مجله تاپ‌ناز‌

نحوه تمیز کردن لکه و کثیفی از روی نرده های استیل راه پله

نظافت نرده راه پله یکی از کارهای شاید سخت به نظر برسد که خیلی از افراد به کل این کار را انجام نمی دهند. یکی از کارهای مهم در نظافت کردن راه پله، تمیز نمودن نرده های آن است و این کار را می بایست هر چند وقت یک بار انجام داد تا منزل تمیز بماند.

سازه های استیل هم مانند دیگر وسایل استیل به مرور زمان شروع به تغییر رنگ، تیره و کدر شدن می کنند و یا اثر لکه های آب را به خود می گیرند و مانند قبل درخشنده و براق نمی باشند. تمام این تغییرات می تواند صحنه ناخوشایندی را ایجاد کند و در ادامه این مطلب روش های رفع این مشکل را توضیح می دهیم.

روش های رفع کدری و سیاهی نرده استیل

از بین بردن لکه های مقاوم و سخت

برای تمیز نمودن این لکه ها بهترین راه این می باشد که در ابتدا کمی با آب پاش قسمت دارای لکه را مرطوب کنید. سپس روی لکه را با مخلوط جوش شیرین و نمک بپوشانید. پس از گذشت 15 دقیقه محل مورد نظر را آبکشی کنید. در صورت لزوم تا چند بار این عمل را انجام بدهید. مطمئن شوید که حتما این لکه ها رفع می شوند.

پاک کردن لکه با آرد

آرد سفید نقش لایه بردار قوی را ایفا می کند. برای این کار باید وسیله استیلی که می خواهید تمیز کنید خشک خشک باشد. پس از اینکه از خشک بودن آن مطمئن شدید کمی آرد را روی وسیله مورد نظر بپاشید و آن را پوشش دهید. پس از 30 دقیقه آرد را از محل مورد نظر جمع کنید و سپس بشویید.

نحوه تمیز کردن لکه و کثیفی از روی نرده های استیل راه پله

از براق کننده های طبیعی

به جای استفاده کردن از براق کننده های قوی می توانید از تمیر کننده های طبیعی استفاده کنید. جرم گیرهای قوی باعث ایجاد لکه های سیاه و یا زرد بر روی استیل می شوند. بهترین براق کننده ها برای لوله استیل، نرده استیل، حفاظ استیل و دیگر محصولات استیل، جوش شیرین و سرکه سفید می باشد. برای این کار کافی است که کمی سرکه سفید را به صورت اسپری روی وسیله مورد نظر بپاشید و با پارچه آن را پاک کنید. اسید موجود در سرکه باعث تمیز شدن استیل می شود. برای براق کردن آن می توانید کمی روغن از هر نوعی را بر روی پارچه ای نرم بریزید و آن را روی سطح مورد نظر بکشید.

از پولیش استفاده کنید

برای تمیز کردن نرده استیل و یا دیگر وسایل استیل، از پولیش نرم می توانید استفاده کنید. استفاده از اسکاچ و وسایل تمیز کننده زبر باعث ایجاد خش و لک در روی سطح نرده استیل می شود. با این کار می توانید وسیله استیل را مشابه روز اول کنید.

مطالب مشابه را ببینید!