مجله تاپ‌ناز‌

تفاوت تور گردان ها با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی

از قدیم گفته اند که کار را باید دست کاردان سپرد! همین سخن حکیمانه را درباره شرکت های مسافرتی و گردشگری که به صورت تخصصی به ارائه امور خدمات گردشگری، برگزاری تورهای مسافرتی مختلف، فروش بلیط هواپیما، رزرو هتل در مقاصد داخلی و ارائه بسیاری از امکانات دیگر می پردازند به شدت صادق است. قطعا برایتان پیش آمده که تصمیم به خرید تور مسافرتی گرفته باشید و با انبوهی از تبلیغات روبرو شده باشید که برخی از آن ها از طرف تورگردان ها و برخی دیگر از طرف شرکت های معتبر مسافرتی و گردشگری بوده باشند اما این سوال برایتان پیش آمده که فرق آن ها با هم چیست؟

امروز ما در این مقاله می خواهیم تا به صورت تخصصی به بیان تفاوت تور گردان ها با دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اشاره نماییم پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

11 4 e1582697117807

همه چیز درباره دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی

مجموعه ای که با اخذ مجوزها و اسناد قانونی به عنوان کارگزار بین ایرلاین ها، هتل ها، شرکت های حمل و نقل، امکانات گردشگری در مقاصد مختلف و بسیاری از دیگر موارد مرتبط با سفر و گردشگری خدمات مختلف ارائه می نماید و در ارتباط مستقیم با مشتریان و مسافران و یا حتی دیگر شرکت های همکار هستند را شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی (Travel Agency) می نامند.

حال یکی از خدماتی که شرکت های خدمات گردشگری و هواپیمایی ارائه می نمایند، فروش تور مسافرتی به متنوع ترین مقاصد تفریحی است. شرکت های معتبری که خدمات مسافرتی ارائه می نمایند، اغلب به صورت مستقیم و یا در همکاری با دیگر کارگزاران معتبر و شناخته شده، تورهای مسافرتی به مسافران و یا حتی برخی از شرکت های همکار می نمایند.

حال برخی از شرکت های خدمات گردشگری و مسافرتی که از اعتبار بالایی برخوردارند، در زمینه ارائه تورهای مسافرتی دستشان بازتر بوده و برای راحتی مسافرانشان، امکانات بیشتری را به وجود آورده اند. آن ها در این زمینه علاوه بر ارائه تور و پکیج مسافرتی، برای مسافرانشان این امکان را به وجود آورده اند که آن ها بتوانند پرواز و هتل را خودشان خریداری کنند و در این قالب، تور مسافرتی مد نظر خودشان را تدارک ببینند.

در واقع با این کار، مسافران می توانند با خرید بلیط هواپیما در زمان و روز مورد نظر خودشان و همچنین رزرو هتل به سلیقه خودشان اما از طریق شرکتی معتبر، خودشان یک تور طراحی کرده و به سفر بروند. مسافران حتی در این صورت می توانند خدمات یک تور مسافرتی کامل همچون ترانسفر ویژه و یا بسیاری از دیگر موارد را انتخاب نمایند و از آن ها بهره مند شوند. جالب است بدانید که سیستم شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری که چنین امکانی را ارائه می دهد، برای این دسته از مسافرانی که خودشان تور مسافرتی خود را برنامه ریزی می کنند، در اکثر موارد تخفیف هم اعمال می کند.

به صورت کلی، مزایای خرید تور و یا حتی خرید بلیط هواپیما و بسیاری از دیگر خدمات از شرکت های معتبر و با سابقه بالا در امر گردشگری این است که هم با خیال راحت سفر خود را آغاز می کنید و خیالتان از همه چیز راحت است و هم این که می توانید از پشتیبانی شبانه روزی در تمامی روزهای هفته در تمامی امور مرتبط با سفر خود با مشاورین زبده این شرکت ها بهره مند شوید.

همه چیز درباره تورگردانان

و اما می رسیم به مفهوم تورگردان. تور گردان ها (Tour Operators) بر اساس این سازوکار فعالیت می کنند که خود به صورت جداگانه، عواملی همچون خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، حمل و نقل در طول سفر و بسیاری از دیگر عوامل را خریداری کرده و در غالب یک بسته سفر به مشتریان خود ارائه می دهند. اگر از افراد پر سفر هستید، ممکن است که بارها با تورگردانان به سفر رفته باشید و اصلا هم هیچ مشکلی برایتان پیش نیامده بوده باشد.

تور گردانان از مهم ترین عوامل صنعت گردشگری هستند و نقش پر رنگی در زمینه سفر دارند. آن ها همچون یک کارخانه مونتاژ هر قسمت لازم برای یک سفر را از سازمان های مختلف خریداری می کنند و بعد با استانداردهای خود چه در زمینه قیمت و چه در زمینه امنیت و کیفیت به مسافران خود عرضه می کنند. تورگردان ها، تورهای خود را بر اساس انواع مختلفی ارائه می نمایند و الگوهای متفاوتی دارند.

با این که تاسیس واحد تور گردانی بر اساس دستورالعمل موسسات عمده فروشی خدمات مسافرتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکان پذیر است اما با این حال، برخی از تور گردان ها سعی بر این دارند که به صورت مستقل کار کنند.

22 2 e1582697130443

برایتان درباره شیوه کار شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری و تورگردان ها گفتیم. اگر تا به حال با هر دو نوع این سیستم ها سفر رفته باشید به خوبی این نکته را می دانید که برای سفر، تنها باید مجموعه ای را برگزینید که برای شما چیزی فراتر از رزرو تور و یا خدماتش را ارائه دهد. این که در طول سفر پشتیبان شما باشد و بهترین ها را برای شما انتخاب کرده باشد و از همه مهم تر، برای شما حق انتخاب از بین بهترین محصولات و خدمات را فراهم آورده باشد. این صفات را در هر مجموعه ای نمی توانید پیدا کنید و تنها باید به شرکت خدمات گردشگری و مسافرتی مراجعه نمایید که از اعتبار و سابقه بالایی برخودار باشد.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!