مجله تاپ‌ناز‌

تشخیص پیج فیک Fake در اینستاگرام با استفاده از روش های مختلف

چنانچه می خواهید در مورد فیک بودن یک صفحه اینستاگرام بیشتر بدانید و برای شما براحتی قابل تشخیص باید در ادامه روش های متفاوت برای شناسایی پیج های فیک را توضیح داده ایم با ما همراه باشید.

این روزها یکی از معروف ترین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام است که دارای پیج های فیک یا تقلبی زیادی می باشد. این صفحات به ظاهر فالوور زیاد دارند ولی بیشتر آنها غیر فعال هستند و یا ربات می باشند. در ادامه روش های تشخیص این نوع از صفحات را توضیح داده ایم.

تشخیص پیج فیک در اینستاگرام

اینستاگرام تقریبا محبوب ترین شبکه اجتماعی است که کاربران برای مقاصد کاری و تجاری از آن استفاده می کنند. ولی موضوعی که با آن خیلی روبرو می شویم، وجود فالوور، لایک و کامنت های قلابی می باشد. علیرغم استفاده شخصی و سرگرمی در اینستاگرام، خیلی از کاربران و برندها هم به عنوان یک ابزار تجاری از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. شناخت اکانت فیک و به عبارتی پیج فیک بسیار اهمیت دارد.

پیج فیک صفحه ای است که برای ایجاد فعالیت غیر واقعی برای افزایش فالوور، لایک و دیگر عددها ساخته شده است. در ادامه روش های تشخیص پیج فیک را بررسی می کنیم.

تشخیص پیج فیک Fake در اینستاگرام با استفاده از روش های مختلف

فالوور فیک

داشتن دنبال کننده جدید در اینستاگرام بسیار خوشایند است به ویژه اگر بخواهید که حسابتان را ارتقا دهید. با این وجود بعضی از مواقع ممکن است توسط حساب های فیک و جعلی هم دنبال شوید که زیاد سودی برای تعامل شما نداشته و می تواند برای شما و دنبال کننده هایتان ایجاد مشکل کند.

پیشتر هم اشاره شد که شبکه Instagram بستری ایده ال به منظور کسب درآمد از روش های مختلف را ایجاد کرده ولی در این میان صفحات جعلی و فیک هم ایجاد شدند. صفحاتی که در ظاهر دنبال کنندگان زیادی دارد ولی بیشتر آنها در حقیقت صفحاتی غیر فعال یا ربات هستند.

چنانچه شما هم می خواهید بدانید که دلیل این امر چه می باشد می توان گفت که این موضوع به بیزنس بر می گردد. مثلا بعضی از اینفولئنسرها، پیج های تجاری و … را برای جلب توجه بیشتر یا شناساندن بیشتر برند خود و جذب بیشتر مشتری یا تبلیغ و مخاطب زیادتر از فالوورهای فیک استفاده می نمایند.

صفحات تقلبی اینستاگرم بیشتر غیر واقعی هستند و هویت حقیقی ندارند. بعضی از افراد با هزینه کمی این صفحات را می سازند که سودی ندارد و باعث ضرر به کسب و کار شما هم می شود. افزایش دنبال کننده واقعی در اینستاگرام باعث افزایش اینگیجمنت صفحه می شود و در نهایت فروش محصول یا خدمات را ارتقا می دهد. در حالی که فالوور جعلی نه تنها فروش شما را افزایش نمی دهد بلکه می تواند میزان تعامل پیج شما را هم کمتر کند.

ممکن است بنا به دلایلی بخواهید از یک اکانت قدیمی برای شروع فعالیت در اینستا بهره ببرید یا صفحه ای پیشتر توسط فرد دیگری اداره می شد را راه بیندازید. پس ممکن است تمایل داشته باشید که میزان مشارکت در روزهای ابتدایی را بدانید و یا اینکه در صفحه فالوور فیکی دارد یا نه؟ از این رو دانستن  فالوورهای فیک اهمیت پیدا می کند.

شناسایی پیج فیک Fake در اینستاگرام

طبق یافته های گروهی از پژوهشگران کشور ایتالیا در زمینه تست فالوور فیک اینستاگرام، هشت درصد از حساب های این شبکه اجتماعی تقلبی می باشند. آنها اشاره کردند که حدود 30 درصد اکانت های واقعی هم وجود دارند که غیر فعال است. با این وجود بعضی روش ها برای تشخیص اکانت یا پیج فیک را هم معرفی کرده ایم.

نداشتن عکس پروفایل

به صورت معمول پیج های فیک عکس پروفایل ندارند ولی بعضی از این صفحات تصاویر تصادقی موجود در اینترنت را استفاده می کنند. به این ترتیب پروفایلی که عکس نداشته باشد، ممکن است واقعی نباشد. یک حساب قانونی می خواهد مردم بدانند که آنها چه کسانی می باشند تا دوستان و اعضای خانواده شان قادر به یافت آنها باشند. ممکن است بعضی از پروفایل ها که عکس ندارند، واقعی باشند و بنا به دلایلی مانند حفظ حریم شخصی تمایلی به گذاشتن عکس پروفایل نداشته باشند.

فالوور صفر

حساب های قانونی اینستاگرام همیشه چند دنبال کننده یا فالوور دارد. اگر این حساب کسی را فالو نکرده یا هیچ دنبال کننده ای ندارد ممکن است که فیک باشد. ربات ها معمولا از حساب های این چنینی برای تبلیغ پیوندهای اسپم در بایوس خود استفاده می کنند. در صورت مواجه شدن با چنین نمایه ای روی پیوندی که دارد کلیک نکنید.

تشخیص پیج فیک Fake در اینستاگرام با استفاده از روش های مختلف

تعداد پست

بیشتر اکانت های تقلبی برای فالو کردن ساخته شده و به صورت معمول پستی منتشر نکرده اند. بعضی هم تعداد پست کمی در رنج زمانی طولانی دارند.

نام کاربری با کاراکترهای تصادفی

پیج های فیک معمولا جای نام کاربری مناسب از یک رشته کاراکترهای تصادفی استفاده می نمایند.

نبود هیچ پستی

یکی از روش های تشخیص پیج فیک این می باشد که هیچ پستی ندارد. حساب های بدون پست ممکن است برای کلاهبردای ایجاد شده باشند. در صورت روبرو شدن با حسابی که هیچ مطلبی پست نکرده است می تواند تصور کنید که ربات است. ممکن است بعضی از کاربران واقعی هم پستی نداشته باشند و فقط برای بازدید عکس ها حساب کاربری ساخته باشند. حتی اگر نمایه خصوصی باشد می توان با نگاه کردن به بالای نمایه، شماره پست آنها را هم بررسی کرد. باید به دنبال اکانت هایی باشید که قبلا زیاد پست منتشر کرده ولی بعد غیر فعال شده اند. در صورت غیر فعال شدن چنین حساب هایی به احتمال زیاد فیک می باشند.

انتشار مداوم پست ها

روش دیگر برای تشخیص پیج فیک در اینستاگرام می باشد که پیج های فیک برای فروش اکانت خود، محتوای پست را به صورت مداوم و پست سر هم منتشر می کنند. بیشتر این پست ها سلفی هایی بی کیفیت از افراد دیگر، ویدیوهای با کیفیت کم و … می باشند که بیشتر با عکس پروفایل و بیو پیج سنخیت ندارند.

در ضمن باید گفت که کاربران معمولا دنبال محتوای جذاب و با کیفیت می باشند. اگر صفحه ای را دیدید که پست های کمی منتشر می کند ولی فالوورهای زیادی دارد و پیج فرد مشهور و شناخته شده ای نمی باشد به واقعی بودن آن شک کنید.

فالوور خارجی

خیلی از سرویس های فروش دنبال کننده و لایک خدمتشان را به دو گروه تقسیم بندی می کنند. فروش دنبال کننده و لایک ایرانی و فروش فالوور و لایک خارجی. خدمات ایرانی شمال تعرفه های گران تری می باشند و بیشتر مشتریان این سروی ها ترجیح می دهند که فالوور خارجی ارزان بخرند. امری که تشخیص فیک بودن پیج را راحت تر می کند. وقتای که در این پیج ها به لایک، کامنت و فالوورها نگاه می کنید تعداد زیادی کاربر خارجی می بینید که معلوم نیست چطور یک پیج ایرانی را دنبال می کنند و به آن واکنش نشان می دهند. از آنجا که این فیک ها سریع قابل شناسایی می باشند، کمتر استفاده می شوند ولی خیلی از کاربران از این مسئله اطلاع ندارند و به دلیل قیمت پایین تر از آنها بهره می گیرند.

فروش کالا با تخفیف بسیار زیاد

پیج های فیک کالایی را با تخفیف خیلی زیاد می فروشند. حساب های کلاهبرداری بیشتر کالای لوکس را با تخفیف زیاد عرضه می کنند. در صورتی که نمای ای بخواهد روی پیوندی برای کالای تخفیف خورده کلیک نمایید، ممکن است جعلی باشد و اطلاعات کارت بانکی را نباید به اکانات اینستاگرام بدهید.

عکس های تکراری

پیج های تقلبی برای این که جعلی به نظر نرسدند، خیلی پست منتشر می کنند، ولی به دلیل نداشتن دقت، بدون این که صفحه را خصوصی کنند تا عکس ها دیده نشود یک پست را چندین بار منتشر می کنند که نشان دهنده فیک بودن آن می باشد.

دیدن چندین مورد از این پیج ها در میان فالوورها یا مشارکت کننده های یک پیج می توان به معنی خرید فالوور و لایک باشد. در این موارد هم دیده شده است حساب های مختلف خصوصی با یک عکس ثابت به عنوان عکس پروفایل، گروهی ایجاد شدن این صفحات را محرز کرده است. به این معنا که در میان لایک ها یک پست، چندین پروفایل را با عکس مشابه می توان دید. زیرا سازنده ربات وقت نداشته که عکس های متنوع را برگزیند.

فالووینگ بالا

ساده ترین روش تشخیص پیج فیک این مورد است. بیشتر صفحات فیک برای این درست می شوند که به عنوان فالوور یا مشارکت کننده فروخته بشوند. اغلب این پیج ها علاوه بر داشتن پست های کم، هزاران صفحه را دنبال می کنند. وجود چند نمونه از این صفحات در میان فالوورها لزوما نمی تواند دلیلی بر فیک بودن صفحه باشد بلکه ممکن است به کاربران کنجکاوی متعلق باشد که پیج های زیادی را زیر نظر دارند. تعداد زیادی از چنین پیج هایی در میان فالوورهای یک پیج شک برانگیز است. همواره باید تعداد زیادی از پیج ها را بررسی کرد و در صورتی که تنها چند مورد از آنها این گونه بودند نمی توان اطمینان پیدا کرد که صفحه جعلی است.

نظرات یکسان روی پست های شما

پیج جعلی ممکن است بخواهد که شما را وادار کند که آن را دنبال کنید. اگر روی پست شما نظر دادند که عالی، بسیار خوب یا پیج خوبی داری و برای هر پست که منتشر می کنید خیلی سریع این دیدگاه را اعلام می کند، ممکن است که پیج فیک باشد. البته شاید پیج های جدید هم برای گرفتن کاربر و دنبال کننده جدید این کار را انجام بدهد.

فالوو کردن تعداد زیادی حساب مشکوک

پیج های تقلبی با فالو نمودن تعداد زیادی از افراد می خواهند که دنبال کننده های خود را هم بیشتر کنند. در صورت مشاهده اختلاف زیاد بین تعداد فالوور و فالووینگ ها به جعلی بودن حساب شک کنید. این مورد همیشه صدق نمی کند زیرا بعضی از حساب های واقعی هم از این شیوه برای افزایش تعداد دنبال کننده های خود کمک می گیرند.

فالوور بالا با تعامل کم

روش دیگر برای تشخیص پیج فیک در اینستاگرام این است که این صفحات دارای فالوور بالا ولی با تعامل کم هستند. فالوورهای خریداری شده یا جعلی نشان دهنده یک اکانت فیک می باشند. در صورتی که تعداد فالوورهای آنها هزاران نفر هستند ولی در هر پست فقط چند لایک یا کامنت دریافت می کنند و به احتملا زیادی پیج جعلی است. می تواند نشان دهنده این باشد که یک شخص واقعی از فالوورهای جعلی برای افزایش تعداد دنبال کننده های خود استفاده کرده باشد. می توانید فالوورهای آنها را بررسی کنید تا متوجه شوید که واقعی هستند یا خیر. در صورتی که بیشتر فالوورها غیر فعال باشند، عکس پروفای نداشته یا اسامی عجیب و غریب دارند نشانن خوبی است که دنبال کننده ها جعلی هستند. از این رو ممکن است که اکانت هم این گونه باشد.

از آنجا که در پیج های فیک با استفاده از ربات های مختلف دنبال می شوند معمولا نسبت فالوینگ های بیش از فالوورها است. در حساب عادی نسبت یک به یک می باشد.

مطالب مشابه را ببینید!