مجله تاپ‌ناز‌

بهترین روش تمیز کردن موکت با روش و ترفندهای خیلی ساده

موکت جزو فرش هایی است که وقتی روی آن ایجاد لکه می شود ظاهری زشت پیدا می کند. ولی اصلا نگران نباشید زیرا با دسترسی خیلی از افراد به اینترنت و استفاده از مطالب و نکات ویژه خانه داری، می توانید خودتان براحتی این لکه ها را رفع کنید.

تمیز کردن موکت به روش های خانگی که در ادامه این مطلب برای شما می گوییم کاری ساده است. کمی توجه و دانش نیاز است تا بتوانید بدترین لکه ها را با استفاده از پاک کننده و یا حتی ترفندها و نکات خانه داری از روی موکت منزل پاک کنید.

مناسب ترین روش تمیز کردن موکت

شاید کثیفی و لکه دار شدن فرش و موکت باعث ایجاد استرس شود که بعضی از این لکه ها بقدری زشت هستند که باعث نگرانی دو چندان شما می شوند. در ادامه بعضی از نکات و روش تمیز کردن موکت را به شما آموزش می دهیم.

بهترین روش تمیز کردن موکت با روش و ترفندهای خیلی ساده

نکاتی مهم برای تمیز شدن موکت

لکه برها و پاک کننده ها ارزانی در بازار موجود هستند که برای پاک کردن لکه می توانید از آنها استفاده کنید، فقط کافی است که با آنها آشنا شوید. با این حال تمیز شدن موکت با رعایت نکاتی همراه است که با انجام دادن آنها، کار شما ساده و آسان می شود.

با مشاهده لکه روی موکت آن را با دستمال پاک کنید. بهتر است که لکه های مایع را فقط خشک کنید و مالش ندهید تا به عمق فرشن نفوذ نکند.

یکی از لکه برهای خانگی مخلوط چند قطره مایع ظرفشویی و یک چهارم قاشق چای خوری آب می باشد. این محلول را روی موکت بریزید و به آرامی آن را پاک کنید. سپس باید سعی کنید مخلول ریخته شده روی موکت را با آب تمیز کنید. لکه هایی که باعث تغییر رنگ موکت می شوند باید با آب گرم شسته بشوند.

برای تمیز شدن موکت پشمی باید از آب ولرم استفاده کرد.

موکت ها و پادری های دارای الیاف گیاهی مانند کنف خیلی سریع کثیف می شوند. بهتر است این جنس از فرش ها را بعد از شستن خیلی سریع با فن و یا سشوار خشک کنید.

اگر روی موکت شما لکه شمع ایجاد شد در ابتدا با قاشق لکه شمع را بتراشید. با قرار دادن دستمال کاغذی و یا پارچه سفید روی آن و اتو کشیدن آن قسمت با حرارت کم موم شمع کاملا به دستمال جذب می شود و موکت تمیز می شود.

مطالب مشابه را ببینید!