مجله تاپ‌ناز‌

تمیز کردن شیرآلات و از بین بردن رسوب با اقدامات خانگی و ساده

در این بخش چند روش ساده و خوب برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات را برای شما توضیح داده ایم که حتما مورد توجه شما قرار خواهد گرفت.

تمیز کردن دکوراسیون منزل برای بسیاری از خانم ها و حتی مردان مهم است که با چه ترفندی بتوانند وسایل را تمیز کنند و به آن آسیبی وارد نکنند. تمیز کردن شیرآلات ظرفشویی یکی از بخش های مهم دکوراسیون آشپزخانه است. می توانید با تکنیک های ساده شیرآلات منزل را به راحتی برق بیندازید.

روش تمیز کردن شیرآلات

برای برق انداختن شیرآلات از محلول های شیمایی و اسیدی از جمله سیم ظرفشویی، دایتکس، جوهر نمک، تیرک و … اصلا استفاده نکنید؛ زیرا باعث خرابی آنها، تغییر رنگ، از بین رفتن پوشش نیکلی شیرآلات می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم که از مواد طبیعی مانند جوش شیرین، صابون، سرکه و الکل که بسیار قابل دسترس هستند استفاده کنید.

لکه هایی که روی شیرآلات ایجاد می شود، شفافیت و براق بودن او را از بین می برد و دلیل این لکه ها بر اثر رسوبات مواد معدنی و آهنک در آب می باشد. بهترین کار این می باشد که طبق برنامه دقیق هفته ای دو بار شیرآلات طرفشویی و سرویس بهداشتی را تمیز کنید. در ادامه روش صحیح شستن شیرآلات و همچنین در رابطه با تمیز کردن آن را شرح داده ایم که امیدواریم بپسندید.

استفاده از محلول جوش شیرین

بهترین و بهترین روش برای برق انداختن شیرآلات جوش شیرین می باشد، این ماده برای تمیز کردن اجاق گاز، سینک ظرفشویی و سایر تجهیزات منزل استفاده می شود. برای تمیز کردن شیرآلات با استفاده از جوش شیرین اینگونه عمل کنید:

درون کاسه ای ابتدا یک چهارم فنجان جوش شیرین و 2 قاشق غذاخوری آب ولرم بریزید و هم بزنید تا یک مواد خمیری شکل صورت بگیرد، اگر موادتان شل است کمی جوش شیرین اضافه کنید و اگر سفت است مقدار بسیار کمی آب اضافه کنید.

حالا خمیر را با استفاده از خمیر دندان نرم روی تمام سطوح مختلف پایه، دستگیر و گلو شیر و آبگیرهای کنار شیرآلات را بکشید، توجه داشته باشید از سیم ظرفشویی با خمیر دندان زیر استفاده نکنید؛ زیرا باعث خراش روی شیر می شود.

در مرحله آخر با آب سرد آنها را بشویید و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز و نرم سطوح را خشک کنید.

تمیز کردن شیرآلات

استفاده از سرکه

شاید سرکه مانند جوش شیرین انتخاب خوبی برای همه چیز نباشد، ولی قطعا می تواند برای برق کردن سطوح شیرآلات موثر و مفید باشد ولی نزدیک به 24 ساعت زمان می برد با تاثیر خود را روی شیرها بگذارد. برای استفاده از سرکه روی شیرآلات دستورالعمل زیر را اجرا کنید:

در ظرف شیشه ای همانقدر که سرکه می ریزید برابر با سرکه آب اضافه نمایید. حالا پارچه ای تمیز کنید و آغشته به محلول آب و سرکه کنید و سپس آن را در تمامی قسمت های شیرآلات بمالید. پس از یک ساعت با استفاده از پارچه دیگری سطوح را تمیز کنید. اگر مدت ها است که شیرآلات منزل خود را تمیز نکرده اید، می توانید این مرحله را باز تکرار کنید.

جالب است بدانید که محلول سرکه برای برق نمودن شیرآلات جنس طلا و کروم بسیار عالی است، ولی برای شیرآلات جنس آهن و نیکل اصلا مناسب نیست.

استفاده از آب و صابون

یکی دیگر از تکنیک های موثر استفاده کردن از آب و صابون است که در هر خانه ای موجود است و برای تمامی تجهیزات وسایل آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی استفاده می شود. برای شستشوی شیرآلات استفاده از محلول آب و صابون روش زیر اجرا کنید:

صابون را به یک اسفنج تمیز و خیس بمالید و کل سطوح شیرآلات و حتی سینک را با آن تمیز کنید. سپس از آب سرد برای شستن شیر استفاده کنید و با پارچه خشک کنید.

 

 

 استفاده از محلول الکل

الکل ماده ای طبیعی است که برای رسوب گیری مناسب است. برای استفاده از این روش در برق انداختن شیرآلات، کافی است محلول الکل را روی سطوح شیر اسپری کنید و سپس با مسواک نرم تمام سطوح شیر را به خوبی تمیز کنید و سرانجام با آب سرد بشویید و با پراچه خشک کنید.

از بین بردن رسوب از سری شیرآلات

برای از بین بردن رسوب و باکتری هایی که در سری شیرها وجود دارد تکنیک های مختلف وجود دارد که در ادامه با یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن رسوب آشنا می شوید:

در ابتدا یک نایلون پلاستیکی حاوی مقداری زیاد سرکه سفید به دور سری شیرآلات ببندید و بگذارید که یک شب تا صبح بماند. فردا صبح نایلون را باز کنید و به مدت چند دقیقه باز نگه دارید تا از شر رسوبات و باکتری ها خلاص شوید. این روش برای تمام شیرآلات از جمله از آشپزخانه، حمام و توالت استفاده می شود.

مطالب مشابه را ببینید!