مجله تاپ‌ناز‌

تفاوت های عطر و ادکلن زنانه و مردانه در رایحه و قیمت

اگر قرن هفدهم بود، مردان و زنان می توانستند از عطرهای یکسانی استفاده کنند. اما امروزه عطرها تکامل یافته اند و ما عطرهایی را می بینیم که عمدتا به مردان و زنان اختصاص داده شده است.

به غیر از عطرهای زنانه و مردانه، برخی از عطرها با رایحه های خنثی وجود دارند که هم برای مردان و هم برای زنان استفاده می شوند.

البته رایحه شخصی و مارک مورد علاقه اهمیت زیادی دارد. به سختی کسی که بتواند عطر مورد علاقه خود را پیدا کند و آنرا تغییر ندهد. به مرور زمان سلایق و نوع عطر های مورد علاقه افراد در زمینه خرید ادکلن مردانه و همچنین عطر های زنانه نیز تغییر می کند.

چگونه می توان عطر زنانه و مردانه را تشخیص داد؟

هر کدام از عطرهای زنانه و مر دانه ترکیبات خود را دارد در قرن هفدهم، هیچ تفاوتی بین عطرهای زنانه و مردانه وجود نداشت. اما در دهه 1950، مردم نوع عطر را احساس کردند. بوها به وسیله ای برای بیان شخصیت تبدیل می شوند. اینگونه است که زنان و مردان ذاتی را انتخاب می کنند که زنانگی یا مردانگی آنها را تأیید می کند. تفاوت عمدتا در مواد تشکیل دهنده است.

خانمها عاشق رایحه های میوه ای، شیرین، سرسبز یا رایحه گل با  ترکیبات گل یاس رز، وانیل و سایر گل ها هستند. زنان اهمیت بیشتری به عطر می دهند زیرا برای آنها عطرها نشان دهنده شخصیت و سبک آنهاست. عطر نشان دهنده ابزار اغوا کننده یا احساسات مختلف است.

تفاوت های عطر و ادکلن زنانه و مردانه در رایحه و قیمت

در مورد مردان، آنها انتظار داشتند عطرها مردانه تر، منطقی تر و راحت تر باشند. مردان عاشق سادگی رایحه های چوبی (سرو، وانیل، وتیور و …)، طراوت، یا رایحه های معطر و شرقی بودند.

کشف عطر یک ماجراجویی شگفت انگیز است. اما انتخاب آن نیاز به دقت زیادی دارد زیرا عطر چیزهای زیادی در مورد شخصیت، روحیه و خواسته های فعلی شما می گوید. با علاقه، شما اغلب می پرسید که آیا عطرهای ما برای زن یا مرد است؟ اما چرا عطر باید جنسیت داشته باشد؟ چه چیزی باعث می شود بینی و مغز شما بین عطر زنانه و مردانه تفاوت ایجاد کند؟ که این تمایز در واقع در سال های اخیر مطرح شده است.

اگرچه سابقه عطرسازی به دوران باستان برمی گردد، اما تفاوت بین عطر زنانه و مردانه در واقع نسبتاً جدید است. محصولات معطر گیاهان (چوب، ریشه، خزه، گل و غیره) به طور یکسان توسط مردان و زنان استفاده می شد. آنها برای رفع بوی بد، و همچنین برای محافظت از خود در برابر بیماری ها استفاده می کردند چون تصور داشتند که بیماری از طریق بوی بد منتقل می شود. حتی اسب ها و سایر حیوانات خانگی نیز حق دارند معطر شوند. به تدریج، عطر از داروخانه ها بیرون آمد و در مکان های مختلف به فروش رفت. این به مردم امکان می دهد ثروت و رتبه اجتماعی خود را بدون توجه به جنسیت به مشام دیگران برساند.

تمایز در بسته بندی و شکل ظاهری عطرها

 رنگ بسته بندی، شکل بطری، نام عطر برای مصرف کنندگان معنا دارد.

تمایز جنسیتی عطرها برای مصرف کنندگان زن و مرد ضروری است تا انتخاب های خود را به سمت رایحه مناسب آنها سوق دهند. چندین مطالعه بازاریابی حتی نشان داده است که خریداران ابتدا مارک و طرح عطر را انتخاب می کنند و سپس بو و رایحه آن را بررسی می کنند. بسیاری از عطرهای زنانه خوشبو ابتدا به خاطر زیبایی بطری عطر نظر مشتری را جذب می کند و سپس بوی عطر خود را نشان می دهد.

عطرهای ترکیبی

کم کم رایحه و بوی عطر در حال تغییر است، زنان  با عطرهای مردانه سازگار می شوند و گاهی مردان نیز عطرهای زنانه را در برخی موارد استفاده می کنند. به همین دلایل است که برخی از شرکت ها عطرهایی تولید کرده اند که بوی آنها برای زنان و مردان مناسب است که به آنها رایحه مخلوط می گویند.

تفاوت بین عطر برای مردان و زنان: یک استراتژی بازاریابی؟

هنگامی که می خواهید برای خود عطر یا ادکلن انتخاب کنید، به طور خودکار به بخش عطرهای زنانه یا مردانه هدایت می شوید. عطرها هنوز اغلب بر اساس مشخصات اجتماعی و اقتصادی ایجاد می شوند. استعداد و خلاقیت عطرسازان قبل از هر چیز باید در آزمایشات مصرف کننده موفق باشد. نام تجاری، بسته بندی و تبلیغات با ظرافت انتخابهای ما را با توجه به جنسیت ما هدایت می کند.  بطری های عطرهای مردانه قوی و مردانه به نظر می رسند و تبلیغات مردانه  را به تصویر می کشند و عطرهای زنانه دارای بطری های ظریف هستند که نشان دهنده زنانگی هستند.

چگونه تشخیص دهیم عطرهای مردانه یا زنانه چیست؟

نمیتوان فقط از روی رایحه به تفاوت عطر پی برد. به عنوان مثال، مرکبات برای مردان و زنان مناسب است. بهترین کار این است که به دنبال توضیحات محصول باشید. در سایت مندلیف به صورت کامل مشخصات عطر مشخص شده و عطرهای زنانه و مردانه تفکیک شده اند. معمولا روی شیشه های عطر علامتی برای زنانه و مردانه بودن عطر قرار می دهند و به راحتی قابل تشخیص است. اما اگر سردرگم شدید می توانید هنگام خرید حضوری عطر از فروشنده اطلاعات بیشتری بگیرید.

توصیف عطر زنانه یا مردانه بسیار پیچیده است، اما اگر از عطرسازان نکته بگیرید و از اصطلاحات آنها استفاده کنید، به ساده شدن کارها کمک می کند. عطرسازان عطرها را با دسته های خاصی که بوی آنها را طبقه بندی می کند، تشخیص می دهند.

تفاوت های عطر و ادکلن زنانه و مردانه در رایحه و قیمت

ترکیب یک عطر

یک عطر از رایحه های مختلف تشکیل شده است. مانند سمفونی، محصول نهایی فقط جمع نت های آن نیست، بلکه نحوه تعامل این رایحه ها با یکدیگر است. رایحه های عطر به سه دسته تقسیم می شوند:

رایحه های تند و بالا: چیزی که بلافاصله پس از استفاده عطر متوجه آن می شوید. رایحه های های بالا اغلب تیز و متمایز هستند و از چند دقیقه تا یک ساعت پس از استفاده ماندگار می شوند.

رایحه های قلب: بو های ماندگار، قابل توجه و مشخص ترین. قلبها اغلب صاف و نرمتر از قسمت بالا هستند و عموماً چهار تا شش ساعت دوام می آورند.

رایحه پایه: اغلب گرم و کمی حساس (چوب، کهربا، وانیل و مشک را در نظر بگیرید)، نت های پایه به آرامی، احتمالاً چند ساعت پس از استفاده از رایحه، به چشم می آیند.

هر نوع عطری که دوست دارید استفاده کنید.

امروزه مرزهای جنسیتی در حال فروپاشی است. از نظر مد و عطر، روندهای آندروژنیک یا تک جنسیتی بیشتر و بیشتر مورد توجه و تأیید قرار می گیرند. اولین عطرهای (نادر) تک جنسیتی در دهه 90 ظاهر شد، به لطف طراح Calvin Klein که نمادین CK One را برای زنان و مردان ایجاد کرد. این عطر با یک نسل کامل موفقیت آمیز بوده است.

بعد از این چند خط، تفاوت عطر مردانه و زنانه را در چه می دانید؟ آیا احساس می کنید عطری که فکر می کردید بسیار مردانه یا زنانه است را امتحان می کنید؟

نتیجه

به طور خلاصه، دسته ای از عطرها وجود دارد که فقط برای زنان و برای مردان مناسب است. با این حال، عطرها جنسیت خاصی ندارند، زیرا عطرهای زنانه ای وجود دارد که برای مردان جذاب است و بالعکس. همچنین عطرهای ترکیبی وجود دارد که به شما امکان می دهد هر دو جنس را اصلاح کنید. بنابراین، زن یا مرد، اجازه دهید خود را با لوازم بویایی مجبور کنید تا وسایلی را که بیشتر به شما می آید و شما را جذاب می کند پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب و خرید عطر می توانید به وب سایت مندلیف به آدرس https://mandaliouf.com/ مراجعه کنید.

شرکت مندلیف در حوزه عطر و ادکلن با ماموریت ایجاد رایحه ای ماندگار برای بالا بردن اعتماد به نفس و شخصیت بخشیدن به افراد و انتخاب کالای ارزشمند و منحصر به فرد تلاش می کند.

چشم انداز مندلیف، تولید رایحه های با کیفیت برای تمام اقشار و تولید رایحه های خاص برای افراد خاص است.

مطالب مشابه را ببینید!