مجله تاپ‌ناز‌

تقویت مو با گل ختمی و روش استفاده از ماسک موی گل ختمی

گل ختمی خواص زایدی دارد و می توانید با استفاده از آن باعث رشد و احیای موهای خود شوید و از ریزش موها پیشگیری کنید. در این مطلب تاپ ناز دو نوع ماسک موثر برای مو را به شما معرفی می کنیم که با گل ختمی تهیه می شود.

تقویت مو با گل ختمی

چنانچه بتوانید ماسک موی گل ختمی را به صورت طبیعی تهیه نمایید می توانید ریزش موهای خود را کمتر کنید و باز موهای سالم و با طراوت داشته باشید. خواص گل ختمی زیاد است و می تواند باعث درمان مشکلات پوستی هم شود. عصاره ریشه و ساقه این گل در خیلی از ماسک موهایی که در بازار وجود دارد به کار می رود و و از زمان های قدیم مورد استفاده مردم بوده است. برای استفاده کردن از گیاه گل ختمی باید یک سری مواد را با هم ترکیب کنید تا تاثیر آن بیشتر شود.

تقویت مو با گل ختمی

روش اول تهیه ماسک گل ختمی

در این روش از مواد ساده در کنار گل ختمی استفاده می شود و بیشتر مواد تهیه این ماسک در دسترس هستند و نیاز به هزینه اضافی نیست.

مواد لازم

  • گل ختمی ۱۰ عدد
  • ماست ۵ قاشق غذاخوری
  • عسل ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن رزماری ۲ قطره

روش تهیه و نحوه استفاده

 

قبل از اینکه گل ها استفاده شود آنها را خوب بشویید و تمیز کنید. سپس می توانید ساقه و بخش های سبز گلبرگ را از گل ختمی جدا کنید. برگ های این گل را با چرخ گوشت خوب چرخ کنید. ماست و دیگر مواد گفته شده را در این قسمت به ماسک مو اضافه کنید و آن را با پس از این که خوب ترکیب شد به موهای خود بزنید.

این ماسک را به مدت نیم ساعت روی موها اعمال کنید تا شاهد تاثیرات عالی آن باشید.

 

روش دوم تهیه ماسک گل ختمی برای مو

در این روش هم مواد زیادی به کار نمی رود و تنها کاری که باید انجام دهید این است که مواد به کار رفته در این ماسک را که در ادامه بیان می کنیم را از شب قبل در آب تمیز خیس کنید.

مواد لازم

  • برگ گل ختمی ۱۰ عدد
  • تخم شنبلیله ۲ قاشق غذاخوری

روش تهیه و نحوه استفاده

تهیه این ماسک خیلی راحت است و شما باید شنبلیله را از شب قبل در آب خیس کنید. قبل از اینکه از گل ختمی استفاده کنید بهتر است که آن را با آب بشویید و تمیز کنید. ساقه های گل ختمی را در آسیب بریزید و آن را خول مخلوط کنید. برای این که تاثیر این ماسک بیشتر شود می توانید گل های ختمی را هم به آن اضافه کنید و سپس شنبلیله ها را در آسیب بریزید.

چنانچه خمیر به دست آمده سفت شد و امکان نداشت که روی مو قرار بگیرد به آن مقداری آب اضافه کنید. وقتی که این ماسک مو را روی موهای خود می گذارید تا وقتی که اثرات کامل روی موهای شما بگذارد 45 دقیقه زمان نیاز است. پس از گذشت این مدت زمان می توانید موهای خود را با آب گرم و شامپو بشویید و تمام مواد باقی مانده را از روی پوست سر و موها پاک نمایید.

تقویت مو با گل ختمی

روش استفاده از ماسک مو

خیلی از افراد روش های استفاده درست از ماسک مو را نمی دانند پس کمترین تاثیر را می بینند. در ادامه نکات مهم برای استفاده درست از ماسک را به شما توضیح می دهید که در نهایت باعث تقویت موهای شما می شود.

قبل از استفاده از هر نوع ماسکی موهای خود را بشویید و وقتی که موها رطوبت دارد، ماسک مو را به آنها بزنید.

سعی کنید ماسک هایی که استفاده می کنید را با استفاده از انگشت و یا یک شانه تن آخر ساقه بمالید.

سعی کنید وقتی که از ماسک استفاده می کنید روی موهای خود را با استفاده از یک کلاه رنگ و یا پلاستیک بپوشانید.

ماسک ها معمولا 30 الی 45 دقیقه طول می کشد که تاثیر بگذارند پس می توانید بعد از این مدت زمان موها را بشویید و سعی کنید از شامپو بچه برای شستن ماسک مو استفاده کنید.

 

نکات مهم درباره گیاه گل ختمی

گل ختمی برای تقویت مو بسیار استفاده می شود ولی در حین استفاده از ماسک گل ختمی باید به بعضی از نکات توجه داشته باشید که عبارتند از:

چنانچه نتوانستید گل ختمی تازه پیدا کنید می توانید از خشک شده آن استفاده کنید ولی قبل از استفاده باید خوب آنها را بشویید تا کل گرد و خاک و غبار روی آنها از بین برود.

چنانچه از این گیاه در خانه دارید بهتر است که بخش هایی مانند برگ و گلبرگ ها را برای ماسک مو استفاده کنید.

برای اینکه برگ های این گیاه به صورت خمیری شود باید کمی آب به آنها اضافه کند و سپس با همان آب درون مخلوط کن و یا میکسر بریزید.

چنانچه مخلوط کن در دسترس شما نبود می توانید از هاون مسی استفاده کنید.

به جای استفاده از تخم شنبلیله می توانید از ژله آلوئه ورا استفاده کنید.

برای از بین خارش سر خود می توانید به هر ماسکی که استفاده می کنید کمی آبلیمو تازه اضافه کنید تا با خاصیت اسیدی که در ماسک ایجاد می شود علاوه بر درمان خارش سر، شوره سر هم از بین برود.

مطالب مشابه را ببینید!