مجله تاپ‌ناز‌

تفاوت لمینت کامپوزیت و سرامیک چیست و کدام بهتر است؟

تفاوت لمینت کامپوزیت و سرامیک

در این بخش تاپ ناز تفاوت میان لمینت کامپوزیت و سرامیک را توضیح می دهیم و به شما می گوییم که کدام روش برای دندان بهتر است. لمینت برای از بین رفتن ترک دندان، پر شدن فواصل دندانی و منظم شدن دندان به کار می رود.

از زمان های قدیم تا به حال، هر فردی برای داشتن لبخند زیبا تلاش می کند. دندان ها تاثیر زیادی بر لبخند شما دارند. امروزه با پیشرفت هایی که در زمینه دندانپزشکی ایجاد شده است، نشان می دهد که داشتن لبخندی زیبا، کار سختی نیست.

زیبایی چهره با لمینت

زیبایی چهره نیاز به لبخند زیبا دارد و این لبخند نیاز به دندان های مرتب و سفید دارد. برای داشتن دندان زیبا می توانید از روش لمینت استفاده کنید. انواع مختلف لمینت وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم و تفاوت بین لمینت کامپوزیت و سرامیک را هم توضیح می دهیم.

لمینت دندان

لمینت دندان دو نوع دارد که یکی از آنها لمینت سرامیکی است و روش دیگر کامپوزیتی است که تفاوت لمینت کامپوزیت و سرامیک مشهود است.

 

لمینت سرامیکی

این نوع لمینت پرسلن ونیر هم می گویند. در واقع پرسلن ونیر یکی از سرامیک هایی است که در ساخت دندان از آن استفاده می شود. کاربردهای زیادی دارد. این نوع لمینت بعد از غالب گیری دو تا سه هفته زمان نیاز دارد تا لابراتور مورد نظر این دندان ها را برای شما آماده کند. این لمینت می تواند باعث بهم ریختگی دندان، شکستگی های میان دندان ها و فواصل دندانی را پوشش دهد. برای قرار دادن این نوع لمینت بر روی دندان ابتدا آنها را تراش می دهند و سپس این لمینت ها را با چسب مخصوص روی دندان های اصلی قرار می دهند.

لمینت کامپوزیت

لمینت کامپوزیت از جنس کامپوزیت ونیر است و در دندان سازی کاربرد دارد. در نظر داشته باشید که این نوع لمینت باید تحت نظر پزشک انجام شود و قالب گیری کار مهمی در این نوع لمینت است. این لمینت خیلی ساده تر از نوع سرامیکی آن بر روی دندان قرار می گیرد و پس از این که کامپوزیت ها آماده شد، دندانپزشک می تواند در یک جلسه این لمینت ها را بر روی دندان شما قرار دهد.

باید در نظر داشته باشد که جنس این مواد از همان موادی است که برای ترمیم رنگ دندان استفاده می شود. این نوع لمینت به دلیل حنس کامپوزیت خیلی حساس است و دقت ظریفی را می طلبد که شناخت آناتومی دندان ها در این کار دارای اهمیت زیادی استو این لمینت هم می تواند باعث از بین رفتن ترک ها و شکستگی های روی دندان ها شود و فواصلی که میان دندان ها خصوصا دندان های جلویی قرار دارد را از بین می برد و به لبخند شما زیبایی خاصی می دهد.

مطلب پیشنهادی: لمینت دندان چیست؟ + مزایا و معایب لمینت دندان

تفاوت بین لمینت کامپوزیت و سرامیک

یکی از سوالات اصلی افراد بعد از مراجعه کردن به دندانپزشک این است که تفاوتی بین کامپوزیت ونیرها و پرسلن ونیرها وجود دارد و کدام روش بهتر است؟

 

تغییر رنگ

باید در نظر داشته باشید که کامپوزیت ونیرها تغییر رنگ می دهند ولی لمینت سرامیکی تغییر رنگی ندارد. این مشکل هم با پیشرفت علم از بین رفته است و شما می توانید با داشتن مراقبت های لازم از این تغییر جلوگیری کنید. این مراقبت ها شامل پولیش می شود که هر شش ماه یک بار باید آن را انجام بدهید تا رنگ کامپوزیت ها به حالت اصلی برگردد. لمینت های سرامیکی کمتر از کامپوزیت ها دچار تغییر رنگ می شوند و مانند آنها نیازی به دوره های مراقبت و پولیش ندارند.

 

مقاومت

یکی دیگر از چیزهایی که در این مورد مقایسه می شود مقاومت این لمینت ها است. لمینت های کامپوزیتی از مقاومت کمتری نسبت به نوع سرامیکی آن دراند و شکننده تر هستند ولی از نظر ظاهری شکلی قشنگ تر و متناسب تر از لمینت های پرسلن ونیر دارند.

 

ظرافت

باید در نظر داشته باشید که لمینت های سرامیکی بسیار ظریف تر از کامپوزیتی هستند. لمینت سرامیکی بسیار زیباتر بر روی دندان قرار می گیرد و شکل زیباتری در دندان ایجاد می کند. لمینت سرامیکی بسیار زیباتر روی دندان قرار می گیرد و شکل بسیار زیباتری در دندان ایجاد می کند.

برای لمینت کردن دندان باید مرکزی معتبر را انتخاب کنید تا از مواد با کیفیت برای لمینت استفاده کنند و همچنین از امکانات خوبی برخوردار باشند تا بتوانید خیلی راحت با دندان های خود بعد از لمینت کار کنید و دندان های شما استقامت بالایی داشته باشد و از شکستگی و دیگر آسیب ها محافظت شود.

 

مطالب مشابه را ببینید!