مجله تاپ‌ناز‌

تعبیر خواب آب خوردن ؛ معنی آب خوردن در خواب چیست و چه تعابیری دارد؟

تعبیر خواب آب خوردن

در این مطلب تعبیر خواب آب خوردن را از دیدگاه تعبیرکنندگان مشهور آماده کرده ایم که امیدواریم تعبیر خواب مورد توجه شما قرار بگیرد.

تعبیر خواب آب خوردن دارای تعابیر مختلف است وبا توجه به جزییاتی که در خواب دیده اید باید تفسیر خواب خود را بخوانید.

تعبیر خواب آب خوردن از دیدگاه معبران اسلامی

دیدن فعالیت های روزانه در عالم خواب دارای تعابیری متفاوت هستند که هر یک از این خواب ها می توانند روی زندگی بیننده خواب دارای تاثیرات مثبت یا منفی باشند. در مطالب قبلی تعبیر خواب ظرف شستن و تعبیر خواب مسافرت و تعبیر خواب حمام را مطالعه کردید در ادامه این مطلب تعبیر خواب آب خوردن را گردآوری کرده ایم.

محمد بن سیرین 

اگر فردی در عالم رویا ببیند که از آب خوشگوار و صافی می خورد بیانگر این می باشد که عمر وی دراز خواهد بود و معیتش نیز خوش است.
اگر فردی در خواب ببیند که از دریا آب خوشگواری می خورد بیانگر این است که به میزان آبی که خورده از پادشاه نعمت و مال بدست می آورد.
اگر فردی در خواب ببیند که همه آب دریا را می خورد بیانگر این می باشد که پادشاهی همه جهان را در برمی گیرد.
اگر فردی در خواب ببیند که با جام آب برمی دارد و می نوشد بیانگر این می باشد که بیننده خواب فریفته ثروت و مال می شود.

منوچهر مطیعی تهرانی 

اگر فردی در خواب ببیند که از آب رودخانه یا سیل آبی کثیف می خورد بیانگر این است که مال و اموالی را از طریق نامشروع بدست می آورد و اگر آب رودخانه یا سیل صاف و زلال باشد و خواب بیننده از آن بخورد بیانگر این می باشد که وی مالی را از راه پسندیده بدست می آورد.
اگر فردی در خواب ببیند که با کاسه یا لیوان آب می خورد بیانگر این می باشد که در جشنی عشرت آور و عیش آمیز شرکت می کند که این جشن و سرور به خواب بیننده متعلق ندارد و در این جشن وی مهمان می باشد.
تعبیر خواب خوردن آب گرم خوب نیست و بیانگر بیماری برای بیننده خواب می باشد که در این صورت وی باید مراقب صحت و سلامت خود در دو هفته آینده باشد.

ابراهیم کرمانی 

اگر فردی در خواب ببیند که آب صافی در پیاله است و وی مانند سگی از این آب می نوشد بیانگر این است که زندگی خواب بیننده به عیش و عشرت می گذرد و خواب بیننده کاری را انجام می دهد که به بلا و فتنه می رسد و علاوه بر این بیننده خواب مال خود را اندک اندک خیرات خواهد کرد و به افراد می بخشد.

در این مطلب تعبیر خواب آب خوردن از دیدگاه تعبیرگران سنتی را مطالعه کردید که شما می توانید با توجه به جزئیاتی که در عالم رویا مشاهده کرده اید تفسیر خواب خود را از بین این تعابیر مختلف پیدا کنید.

تعابیر مختلف آب خوردن (تعبیر خواب آب خوردن)

خوردن آب

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی مقدار فراوانی آب پاک و گوارا خورده‌ای، یـعـنـی عمر تو طولانی می‌شود و زندگی و معیشت تو به خوبی می‌گذرد .
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی در خانۀ تو خم پر آبی وجود دارد و تو هم از آن می‌خوری، یـعـنـی مال و اموال بسیاری به دست می‌آوری و در راه خوب و نیک هزینه می‌کنی. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی از پیاله آب می‌خوری، یـعـنـی با «کنیزکی» به طور شرعی آمیزش می‌کنی و از او صاحب فرزندی درستکار می‌شوی. حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی از ظرف شیشه‌ای آب می‌خوری، یـعـنـی زن می‌گیری و مال و اموال بدست می‌آوری.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی “مانند سگ” مشغول خوردن آب صاف از پیاله هستی، یـعـنـی به خوشی و خوشگذرانی می‌پردازی، ولی در اثر کارهایی که انجام می‌دهی دچار بلا و گرفتاری و فتنه می‌شوی، طوریکه مال و اموالی را که جمع نموده‌ای، اندک اندک بین مردم بذل و بخشش می‌کنی.
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی آب شور خورده‌ای یـعـنـی عمر تو کوتاه می‌شود و زندگی تو به خوبی نمی‌گذرد.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی آب حوض تیره و تلخ است، تعبیرش غم و اندوه می‌باشد.
اگر ببینی که آب گرم می‌خوری، یـعـنـی بیمار می‌شوی و رنج می‌کشی.

آب دادن یا سقائی

ابن سیرین می‌گوید: تعبیر سقا، مرد دیندار و باایمان می‌باشد.

اگر ببینی سقائی می‌کنی و به مردم آب می‌دهی، یـعـنـی به مردم خوبی و نیکی می‌کنی ، حضرت دانیال (ع) نیز می‌فرمایند: تعبیر آب دادن به مردم، دین و دیانت و انجام کارهای پسندیده است، ابراهیم کرمانی نیز می‌گوید: اگر ببینی مجانی و رایگان به مردم آب می‌دهی، یـعـنـی در دنیا و آخرت به مردم خیر و نیکی می‌کنی و جاهای خراب و ویران را آباد خواهی کرد، جابر مغربی نیز می‌گوید: اگر ببینی سقا هستی و بدون طمع سقائی می‌کنی، یـعـنـی مشغول امور آخرت می‌شوی، ولی اگر ببینی مشک تو پر از آب می‌باشد و به کسی نمی‌دهی، یـعـنـی مال و اموال جمع می‌کنی ولی از آن خیری نمی‌بینی.

فرو رفتن در آب

حضرت دانیال  می‌فرمایند: اگر ببینی با بدنی قوی و نیرومند در آب فرو رفته‌ای، یـعـنـی به شغل سختی مشغول می‌شوی (مثل ریاست) و حرف تو را در آن شغل قبول می‌کنند (مخصوصاً اگر مسئله‌ای در آن شغل بوجود بیاید). اگر ببینی با لباس و بدنی پوشیده وارد آب صاف و شفافی شده‌ای، تعبیرش قوت دین و ایمان و توکل بر خداوند متعال و همچنین استقامت در کارها می‌باشد .
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی که در آب افتاده‌ای، یـعـنـی دچار رنج و غم و اندوه می‌شوی. جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی آب تو را فرو برده و دوباره بالا آورده است، یـعـنـی کار دنیوی که به دست آورده‌ای را کنار می‌گذاری و راه آخرت را انتخاب می‌کنی.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای فرو رفتن در آب عبارتند از: 1- یقین 2- قوت 3- کار سخت و دشوار 4- دوستی و همنشینی 5- کار کردن برای رئیس شهر.

جاری شدن آب

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی آب‌ها به موقع و به وقت زیاد شده‌اند، یـعـنـی در آن سال فراخی و نعمت و گستردگی خواهد بود، حضرت دانیال (ع) نیز می‌فرمایند: اگر در بیداری فصل بارندگی باشد و یا زمانی که مردم محتاج باران باشند در خواب خودت باران ببینی، تعبیرش بهتر است.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی زمین آب‌های زیادی خورده (آب‌های زیادی وارد زمین شده است)، یـعـنـی مردم در آن سال در سلامتی و عافیت هستند، همانطور که در قرآن کریم آمده:وَقِیلَ یَا اَرْضُ ابْلَعِی مَاءكِ وَیَا سَمَاء اَقْلِعِی وَغِیضَ الْمَاء… _ فرمان الهی رسید که ای زمین آبت را(که بیرون داده‌ای) فرو ببر، و ای آسمان (تو نیز از باریدن) باز ایست، آب فرو رفت… (هود-44).
اگر ببینی که از سر مردم آب می‌ریزد، یـعـنـی در آن سال فراخی و نعمت و گستردگی خواهد بود، همانطور که در قرآن کریم آمده: اَنَّا صَبَبْنَا الْمَاء صَبًّا _ این ما بودیم که آب را به کیفیتی که انسان‌ها خبر ندارند از آسمان فرستادیم (عبس-25).

آبیاری

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی باغ و زمین کشت را با استفاده از “جوی آب” و رود آبیاری می‌کنی، تعبیرش بدست آوردن مال و اموال و رها شدن از غم و اندوه می‌باشد .

سایر موارد

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی آب‌ها به موقع و به وقت زیاد شده‌اند، یـعـنـی در آن سال فراخی و نعمت و گستردگی خواهد بود.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی کسی آب پاک روی تو ریخته است، یـعـنـی از آن شخص به تو خیر و فائده می‌رسد،‌‌‌‌‌ ولی اگر آبش تیره بود تعبیرش برعکس حالت قبلی می‌باشد. ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی که به طور ناگهانی و بی‌خبر روی تو آب گرم ریخته‌اند، یـعـنـی بیمار می‌شوی یا دچار غم و اندوه شدیدی خواهی شد.

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی روی آب دریا و رودخانه و… راه می‌روی، تعبیرش ایمان و اعتقادات پاک تو می‌باشد.

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی که در خانه‌ تو آب تیره و کدر جمع شده، یـعـنـی در آن سال نعمت و فراوانی کم می‌شود.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی به خانه‌ای که در آن آب ریخته شده است وارد شده‌ای، یـعـنـی غمگین و آشفته می‌شوی.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی به باغ آب می‌بری، یـعـنـی با زنی ازدواج می‌کنی یا«کنیزکی» به دست می‌آوری.
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی از «آلت مردی» تو آب صافی بیرون آمده است، یـعـنـی صاحب فرزندی درستکار و پرهیزکار می‌شوی، ولی اگر تیره بود، یـعـنـی صاحب فرزندی نادرستکار و بدکردار می‌شوی. جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی از «فرج» تو آب صافی بیرون آمده است، یـعـنـی صاحب فرزند درستکار و پرهیزکار می‌شوی، ولی اگر ببینی آب تیره‌ای بیرون آمده است، یـعـنـی دارای فرزندی بدکردار خواهی شد.

مطالب مشابه را ببینید!