مجله تاپ‌ناز‌

تقویت مو با روغن کرچک و روش ای استفاده از این روغن برای زیبایی مو

روغن کرچک روغن گیاهی مفیدی است که برای تقویت مو از زمان های قدیم تا به امروزه استفاده شده است. در این مطلب روش های تقویت مو با استفاده از روغن کرچک را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

روغن کرچک خواص درمانی زیادی دارد و بهتر است که برای تقویت کردن مو، مژه و ابرو از این روغن بی نظیر استفاده کنید. تقویت مو با استفاده روغن کرچک بسیار کم هزینه تر از روش های شیمایی است و شما می توانید از این روش کاربردی برای تقویت کردن موهای خود استفاده کنید.

روغن کرچک دارای اسیدهای چرب است که این نوع از اسیدهای چرب برای سلامتی و رشد مو مفید است. از روغن کرچک می توانید برای تقویت کردن رشد مو و درمان موخوره و جلوگیری از سفید شدن مو از بین بردن عفونت های پوست سر و درمان ریزش مو و نازک شدن مو و مرطوب کننده برای موهای خشک و برای حالت دادن به مو استفاده نمایید.

روش های تقویت مو با روغن کرچک

روغن کرچک می تواند تارهای مو را خوب تغذیه کند و باعث قوی شدن تارهای مو می شود و از نازک شدن مو هم جلوگیری می کند. روغن کرچک ارای خواص ضد قارچی و آنتی باکتریالی است و همین خواص روغن کرچک می تواند از عفونت و آلودگی پوست سر جلوگیری کند. روغن کرچک رطوبت و آب را در خود نگه می دارد و از این روغن گیاهی و طبیعی می توانید به عنوان آبرسان برای مو استفاده کنید. در ادامه روش های تقویت کردن مو با استفاده از روغن کرچک را آماده کرده ایم که باعث جلوگیری از مشکلات مو خواهند شد.

تقویت مو با روغن کرچک

درمان موخوره با روغن کرچک

روغن کرچک یکی از بهترین روش ها به منظور درمان موخوره است. برای از بین بردن موخوره با روغن کرچک می توانید از دو روش زیر استفاده کنید.

۱. شب در میان همه موهای خود را به روغن کرچک آغشته کنید و صبح بعد از بیدار شدن موهای خود را با کمک شامپو و یا صابون که حاوی PH اسیدی نیست بشویید.
۲. ابتدا موهای خود را به شکل دسته های ۳۰ تا ۵۰ عددی در دستتان بگیرید و روغن کرچک را در ظرفی مناسب بریزید سپس سر موهایتان را به روغن کرچک آغشته کنید.

 

 

رشد و تقویت موها با استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک برای افراد با موهای خشک و معمولی مناسب است و خواص درمانی زیادی برای موهای خشک و معمولی دارد. به منظور رشد و تقویت مو با روغن کرچک باید به روش زیر عمل کنید:

۱. سه ساعت قبل از حمام کردن موها و پوست سر خود را با کمک روغن کرچک چرب کنید و سپس بعد از ۳ ساعت مکث موهای خود را به خوبی بشویید.
۲. ماساژ دادن پوست سر با روغن کرچک باعث ضخیم شدن موها می شود و این روغن باعث افزایش فولیکول ها در موها می شود که همین امر باعث سرعت رشد موها می شود.

درمان عفونت پوست سر

عفونت در پوست سر باعث ایجاد مشکلات زیاد برای مو می شود و اگر شما عفونت پوست سر خود را از بین نبرید ممکن است منجر به طاسی، شوره سر و خارش شدید پوست سر مبتلا شوید. با استفاده از روغن کرچک می توانید عفونت های پوست سر خود را خوب درمان کنید و برای همیشه از شر آن خلاص شوید.

پیشگیری از سفید شدن موها

روغن کرچک می تواند باعث جلوگیری از سفید شدن زودرس مو شود. اگر شما هم دارای نشانه های اولیه سفیدی مو هستید پس بهتر است از روغن کرچک به صورت موضعی روی موهای خود استفاده کنید. روغن کرچک رگدانه های طبیعی مو را حفظ می کند و می تواند برای به تاخیر انداختن سفیدی مو مفید باشد.

روش استفاده از روغن کرچک

برای استفاده از روغن کرچک برای ضخیم تر شدن مو و حفظ سلامت آن، در ابتدا نیاز است، تمام وسایل مورد نیاز را آماده کنید، برای استفاده از روغن کرچک برای پوست سر دو روش وجود دارد که ما در اینجا یک روش را معرفی می کنیم:

وسایل لازم

  • استفاده از یک پیراهن کهنه که در حین کار، چیزی روی لباس تان نریزد.
  • مقدار مورد نیاز از روغن را داخل ظرف مناسب بریزید.
  • در صورتی که تمایلی به استفاده از دست ها برای مالیدن روغن به پوست سرتان دارید، از یک برس برای این کار استفاده کنید.
  • آماده کردن حوله گرم یا یک کلاه مو هم فراموش نشود.

حال برای استعمال روغن، در ابتدا مواهایتان را از وسط سر به دو قسمت تقسیم کنید، سپس در صورتی که از برس استفاده می کنید، آن را به روغن آغشته کنید و خیلی آرام روی پوست سرتان بمالید. سپس موها را با شامپو و نرم کننده شست و شو دهید، در صورت تمایل می توانید، روغن را در طول شب بر روی موهایتان نگه دارید تا نتیجه بهتر شود، لازم است، مراحل بالا در مدت ۷ تا ۱۰ روز انجام دهید.

با انگشتان دست تان نیز می توانید این کار را انجام دهید و با آغشته کردن انگشتان با روغن به صورت دورانی به شکل دایره های کوچک روی پوست سر خود مالش دهید، با انجام این کار علاوه بر افزایش جریان گردش خون، از یک ماساژ آرامش بخش برای موهایتان استفاده کرده اید. در انتهای این کار نیز می توانید باقیمانده روغن را نیز با دقت به روی تمام موهایتان بمالید.

در مرحله آخر، موهایتان را با یک حوله گرم  یا کلاه مو بپیچید و به مدت حدود دو ساعت اجازه دهید به همین حالت باقی بماند.

 

 

پرپشت کردن ابروها با روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک فقط مختص به پوست سر نیست و خانم ها می توانند برای تقویت و پر پشت کردن ابروهای خود از آن استفاده کنند. ممکن است با بالا رفتن سن، ابروها دچار ریزش شوند و نازک شوند که شما می توانید با استفاده از روغن کرچک باعث ضخیم تر شدن و پر پشت شدن آنها شوید. قبل از استفاده از روغن بهتر است که روی پوست خود تست کنید.

 

مطالب مشابه را ببینید!