مجله تاپ‌ناز‌

تفاوت بین اکستنشن و کاشت مژه چیست و چگونه انجام می شوند؟

کاشت و اکستنشن مژه روشی به منظور داشتن مژه های بلند و پرپشت است ولی این دو روش متفاوت از هم هستند و باید قبل از انجام از آنها اطلاعات داشته باشید.

فرق میان کاشت و اکستنشن مژه

داشتن مژه های ضخیم و پرپشت در زیبایی چشم ها موثر است و از این رو خیلی از خانم ها به دنبال روش هایی برای پر پشت کردن مژه ها هستند. کم پشت بودن مژه ها در بعضی از افراد ژنتیکی و یا به دلیل بعضی از عوامل محیطی می باشد.

به منظور تقویت مژه و پر پشت کردن آنها روش های مختلفی مانند درمان های خانگی وجود دارد ولی ممکن است که زمان بر باشند و گاهی هم به نتیجه دلخواه نرسید. در مقابل می توان از روشی نوین به نام اکستنشن مژه استفاده کنید و به سرعت به نتیجه دلخواه برسید و با استفاده از این روش مژه های نیمه دائم مژه ها را پرتر و بلندتر نشان دهید. بعضی از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه می گیرند و در صورتی که این دو با هم تفاوت دارند. در این بخش شما را با اکستنشن مژه و تفاوت آن با کاشت مژه آشنا می کنیم. تارهای مصنوعی مژه که در لابلای مژه ها قرار می گیرأ، اکستنشن مژه نام دارد. کاشت مژه خیلی طبیعی تر از اکستنشن مژه به نظر می آید.

تفاوت بین اکستنشن و کاشت مژه چیست و چگونه انجام می شوند؟

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن را با تارهایی از ترکیبات مصنوعی از جنس مو می سازند و تک به تک لا به لای مژه ها با چسب می چسبانند و به این ترتیب مژه ها را پرپشت و زیبا می کنند تا دیگر نیاز به استفاده از مژه مصنوعی نباشد.

تفاوت اکستنشن مژه با مژه مصنوعی

وقتی که اکستنشن مژه انجام می دهید این مژه ها با مژه های طبیعی شما زیاد تفاوت ندارند و به سختی قابل شناسایی می باشند ولی مژه های مصنوعی را با یک نگاه می تواند تشخصی داد. نتیجه اکستنشن مژه بهتر از مژه مصنوعی است. اکستنشن مدت دوام بیشتری دارد و زمان طولانی تری روی مژه های شما باقی می ماند.

مراحل انجام کار اکستنشن مژه

برای انجام دادن اکستنشن مژه فرد باید دراز بکشد و چشم های خود را ببندد و فرد انجام دهنده زیر مژه هایش پارچه ای تمیز بیندازد. با کمک نوک مژه ها را یک میلی متر به چسب آغشته کرده و در گوشه خارجی چشم که لازم است مژه ها متراکم تر و بلندتر باشند، قرار دهد. سپس بعد از اتمام کار با استفاده از برس مژه، مژه ها را شانه زده و با لوسیون پاک کننده آرایش و پنبه روی پلک و مژه ها را شسته و به آرامی چسب ها را بکنید.

این مژه ها به مدت سه الی چهار هفته دوام دارند ولی این مدت به نوع مژه های طبیعی شما و سرعت رشد آنها وابسته است. چند روز یک بار برای ترمیم به سالن زیبایی که برای اکستنشن رفته اید بروید. در صورت انجام اکستنشن برای پاک کردن آرایش چشم ها از ژل های شستشو استفاده کنید و با دستمالی نرم آهسته اطراف مژه ها را تمیز کنید. برای شستن پوست صورت و چشم ها از شامپو بچه استفاده کنید.

مطلب مشابه: تقویت رشد مژه ها + ترفندهای خاص برای رشد بیشتر مژه با روش های خانگی

تفاوت بین اکستنشن و کاشت مژه چیست و چگونه انجام می شوند؟

انواع مختلف اکستنشن های مژه

اکستنشن مژه دارای انواع مختلفی مانند مینک (ساخته شده از موی حیوانات)، ابریشم یا الیاف مصنوعی دارد . اکستنشن های جنس مینک گران تر، لطیف تر و طبیعتی ترند، اما الیاف مصنوعی نیز گاهی بسیار طبیعی هستند و شاید از اکستنشن مینک گرانتر باشند. برای اینکه به بهترین نتیجه برسید، ابتدای عکس مدل مد نظر را به مژه کار نشان دهید تا بتواند شما را راهنمایی کند و مژه متراکم، فر و بلند برای شما در نظر بگیرد.

فرد حرفه ای مژه برای شما مژه بکارد

انواع مختلف از اکستنشن موجود است ولی بهترین نوع اکستنشن، مژه های تک به تک می باشند که میان مژه های طبیعی قرار می گیرند. انجام کامل اکستنشن مژه معمولا به 2 ساعت زمان نیاز دارد. اگر می خواهید از نتیجه کار مطمئن شوید از یک برس ریمل تمیز استفاده کنید. نباید بعد از کشیدن برس داخل مژه ها، حس کنید مژه مصنوعی دارد.

اگر اکستنشن مژه توسط افراد غیر حرفه ای انجام شود باعث زخم شدن پوست پلک می شود که در این صورت باید اکستنشن برداشته شود. شخص انجام دهنده این کار باید بسیار ماهر باشد و اگر این گونه نباشد  ممکن است مژه های پلک بالا و پایین را به هم بچسباند و مژه های طبیعی نیز کنده شوند.

ورود چسب به چشم که باعث آلرژی و عفونت می شود یکی از عوارض اکستنشن یا کاشت مژه موقت است. اکستنشن مژه باعث قرمزی و خارش چشم و ایجاد ترشحات چشمی و ابتلا به عفونت های چشم می شود یکی از دلایل ابتلا به عفونت های چشمی این می باشد که مژه کار باید بدون دستکش کار را انجام بدهد که همین کار باعث انتقال عفونت به چشم می شود.

مطلب مشابه: تقویت رشد مژه ها + ترفندهای خاص برای رشد بیشتر مژه با روش های خانگی


جلوگیری از آسیب های کاشت و اکستنشن مژه

برای کاهش خطر ابتلا به عفونت های چشمی مژه کارها باید موارد زیر را رعایت کنند:

  • شستن دست ها قبل از شروع کار
  • پوشیدن ماسک
  • استفاده از روبالشی های بهداشتی
  • استریل کردن موچین ها
  • استفاده از برس های مژه ی یک بارمصرف.

اکستنشن را با موهای طبیعی شش ماهه می کارند ولی نیاز است فرد دو هفته یک بار برای ترمیم اکستنشن برود و اگر اکستنشن با تارهای مصنوعی باشد طول عمر آن کوتاه تر می شود. مژه به دلیل این که نزدیک چشم است و چشم بسیار حساس است برای فرد ممکن است عوارض زیادی در پی داشته باشد.

تفاوت بین اکستنشن و کاشت مژه چیست و چگونه انجام می شوند؟

نکاتی درمورد کاشت و اکستنشن مژه 

قبل از انچام اکستنشن مژه چندین ساعت صورت را نشویید تا مژه های شما خشک شود. در 24 ساعت قبل از اکستنشن مژه حرکت های ورزشی انجام ندهید زیرا باعث تعریقق می شود و 48 ساعت قبل از اکستنشن ورزش هایی مانند شنا و سونا ممنوع می باشد.

اکستنشن های نیمه دائمی در صورت مراقبت کافی حدود 6 الی 8 هفته دوام دارد. اگر مژه های خیلی بلند را می پسندید باید مژه های بیشتری بکارید زیرا اکستنشن های بلند اگر کم باشد کم حجم به نظر می رسند.

بعد از کاشت مژه باید 12 ساعت به صورت آب نزنید تا چسب ها خشک شوند. اگر پسب مژه خوب خشک نشود و به درون چشم راه پیدا کند باعث سوزش و قرمزی چشم می شود. هزینه خرید اکستنشن جنس خوب و انجام کاشت پیش مژه کار حرفه ای ممکن است که زیاد باشد و هر چند هفته نیاز به ترمیم داشته باشد.

دانستنی های جالب

تمام خانم ها مایل هستند که مژه های بلند و حالت دار داشته باشند و برای اینکه به اندازه مژه دلخواه خود برسند، روش های متفاوتی را می توانند امتحان کنند.

مراقبت های لازم در کاشت و اکستنشن مژه

چنانچه موعد ترمیم را عقب بیندازید، اکستنشن های بیشتری می ریزند و برای ترمیم به کاشت مژه های بیشتری نیاز دارید. با اکستنشن مژه به خط چشم نیاز ندارید زیرا ردیف کاشت اکستنشن ها حالتی از خط چشم هم ایجاد می کند و باعث می شود که چشمان شما زیباتر به نظر برسد.

مژه های اکستنشن جلوی دید را برای کشیدن خط چشم می گیرد و باعث می شود پشت پلک را نبینید و از طرفی پاک کردن خط چشم مشکل ساز می شود زیرا باعث شل شدن و ریزش مژه های طبیعی می شود، در صورتی که خط چشم کشیدید برای پاک کردن آن از پدهای آرایش پاک کن فاقد چربی استفاده کنید.

پس از خواب یا حمام برای مرتب کردن مژه ها از برس های مخصوص مژه استفاده کنید. قبل از خواب برای تمیز کردن مژه ها از شامپو بچه رقیق شده استفاده کنید و چشم ها را نمالید. مژه اکستنشن نباید باعث شکستن مژه های طبیعی خودتان شود.

مطالب مشابه را ببینید!