مجله تاپ‌ناز‌

تصاویر جیپ گرند چروکی 2017 با شتاب صفر تا صد 3 و نیم ثانیه ای!

جیپ گرند چروکی 2017

جیپ گرند چروکی 2017 خودروی قدرتمند با شتاب بالا و پیشرانه 707 اسب بخاری

جیپ قصد دارد از سال آینده‌ قوی‌ترین خودروی خود را با نام گرند چروکی هلکت و پیشرانه‌ی 707 اسب بخاری عرضه کند.

در چند ماه اخیر شایعاتی در خصوص این شاسی‌بلند قدرتمند منتشر شده بود؛ ولی با تایید آنها توسط مدیر عامل جیپ، مایک منلی این شایعات رنگ حقیقت به خود گرفتند. منلی در مصاحبه با مجله‌ی ویلز گفت:”بزودی خودروی قدرتمند جدیدی را عرضه خواهیم کرد که از پیشرانه‌ی مشابه با نمونه‌های هلکت استفاده می کند و تاریخ ورود آن به بازار سال آینده خواهد بود.”

این مدل از جیپ گرندچروکی به عنوان رده‌ی بالاتر SRT تولید و عرضه خواهد شد. در حال حاضر گرندچروکی SRT قویترین مدل این خودرو است. همچنین خودروی مذکور تحت نام هلکت عرضه نخواهد شد و به احتمال زیاد، جیپ نام ترک‌هاوک Trackhawk را برای آن برگزیده است.

این مدل از جیپ گرندچروکی در کنار مدل SRT به تولید خواهد رسید و در زیر کاپوت آن از قویترین پیشرانه‌ی هشت سیلندر تولید انبوه ایالات متحده استفاده خواهد شد. این پیشرانه که از دوج چلنجر هلکت به عاریت گرفته شده است، مجهز به سوپرشارژر بوده و دارای حجمی معادل ۶.۲ لیتر است.

البته این امکان وجود دارد که توان و گشتاور این خودرو با نمونه‌ی به کار رفته در خودروهای دوج متفاوتباشد. پیشرانه‌ی هلکت در حالت استاندارد قدرت خروجی ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۸۸۰ نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. حتی اگر تغییراتی در قدرت خروجی این مدل ایجاد نشود باز هم با اختلاف زیادی از پرچمدار فعلی جیپ یعنی مدل SRT برتر خواهد بود. گرند چروکی SRT با پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۶.۴ لیتری HEMI خود دارای ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتون متر گشتاور است. تخمین زده می‌شود که خودرو جدید جیپ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را بتواند در حدود ۳.۵ ثانیه به ثبت برساند که در این صورت آن را تبدیل به سریع‌ترین محصول موجود در کلاس خود می کند و رقابت سختی با انواع لندروور و پورشه آغاز خواهد کرد.

جیپ گرند چروکی 2017
جیپ گرند چروکی 2017 جیپ گرند چروکی 2017 جیپ گرند چروکی 2017 جیپ گرند چروکی 2017 جیپ گرند چروکی 2017 جیپ گرند چروکی 2017

 

مطالب مشابه را ببینید!