایی را ایجاد کنید.

 

گل کشو های قدیمی فلزی

به نمایش گذاشتن گیاهان و گل های هوازی درون کشوی فلزی قدیمی برای تزیین خانه هم ایده خوبی است که می توانید آن را امتحان کنید.

 

تزیین منزل با گل هوازی

مدل های زیبا از تزیین منزل با گیاهان هوازی

تزیین منزل با گل هوازی

ساخت تراریوم

استفاده از ظروف شیشه ای برای ساخت تراریوم و قرار دادن گلهای هوازی درون آن پیشنهاد منحصر به فردی است، حال برای تزئین آن می توانید از مقداری شن های رنگی، سنگ، صدف و … استفاده کنید و آنها را با استفاده از نخ بی رنگ به صورت آویز از سقف یا دیوار آویزان نمایید.

مطلب پیشنهادی: گل قلب ارغوانی نحوه نگهداری و پرورش این گل

تزیین منزل با گل هوازی

انواع تراریوم گل های هوازی به شکل آویز

تزیین منزل با گل هوازی

تزیین به شکل درخت
گیاه تیلاندسیا گیاهی هوازی معروف است که در جنگلهای استوایی رشد کرده و بر روی درخت می چسبد یا روی نوک آنها قرار می گیرد، از این رو می توانید این گیاهان را بر روی چیزی قرار دهید، برای تزیینات می توانید از یک گلدان بلند، یک میله فلزی و کمی سنگ استفاده کنید.
بخوانید: “گل بنفشه” خواص گل بنفش و عکس های گل بنفشه
تزیین منزل با گل هوازی
تزیین منزل با گل هوازی
و یا با در کنار هم گذاشتن تعدادی گلدان از گیاهان هوازی، منظره چشم نوازی را ایجاد نمایید. تیلاندسیا زراگروفیکا گونه ای از گیاهان هوازی است که با قرار دادن تعداد زیادی از آنها در کنار هم، تصویری مانند یک جنگل مصنوعی به وجود می آید.

تنه درخت چوب پنبه

استفاده از تنه درخت چوب پنبه یا تنه بامبو های قطور برای تزیین گل ها و گیاهان هوازی در خانه، نمای زیبا و دیدنی به وجود خواهد آورد.
تزیین منزل با گل هوازی
تزیین با لیوان های شیشه ای
می توانید از لیوان های شیشه ای که قدیمی شده و یا ترک برداشته اند و قابل استفاده نیستند و یا تنگ های شیشه ای، با قرار دادن گل های هوازی درون آن، گلدان های زیبایی بسازید و برای تزیین در فضای خانه استفاده کنید و لذت ببرید.
تزیین منزل با گل هوازی
مدل تراریوم زیبا از گل های هوازی
تزیین منزل با گل هوازی
ساخت چلچراغ سبز
ایده قرار دادن گیاه هوازی در چلچراغ بدون چراغ هم ایده جالبی است، حالا با آویزان کردن تعدادی گیاه هوازی به این چلچراغ های بدون چراغ و استفاده از آن در فضاهای مختلف خانه یا بالکن نمایان خواهد شد. ایده های زیادی در این مورد وجود دارد که تنها چند مورد از آنها را مشاهده کردید.

مطالب مشابه را ببینید!