مجله تاپ‌ناز‌

روش های تغییر نگرش در زندگی و تبدیل افکار بد و منفی به مثبت

زندگی در حال جریان است انسان هم باید با این جریان همراه گردد و همراه شدن با این جریان تغییر را به همراه خود دارد. مهمترین چیزی که انسان در زندگی خود و برای به دست آوردن لذت زندگی در پی آن است تغییر دید در زندگی می باشد که او را از گمراهی و سرگردانی دور می کند. در ادامه با روش ها و راهکارهای تغییر نگرش در زندگی آشنا خواهید شد.

راهکارهای تغییر نگرش در زندگی

بیشتر افراد موفق در جهان بدون تردید دارای نگرشی متفاوت هستند و این نگرش به یکباره ایجاد نمی شود و حاصل نوعی تغییر و تحول می باشد. نگرش افراد دریچه دید آنها نسبت به جهان اطراف را نشان می دهد که هر فرد چه دیدی نسبت به دنیای خود دارد.

برای تغییر دادن این دید در زندگی دلایل متعددی اراوه می شود و به عنوان مثال افرادی که به تمام دنیا با دید منفی نگاه می کنند نیاز به این تغییر دارند.

چطور با تغییر نگرش به موفقیت رسیم؟

این سوال اساسی می تواند در زندگی بسیاری از افراد تغییرات مهمی را ایجاد کند که در این مطلب بررسی می کنیم.

دور شدن از واقعیت، نسبت دادن مشکلات به دیگران، نگران بودن، اضطراب، غصه و انتظاری بی حاصل از نشانه های افرادی با نگرش منفی است که نمی توانند از زندگی خود و دنیای پیرامون خود لذت ببرند.

روش های تغییر نگرش در زندگی و تبدیل افکار بد و منفی به مثبت

فراموش نکردن خنده

از دیگر روش های تغییر نگرش، خنده است که باعث فراموش شدن شرایط می شود، پس بهترین کار این است که خودتان را در موقعیتی بگذارید که خنده روی لب های شما بیاید تا تفکری نو در وجودتان ایجاد کنید.

 

پیدا کردن علت تغییر تان

بهتر است که افکار خود را روی کاغذ بنویسید تا به پیدا کردن دلیل این تغییر در شما کمک نماید  یا می توانید با فردی که اعتماد کافی به او دارید مشورت کنید.

داشتن نگرش درس در برابر شکست

در مقابل شکست ها، داشتن نگرش درست بسیار مهم است و هر فردی در زندگی ممکن است با شکست روبرو شود، همان گونه که می دانید اکثر افراد پس از یک شکست بزرگ به موفقیت دست پیدا می کنند. یعنی ابتدا با پذیرفتن شکست و تغییر نگرش و رفع ایرادات توانسته اند به موفقیت برسند.

پذیرش شکست:

جالب است بدانید که شکست از دید افراد موفق و مثبت اندیش تعبیری گوناگون دارد، این دسته از افراد پیروزی خود را پس از پذیرفتن یک شکست در زندگی به دست می آورند. این موضوع که شما نگرش را نسبت به شکست تغییر دهید بسیار مهم است و وقتی که فردی مثبت اندیش باشید از شکست ها بیشترین استفاده را می کنید.

 

بی اهمیتی نسبت به قضاوت دیگران:

ممکن است در دنیای خود و ارتباط خود با دیگران با قضاوت شدن از سو آنها مواجه شوید. این نوع قضاوت ها می توانند آثار منفی را روی افراد داشته باشند ولی در صورتی که فرد به آنها بها دهد. افرادی که دارای زندگی شاد می باشند و از سطح بالای سلامت جسمی و روانی برخوردار هستند در یک پیش فرض کاملا مهم تنها به علایق، دیدگاه و نظرات خود اهمیت می دهند و همین امر باعث می شود تا نظر دیگران در مورد خود را مهم قلمداد نکنند.

 

اهمیت دادن به خود:

برای تغییر دید در زندگی، خود را باید بیشتر دوست داشته باشید. شما فردی مهم و قدرتمند می باشید این موضوع حداقل در زندگی خودتان صدق می کند، هر فردی در زندگی خود و با توجه به نوع شرایطی که دارد فردی خاص و با توانمندی های قابل احترام می باشد. شما هم به عنوان یک انسان ارزشمند باید این توانمندی را باور داشته باشید و در این صورت ممکن است که شما به خودباوری دست پیدا کنید و به خودتان بیشتر از هر چیز و هر کس اهمیت بدهید. در اینجا می توانید از تکنیک های افزایش خودباوری و اعتماد به نفس استفاده نمایید.

 

زندگی کردن در لحظه

فرار کردن از گذشته و ترس از آینده، عوامل ایجاد تنش و اضطراب هستند و شما نمی توانید خود را از اشتباهات گذشته دوری کنید و از سوی دیگر هم برای ساختن آینده ای که رویای آن را دارید بیقرار هستید.

ان باعث می شود که شما اصل زندگی را که بودن در لحظه و زندگی کنونی شما است را از دست بدهید و ناچار به تغییر نگرش در زندگی هستید. این تکنیک رهایی از منفی بافی بسیار موثر خواهد بود.

 

تغییر برنامه روزانه

برای تغییر نگرش در برنامه روزانه باید تغییراتی را ایجاد کنید و اولیت های خود را در برنامه روزانه تعیین نمایید و بر طبق اولویت ها کارهای خود را انجام دهید و موارد مهمتر را در ابتدا بگذارید.

 

شکایت نکردن از زندگی

وقتی که فرد در مورد هر چیزی از زندگی ناله می کند باعث تقویت نگرش منفی در وجودش می شود، پس بهترین کار اصلاح وضعیت و پیدا کردن یک راه حل مناسب می باشد و این نکته را به یاد داشته باشید که شکایت از زندگی علاوه بر حل نکردن مشکل باعث ایجاد نگرش بد هم می شود.

 

مطالب مشابه را ببینید!