مجله تاپ‌ناز‌

تقویت پوست صورت با راهکارهای موثر علمی

تقویت پوست صورت از طریق روش های خانگی و مراجعه به متخصص پوست قابل انجام است ولی در این مطلب می خواهیم در مورد روش های مفید و کارآمد بسیار کم هزینه برای تقویت کردن پوست توضیحاتی ارائه کنیم.

امروزه استفاده از مواد طبیعی و روش های خانگی برای تقویت کردن پوست صورت بسیار طرفدار دارد و باید بدانید ک این نکته فقط محدود به خانم ها نیست و خیلی از آقایان هم ویژگی ها و فواید آن را پذیرفته اند و از آنها استفاده می کنند.

 

نحوه تقویت پوست صورت

بیشتر افراد جامعه به ویژه خانم ها، دارای یک دغدغه مشترک هستند و آن هم جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت است. افرادی که مرز 30 سالگی را می گذرانند وارد برهه ای جدید از زندگی خود می شوند و بدن آنها دچار تغییرات و تحولات زیادی مانند چروک شدن پوست می شود.

خیلی از این افراد سراغ پزشک می روند و بعضی هم به انجام روش های خانگی تقویت و جوان سازی پوست صورت روی می آورند. روش هایی که بعضی از آنها نیاز به صرف هزینه زیاد دارد و بعضی هم با کارهای ساده انجام می پذیرد. در تمام این روش ها فقط هدف مشترک آبرسانی به پوست دنبال می شود که عمدتا از کرم های مختلف ممکن است و با استفاده مداوم از این کرم ها ممکن است که پوست دچار التهاب و حساسیت شود. باید توجه داشته باشید که امروزه بسیاری از متخصصان و پزشکان پوست در ابتدا بعضی روش های سنتی و خانگی را به بیماران تجویز می کنند تا به کمک آنها پوست خود را جوان کنند. اگر روش های خانگی نتیجه بخش باشند دیگر نیازی به استفاده از روش های مدرن نیست و با داشتن کمی صبر و حوصله می توان پوست را تقویت کرد.

 

راهکار های مفید برای بهبود و تقویت سطوح پوست

باید این را بدانید که از زمان گذشته تا به حال روش های خانگی و سنتی زیادی برای تقویت کردن سطح پوست رایج بوده است که در ادامه شما را با بعضی از آنها آشنا می کنیم:

تقویت پوست صورت با راهکارهای موثر علمی

عسل:

عسل خاصیت آبرسانی و ضد پیری دارد که باعث تقویت پوست می شود. توصیه می شود که 2 الی 4 قاشق چای خوری عسل و چند قطره روغن زیتون را ترکیب کنید و روی صورت و گردن بزنید. اجازه دهید که چند دقیقه روی پوست شما بماند و سپس با آب گرم بشویید. برای به دست آوردن نتیجه رضایت بخش می توانید یک الی دو بار روی پوست خود اعمال کنید.

 

آلوئه ورا:

گیاه آلوئه ورا دارای اسید مالیک، ویتامین E ,و فیتوکمیکال است که باعث بهبود الاستیسیته پوست می شود و در نتیجه پوست شما در مقابل آلودگی ها مقاوم تر می شود. استفاده از این ماده نه تنها پوست شل را سفت می کند بلکه می تواند سطح پوست شما را مرطوب نگه دارد. برای استفاده از خواص آلوئه ورا باید برگ های گیاه را تهیه کنید و ژل موجود در آن را خالی کنید. سپس روی صورت خود بزنید و بعد از گرشت 15 تا 20 دقیقه با آب آشامیدنی بشویید و برای تاثیر بیشتر می توانید چندین بار در طول هفته تکرار کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

سفیده تخم مرغ:

پروتئین آلبومین و دیگر مواد مغذی موجود در تخم مرغ با بهبود الستیسیته پوست شما را تقویت می کند و این می تواند باعث بازسازی مجدد سلول های پوستی شود و ظاهر شما را جوان تر و طبیعی تر نشان دهد. لیپیدهای هیدراته تغذیه کننده پوست می باشند که در سفیده تخم مرغ وجود دارند و می توانند به شما در از بین بردن و شل بودن پوست کمک کنند. سفیده تخم مرغ دارای ریبوفلاوین است که باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد و سموم می شودو می تواند چین و چروم صورت را به صورت کامل از بین ببرد. برای استفاده از این ماده در ابتدا باید دو عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و سفیده و زرده را جدا کنید. سپس با استفاده از پنبه سفیده تخم مرغ را روی صورت بمالید و بعد از 20 الی 25 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. می توانید این کار را در طول هفته دو بار انجام دهید تا سطح پوست شما تقویت گردد.

 

ترکیب سفیده تخم مرغ و عسل:

همچنین می توانید از ماسک صورت که تشکیل شده از ۲ قاشق غذاخوری عسل و سفیده ی تخم مرغ می باشد را هم بزنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب بشویید و به آرامی صورتتان را خشک کنید. می توانید این روش را در طول هفته سه مرتبه انجام دهید تا به نتیجه ایده آل برسید.

ترکیب سفیده تخم مرغ، شکر و ماست:

از آنجایی که ترکیب شکر، ماست و سفیده تخم مرغ می تواند برای پوست موثر باشد برای ساخت آن باید یک سفیده تخم مرغ و ۱.۸ قاشق چایخوری شکر را به یک قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید و سپس آن را روی صورت خود بمالید و پس از گذشت مدت زمان ۲۰ الی ۲۵ دقیقه با آب شستشو دهید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید این روش را دو مرتبه در هفته تکرار نمایید.

لیمو:

به صراحت می توان گفت که لیمو دارای خاصیت اسیدی می باشد که می تواند به سفت کردن پوستتان کمک کند و بدین ترتیب علائم پیری پوست را کاهش دهد و در مقابل به افزایش تولید کلاژن کمک کرده و وضعیت الاستیسیته پوست را بهبود ببخشد. برای انجام این روش تقویت پوست صورت در ابتدا بایستی آب لیمو را بگیرید و با استفاده از پنبه به آرامی روی پوست صورت خود بمالید و پس از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه با آب بشویید. توصیه می شود که این کار را به صورت منظم برای ۲ الی ۳ مرتبه در طول روز تکرار نمایید و سپس از مرطوب کننده استفاده نمایید.

 

ترکیب موز و لیمو:

باید بدانید که موز دارای مواد معدنی و ویتامین های ضروری است که باعث مرطوب کردن و تقویت پوست صورت می شود. برای انجام این روش می توانید یک عدد موز رسیده را پوست بگیرید و چند قطره آب لیمو را به آن اضافه کنید و به مقداری کافی له کنید. می توانید ترکیب به دست آمده را روی پوست خود بمالید و بعد از مدت 15 دقیقه با آب ولرم بشویید. توصیه می شود که برای رسیدن به نتیجه دلخواه در طول هفته دو بار این روش را تکرار کنید.

 

ترکیب روغن کرچک و آبلیمو:

روغن کرچک باعث افزای تولید کلاژن و الاستین می شود و پوست را صاف و نرم می کند. برای استفاده از این ماده باید یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه را در 1 الی 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک ترکیب کنید و هم بزنید. سپس روی صورت خود اعمال کنید و اجازه دهید تا چند دقیقه روی پوست بماند و سپس بشویید.

 

ترکیب عسل و سس مایونز:

همچنین می توانید یک قاشق چایخوری عسل را با سس مایونز و یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و سپس روی پوست صورتتان اعمال نمایید. اجازه دهید مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید. برای رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید این کار را در هفته یک مرتبه تکرار نمایید.

خیار:

به طور کی یکی دیگر از درمان موثر برای تقویت پوست صورت استفاده خیار است زیرا این میوه می تواند برای تقویت پوست شما بسیار ماسب باشد و همچنین پوست های شل را تقویت نماید. برای استفاده از این میوه بایستی آن را از وسط برش دهید و بعد روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید چندین دقیقه روی صورت بماند تا کاملا خشک شود و سپس بردارید. می توانید این کار را روزانه یک مرتبه انجام دهید تا پوستتان تقویت شود.

 

ترکیب ماست و خیار:

تمامی افرادی که به دنبال راه های موثر برای تقویت پوست خود هستند حتما با این ماسک آشناییت دارند و برای تهیه آن باید یک قاشق غذاخوری ماست و خیار رنده شده را روی پوستتان اعمال کنید و حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این روند را باید چندین مرتبه در طول هفته انجام دهید تا به صورت منظم تقویت شود.

 

روغن درمانی:

توصیه می شود که پوست خودرا با روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن ماهی و روغن جوجوبا ماساژ دهید زیرا این کار می تواند در تقویت پوست شما موثر باشد و علاوه بر تقویت پوستتان در مرطوب سازی آن هم مفید باشد. برای استفاده از این روغن ها باید آن را در مایکروویو گرم کنید و پس از اینکه به خوبی خنک شد روی صورت خود اعمال نمایید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. باید ماساژ را دایره ای روی صورت انجام دهید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند.

 

توت فرنگی:

بهتر است بدانید که میوه توت فرنگی نیز می تواند به عنوان مرطوب کننده پوست مورد استفاده قرار گیرد زیرا غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است و فیبر های کلاژن را تولید می کند که کمک خواهد کرد پوست شما به خوبی صاف شود و از پیری زودرس جلوگیری خواهد کرد. برای استفاده از این روش باید در ابتدا ۲ الی ۳ عدد توت فرنگی رسیده را بشویید و سپس دو قاشق چایخوری از عسل و ماست روی آن بریزید و به صورت کامل له کنید. حال می توانید روی صورت خود اعمال نمایید و اجازه دهید تا به مدت زمان ۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست صورت بماند و سپس با آب آشامیدن به خوبی شستشو دهید. پیشنهاد می شود که استفاده از این راهکار تقویت پوست صورت را در طول روز یک مرتبه تکرار نمایید تا با تاثیر شگفت انگیز آن روبه رو شوید. همچنین می توانید این میوه سرشار از خواص را در رژیم غذایی خود قرار دهید و تاثیر شگفت انگیزش روی پوست را ببینید.

 

ترکیب دارچین و زردچوبه:

از آنجایی که ادویه دارچین تولید کلاژن را افزایش می دهد پوست شما به تدریج تقویت خواهد شد. برای استفاده از این ترکیب می توانید یک قاشق چایخوری از پودر زردچوبه و دارچین را با یکدیگر ترکیب نمایید و سپس روی صورت خود به آرامی بمالید و بعد با آب بشویید و همچنین می توانید برای رسیدن به نتیجه دلخواه این کار را در طول هفته دو مرتبه تکرار نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!