مجله تاپ‌ناز‌

تسویه قبض همراه اول فقط با چند کلیک

روش‌های پرداخت قبوض به‌قدری گوناگون و متنوع هستند که دیگر کسی برای پرداخت سریع، آسان و به موقع قبض‌های خود مشکلی نداشته باشد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای استعلام و پرداخت قبض همراه اول، استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت است که در آن افراد قادر هستند، صورت‌حساب دوره‌های میانی و پایانی خود را به سادگی مشاهده و تسویه کنند.

وجود اپلیکیشن جامع برای دیدن جزئیات قبض تلفن و دریافت ریز صورت‌حساب همراه اول، یکی از نیازهای ضروری در زمینه تسویه است. در راستای حذف قبض کاغذی و مشاهده و تسویه آسان، تاپ امکان استعلام و پرداخت صورت‌حساب تلفن همراه اول را با شماره تلفن فراهم کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا فقط با چند کلیک تمام قبوضتان را تسویه کنید.

ghabzh 1

روش های مختلف پرداخت قبض همراه اول

هزینه‌ای که باید به‌عنوان بهای خدمات گوناگون پرداخت کنیم، می‌تواند به دو شکل پیش‌پرداخت و پرداخت پس از دریافت خدمات باشد. در ایران اغلب پرداخت‌ها به شکل پس از مصرف یا دریافت خدمات انجام می‌گیرد. به این منظور که به‌طور مثال، از خطوط تلفن، آب لوله‌کشی، برق، گاز و … استفاده می‌کنیم و در پایان یک دوره محدود و از پیش تعریف شده بهای آن را می‌پردازیم. برای پرداخت قبض همراه اول در سیم‌کارت‌های دائمی نیز اینگونه عمل می‌کنیم.

تا چند سال اخیر تنها راه موجود برای تسویه حساب قبوض، مراجعه به بانک‌ بود. صورت‌حساب‌های کاغذی تلفن، برق، آب و گاز در درب منازل تحویل داده می‌شدند و برای پرداخت آن‌ها باید با پول نقد به بانک مراجعه می‌کردیم. مشخص است که این متد‌ها چه مشکلاتی را برای افراد به دنبال داشتند. امروزه پرداخت قبوض و این قبیل خدمات‌رسانی در بانک‌ها از بین رفته و هیچ‌یک از بانک‌ها خدمات پرداخت حضوری قبوض را به افراد ارائه نمی‌دهند. شما می‌توانید قبض همراه اول خود را به شیوه‌های مختلف با اعتبار موجود در یک کارت بانکی، پرداخت کنید. این شیوه‌ها عبارتند از:

  • مراجعه به دفاتر پیشخوان
  • اینترنت
  • POS
  • ‎‎‎ Telbank
  • ATM
  • سامانه اطلاع‌رسانی 9990
  • کد دستوری *9#
  • کد دستوری *10#
  • کد دستوری *1#
  • تلفن گویای *100#
ghabzh 2

بهترین روش پرداخت کدام است؟

بهترین روش پرداخت استفاده از سیستم‌هایی است که دارای امکانات زیر باشند:

  1. پرداخت آنلاین و غیرحضوری برای جلوگیری از هدر رفتن هزینه رفت‌وآمد و همینطور کارمزد پرداخت فیش از بهترین روش‌های تسویه است. کلیه اپلیکیشن‌های تسویه حساب نام‌برده شده این خصوصیت را دارند.
  2. امکان مشاهده اطلاعات قبض همراه اول پرداخت شده در یک آدرس مشخص؛ همانند مورد قبلی این ویژگی نیز در اپلیکیشن‌های پرداخت وجود دارد و به‌طور معمول در بخشی با نام سوابق نگهداری می‌شود.
  3. امکان اسکن بارکد برای پیشگیری از ورود اطلاعات اشتباه
  4. امکان استعلام صورت‌حساب اتوماتیک؛ اطلاعات صورت‌حساب برای بی‌نیاز‌شدن از نوع کاغذی
  5. امکان پرداخت هم‌زمان چند صورت‌حساب (تجمیع قبوض) تا کاربر فقط با یکبار وارد کردن اطلاعات کارت بانکی بتواند چند قبض را هم‌زمان پرداخت کند.

پرداخت قبض موبایل همراه اول   اینترنت

برای پرداخت کردن صورت‌حساب همراه خود، بهتر است به شکل زیر و مرحله به مرحله عمل کنید.

  1. به آدرس بانك موردنظر در اینترنت مراجعه كنید.
    1. به بخش بانكداری الكترونیك سایت بروید.
    1. در صورت درخواست کد شناسایی و كلمه عبوری را كه قبلا از شعبه دریافت کرده‌اید، وارد كنید.
    1. در بخش پرداخت الكترونیك، پرداخت قبوض و سپس قبض همراه اول را انتخاب كنید.
    1. فرم تسویه صورت‌حساب را براساس قبض‌تان تكمیل و سپس تایید كنید.
    1. بانك موردنظر به نمایندگی از شما مبلغ صورت‌حساب را تسویه می‌كند.
    1. اگر در بخش پرداخت الكترونیك، گزارش صورت‌حساب را انتخاب كنید، گزارش تأییدیه پرداخت شما قابل مشاهده است.
ghabzh 3

مزایای سرویس پرداخت قبض موبایل و تلفن ثابت با تاپ

استفاده از سامانه و تسویه قبض‌ همراه اول و دیگر خط‌ها، مزیت‌های مختلفی دارد که عبارتند از:

·        پرداخت قبض تلفن همراه

امکان مشاهده و پرداخت صورت‌حساب قبوض تلفن همراه برای مشترکین همراه اول، ایرانسل، رایتل و… فراهم شده است. همچنین امکان تسویه مبلغ قبض میان‌دوره و پایان‌دوره را در اختیار دارید. توجه داشته باشید که
استعلام و پرداخت صورت‌حساب در اپلیکیشن از طریق شماره تلفن همراه صورت می‌گیرد.

·        پرداخت قبض تلفن ثابت

با توجه به حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت از مهرماه، لازم است کاربران به دریافت اطلاعات قبض از راه‌های دیگر اقدام کنند که بتوانند در زمان مناسب قبوض خود را تسویه کنند. بر همین اساس مشترکین مخابرات از این پس برای اطلاع از مبلغ صورت‌حساب قبض تلفن و همینطور پرداخت آن، می‌توانند از اپلیکیشن استفاده کنند.

هریک از ما در زندگی روزانه خود به دفعات از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنیم که ارتباط با اطرافیان را آسان کرده است. استعلام صورت‌حساب همراه اول و پرداخت آن با چند روش زیر امکان‌پذیر است.

  1. شیوه پرداخت همراه اول از طریق سایت‌های اینترنتی
  2. اپلیکیشن‌‌های پرداخت قبوض
  3. کد دستوری پرداخت همراه اول
  4. شماره تماس پرداخت قبض همراه اول
  5. روش پرداخت صورت‌حساب از طریق دستگاه  POS
  6. تسویه قبوض از طریق دستگاه خودپرداز

پرداخت قبض از سوپر اپلیکیشن تاپ

جهت پرداخت قبض همراه اول می‌توانید از طریق سامانه تاپ یا نصب سوپر اپلیکیشنتاپ اقدام کنید. با استفاده از آن می‌توانید تمامی قبوض شهری و خدماتی خود را به‌صورت گروهی و با آسان‌ترین شیوه و در سریع‌ترین تایم ممکن پرداخت کنید. بنابراین با نصب این اپلیکیشن می‌توانید به‌راحتی قبض‌های خود نظیر قبض همراه اول را در خانه و فقط با یک گوشی و چند کلیک بپردازید.

مطالب مشابه را ببینید!