مجله تاپ‌ناز‌

تفریح در بانکوک | تفریح ارزان و با جیب خالی در بانکوک

تفیح در بانکوک با هزینه اندک و ارزان هم ممکن است. اگر شما دلتان می خواهد که به بانکوک سفرکنید، ولی میخواهید زیاد خرج نکنید و بودجه شما محدود است پس زیاد نگران نباشید زیرا می توانید تفریح ارزان در این شهر داشته باشید.

تفریح رایگان در بانکوک با جیب خالی

اگر می خواهید به بانکوک سفر کنید ولی بودجه شما محدود است پس نگارن موجودی حسابتان نباشید. در این بخش مکان های تفریحی در بانکوک را معرفی می کنیم که بیشتر رایگان هستند و بسیار باعث لذت شما می شوند.

 

بازدید از گالری های هنری

اگر با تور بانکوک ارزان سفر کرده اید پس به شما توصیه می کنیم از گالری های هنری این شهر هم دیدن کنید که ببینید هنر مدرن تایلندی که تا این حد شهرت پیدا کرده است، چه سبکی دارد. در گالری کوئین آثار بعضی از هنرمندان جوان از سراسر تایلند به نمایش گذاشته شده است که واقعا می توان خلاقیت را این آثار مشاهده کرد و بازدید آنها هم کاملا رایگان است.

پس اگر شما هم به هنر علاقه دارید، حتما بازدید از این گالری هنری یا یک گالری دیگر را در تور بانکوک لحظه آخری در برنامه سفری خود قرار دهید و بیشتر با هنر تایلند و هنر جنوب شرقی آسیا آشنایی پیدا کنید.

تفریح در بانکوک

از موزه بانکوکی ها دیدن کنید

یکی از جالب ترین موزه های بانکوک، موزه بانکوکی ها یا به اصطلاح موزه مردمی بانکوک است. در این موزه نمایشگاه های متعددی وجود دارد که در آن ها زندگی معمول و حد متوسط مردم بانکوک در اواسط قرن ۲۰ میلادی به نمایش گذاشته شده است. بازدید از موزه بانکوکی ها یکی از جالب ترین تفریحات رایگان در تور بانکوک است و برای بازدید از آن باید به یکی از خیابان های کناری خیابان شلوغ چاروئن کرونگ بانکوک بروید.

به موزه فیل سلطنتی سر بزنید

امروزه اصطبل های خانواده سلطنتی به یک موزه تبدیل شده است که در آن ها یکی از مقدس ترین و محترم ترین حیوانات تایلندی یعنی فیل ها نگهداری می شوند. این فیل ها به زیبایی تزئین شده اند و کجاوه های رنگارنگی دارند. احتمالا شما هم از دیدن این فیل های خوش آب و رنگ لذت خواهید برد و مهمتر از همه می توانید با کمی پرس و جو در این موزه متوجه شوید که چرا فیل ها تا این اندازه در فرهنگ تایلندی مهم و ارزشمند تلقی می شوند.

تفریح در بانکوک

از موزه سیلپا بهیراسری دیدن کنید

در این موزه کوچک، آثار هنری سیلپا بهیراسری (پدر هنر مدرن تایلند) و البته آثار هنری یک سری از دانشجویان سرشناس او به نمایش گذاشته می شوند. این موزه در حقیقت زمانی محل کار این هنرمند بوده است و فقط چند قدم با پارک سانام لوانگ بانکوک فاصله دارد. بازدید از موزه سیلپا بهیراسری نیز یکی از تفریحات رایگان بانکوک است که ارزش معنوی بسیار زیادی دارد و مطمئنا شما هم بعد از بازدید از آن، احساس خوبی را تجربه خواهید کرد

 

تفریح در بانکوک

رفتن به معابد بانکوک

اگر با تور تایلند سفر کرده اید پس حتما در مورد معابد آن حکایت های زیادی را از دوستان و آشنایانتان شنیده اید. معابد جزو مهمترین جاذه های گردشگری تایلند هستند.

خوشبختانه بازدید از بیشتر معابد بانکوک مثل معبد وات مانگکون کامالاوات در چاینا تاون، معبد وات اینتراویهارن در دوسیت و معبد وات پاتوم واناران در مرکز بانکوک کاملا رایگان است. این معابدی که از آن ها نام بردیم، فقط سه تا از معابد زیبا و جذابی هستند که شما می توانید در بانکوک به رایگان از آن ها بازدید داشته باشید و زیبایی ها و عظمت آن ها را بدون خرج کردن کمترین پولی ببینید. مطمئنا شما هم از دیدن معابد بانکوک شگفت زده می شوید و بعد از بازگشت به خانه، می توانید داستان های بسیار جالبی در مورد معابد بانکوک برای دوستان و آشنایانتان تعریف کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای سفر به کشور تایلند چه موقع است؟

 

بازدید از مراکز فرهنگی هنری

این مرکز هنری مدرن در نزدیکی مرکز خرید ام بی کی بانکوک قرار گرفته است و از دارای 11 طبقه نمایشگاهی است. در خارج از محوطه این مرکز هم یک سری نمایشگاه هنری برگزار می شود.

بازدید از مرکز فرهنگی هنری بانکوک یکی از بهترین تفریحات رایگان در تور ارزان بانکوک است و جالب تر از همه اینکه ساختمان این مرکز، خودش به تنهایی یک اثر هنری است و بازدید از آن برای هر کسی جذاب است.

تفریح در بانکوک

در پارک لومفینی بانکوک تفریح کنید

مشهورترین پارک عمومی بانکوک، پارک لومفینی است که اتفاقا تفریح در آن کاملا رایگان است. در این پارک در هر ساعتی از روز می توانید تفریحات هیجان انگیزی داشته باشید. برای مثال اگر صبح زود بیدار می شوید، می توانید ساعت ۶ صبح به پارک لومفینی بانکوک بروید تا اهالی بانکوک را در حال تمرین های ورزشی، دویدن و تمرین تای چی (مدیتیشن) ببینید. اینگونه می توانید بیشتر با فرهنگ مردم بانکوک در تور ارزان تایلند آشنایی پیدا کنید و خودتان نیز یک تمرین دلچسب در فضای آزاد پارک انجام دهید. اگر هم حوصله ورزش های صبحگاهی را ندارید، می توانید ساعت ۶ بعد از ظهر به پارک لومفینی بروید و در کلاس های رایگان ایروبیک این پارک شرکت کنید.

از بازارهای بانکوک دیدن کنید

سفر به هر کدام از شهرهای تایلند بدون بازدید از بازارهای محلی آن ها کامل نمی شود.بازار توت (Thewet) و بازار کلونگ توئی (Khlong Toey) از قدیمی ترین بازارهای محلی بانکوک هستند که در آن ها انواع سبزیجات و مواد مصرفی روزانه به فروش رسانده می شود. بازدید از این بازارهای بانکوک هم فال است و هم تماشا! شما می توانید در صورت تمایل کمی از آن ها خرید کنید و هم اینکه می توانید زندگی روزمره و واقعی مردم بانکوک را از نزدیک ببینید و بیشتر با فرهنگ مردم تایلند آشنایی پیدا کنید.

تفریح در بانکوک

از باغ پروانه های بانکوک بازدید کنید

یکی از هیجان انگیزترین تفریحات رایگان در آفر تور بانکوک،بازدید از باغ پروانه ها در داخل پراک روت فای بانکوک است. در این باغ می توانید صدها پروانه رنگارنگ را در حال پرواز ببینید و تجربه متفاوتی کسب کنید. این پارک در نزدیکی بازار چاتوچاک واقع شده است و یک پارک دیگر به نام پارک کوئین سیریکیت نیز در نزدیکی آن قرار گرفته است که می توانید در آن گل های رنگارنگ و زیبایی را تماشا کنید که در نوع خودش تجربه جالبی است. جالب تر از همه اینکه در این دو پارک می توانید عکس های یادگاری زیبایی نیز تهیه کنید، پس بهتر است که دوربین عکاسیتان را همراه خود داشته باشید.

 

2 جاذبه متفاوت و عجیب تایلند

اگر می خواهید به جاهای عجیب تایلند بروید و سوپرایز شوید پس به شما پیشنهاد می کنیم این دو مکان را حتما ببینید و لذت ببرید.

1- معبد وانگ سائن سوک تایلند

یکی از قدیمی ترین و در عین حال عجیب ترین معابد در تایلند معبد وانگ سائن سوک (Wang Saen Suk) بانکوک می باشد. مجسمه های عجیب و غریب و تا حدودی ترسناک در معبد وجود دارد. این مجسمه ها به خوبی اعتقاد مردم بومی تایلند و مراسم مذهبی آن دوران را نشان می دهند. مردم محلی و حتی گردشگران نیز نام معبد را “جهنم تایلند” گذاشته اند. درصد مردم تایلند بودایی هستند. در آیین بودا جهنم به نام ناراکا Naraka خوانده می شود. اعتقاد بر این است که زمانی که خدای فیا یوم Phya Yom نامه اعمال خوب و بد را بررسی می کند فرد گناهکار تا مدتی به شکل کارهای بد خود در می آید که این تجسم در پیکرک های معبد به خوبی نشان داده شده است.

تفریح در بانکوک

2- موزه بدن انسان در تایلند

به جرات می توان گفت یکی از عجیب ترین موزه های جهان را می توان موزه بدن انسان (Human Body Museum) دانست.
در این موزه عجیب تمامی حالات مختلف از بدن 14 انسان در سنین مختلف به نمایش گذاشته شده است. این اجساد از ژاپن هستند و بیشتر مخاطبان آن دانشجویان پزشکی و یا تحصیلات مرتبط هستند. این موزه در میدان سیام در دانشگاه پزشکی Chulalongkorn قرار دارد.

تفریح در بانکوک

شهرهای تایلند

 

امیدواریم از تماشای بانکوک و تایلند لذت ببرید و سفری خوب داشته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!