مجله تاپ‌ناز‌

تمیز کردن گل مصنوعی + ترفندهای خاص برای تمیز کردن گل های مصنوعی

تمیز کردن گل مصنوعی می تواند یکی از دغدغه های خانم های باردار باشد، ما در این مطلب روش های تمیز کردن گل مصنوعی را توضیح داده این و شما می توانید با استفاده از این ترفندهای خاص انوع گل پارچه ای، شیشه ای و پلاستیکی را به راحتی تمیز کنید.

گل مصنوعی یکی از اکسسوری های زیبا برای تزیین منزل است، این گل ها پس از مدتی به دلیل نشستن گرد و غبار روی آنها، کثیف و پر از چرک می شوند، حالا روش های مختلفی برای برق انداختن گل های مصنوعی پیشنهاد شده است که برای آشنایی با این راهکارها می توانید در ادامه با ما همراه باشید.

ترفند و نکاتی برای تمیز کردن گل های مصنوعی

گل مصنوعی در انواع مدل ها و رنگ های زیبا و متنوع می تواند به دکوراسیون داخلی منزل شما جلوه زیبایی بدهد و مورد علاقه بسیاری از افراد است، ولی نگهداری آنها در زمان طولانی باعث نشستن گرد و غبار روی آنها می شود و در نهایت نما و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند، به همکین منظور در ادامه ترفندهایی برای تمیز کردن و نگهداری از این گل ها را آموزش داده ایم.

 

تمیز کردن گلهای مصنوعی با دستمال مرطوب

نخستین و ساده ترین روش برای تمیز کردن گل مصنوعی استفاده کردن از یک دستمال خیس و مرطوب است. با استفاده از دستمال نمناک می توانید گرد و غبار روی گل ها را پاک کنید، می توانید بدون اینکه گل ها دچار آسیب شوند، در زمانی کم این کار را انجام دهید.

تمیز کردن گل مصنوعی

اسستفاده از سشوار

می توانید با سشوار خیلی راحت گرد و غبار روی گل مصنوعی را از بین ببرید، ولی برای انجام این روش باید سشوار را روی دمای بسیار کم قرار دهید، تمیز کردن گل با سشوار در محیطی سرباز بهتر است انجام شود تا گرد و غبار، باز روی گل و دیگر وسایل ننشیند.

تمیز کردن گل مصنوعی

استفاده از قلم مو

تمیز کردن گل مصنوعی با یک قلم موی نرم راهکاری ساده و راحت است. برای این کار می توانید قلم مو را از بالا به پاین حرکت دهید، به دلیل رسیدن قلم مو به شکاف های ریز، این روش می تواند راهکاری مناسب باشد.

مطلب پیشنهادی: روش هایی برای نگهداری بیشتر از انواع گل

با استفاده از پَر

تمیز کردن گلبرگهای گل های مصنوعی با استفاده از پر و در صورتی که خیلی کثیف نباشند روش مناسبی است. برای انجام دادن این روش بهتر است از پر شتر مرغ به دلیل داشت خاصیت الکترواستاتیک استفاده کنید. از مشکلات استفاده از پر برای پاک کردن گل، عدم دسترسی به شیارها و شکاف های ریز گلها است، پس به کار بردن این راهکار برای تمیز کردن سطح گلهای مصنوعی و هفته ای یک بار توصیه می شود.

 

تمیز کردن گل مصنوعی

استفاده از آب لیمو

با استفاده از این روش می توانید از آب لیمو به عنوان یک حلول تمیز کننده گل استفاده کنید، حالا کمی آب لیمو را در یک بطری اسپری بریزید و سپس روی گل اسپری کنید، حالا اسید سیتریک موجود در آن باعث از بین رفتن گرد و غبار می شود. در زیر گلدان یک حوله یا ملحفه ضخیم بگذارید تا قطره های آب لیمو در زیر گلدان را به خود جذب کند.

 

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از اسپری کردن

برای اسپری کردن گلها می توانید از شیشه پاک کن خالی استفاده کنید، برای جلوگیری از کثیف شدن خانه، گلها را در حیاط و یا حمام قرار دهید و یا یک پتو و ملحفه ضخیم در زیر گلدان قرار دهید و گلها را اسپری کنید.

تمیز کردن گل مصنوعی

برای تهیه کردن محلول اسپری، مقدار یک ششم آب را با مایع ظرفشویی مخلوط نمایید و سپس آن را روی گل اسپری کنید، این کار را تا موقع از بین رفتن گرد و غبار روی گل می توانید ادامه دهید، تا وقتی که تمام کثیفی ناشی از غبار از لا به لای گل خارج شود و روی زمین بریزد. این روش بیشتر برای گل هایی که جدا کردن آنها از گلدان سخت است، کاربرد دارد.

 

استفاده از شیشه پاک کن

استفاده کردن از شیشه پاک کن روشی خوب برای تمیز شدن گل مصنوعی است، برای این منظور می توانید آن را روی گل اسپری کنید و به مدت 30 دقیقه زیر نور خورشید بگذارید. این محلول به دلیل داشتن آمونیاک در زیر نور آفتاب، مولکولهای آن فعال می شود و در نتیجه باعث باز شدن رنگ گل می شود.

 

تمیز کردن گل به روش شستشو

شستن گل هم روشی رایج برای تمیز کردن گل مصنوعی است. در این روش گل را به مدت نیم ساعت در آب ولرم و کمی مایع ظرفشویی بگذارید و در آخر با آب سرد آبکشی کنید، باید توجه داشته باشید که هیچ موقع نباید از وایتکس و مواد شیمایی برای تمیز کردن گل استفاده کنید، زیرا باعث از بین رفتن رنگ و جلای گل خواهید شد، آب گرم هم می تواند باعث خرابی گل شود.

 

تمیز کردن گل مصنوعی

تمیز کردن گل مصنوعی با استفاده از نمک

با استفاده از نمک می توانید گل مصنوعی را تمیز کنید. برای این کار می توانید کمی نمک دانه درشت را در کیسه کاغذی و پلاستیکی بریزید و گلها را درون آن قرار دهید، سپس کیسه را تکان دهید، حالا دانه های نمک می تواند ذرات گرد و غبار و کثیفی را از گل جدا کند.

تمیز کردن گل مصنوعی

استفاده از ذرت یا برنج

اگر نمی خواهید از نمک استفاده کنید، می توانید از برنج خشک و یا ذرت به همان شیوه استفاده کنید.

تمیز کردن گل های فلزی

گل فلزی دوام بسیار بیشتری از گل ابریشمی و پلاستیکی دارد و تمیز کردن آن هم بسیار راحت تر است. می توانید با یک دستمال میکروفایبر و نمناک این گل ها را خیلی راحت پاک کنید و البته دستمال های نانو هم برای این کار مناسب هستند.

 

استفاده از اسپری تمیز کننده  گل

اسپری تمیز کننده گل ابزاری راحت و مناسب برای تمیز کردن گل مصنوعی است، ولی با توجه به هزینه زیادی که دارد ممکن است، مورد استقبال قرار نگیرد ولی در صورتی که تعداد زیادی از گل های مصنوعی دارید و می خواهید آنها را در مدتی کم تمیز کنید، استفاده از این اسپری ها پیشنهادی عالی است.

 

تمیز کردن گل مصنوعی

نکاتی مهم برای تمیز کردن گل مصنوعی

  • در موقع تمیز کردن گل های ظریف و قیمتی، نباید آنها را زیراد لمس کنید، ضمن اینکه استفاده کردن از پاک کننده های قوی یا به کار بردن روش های خشن برای تمیز کردن این گل ها مجاز نیست.
  • در ابتدا هر یک از روش های تمیز کردن را روی یک یا دو عدد از گل ها انجام دهید و پس از اطمینان از اینکه گل های مصنوعی دچار آسیب نمی شوند، روش ها را برای باقی گل ها هم انجام دهید.
  • هیچ موقع از آب داغ و یا روش های گرم برای پاک نمودن و تمیز کردن گل استفاده نکنید زیرا ممکن است گل خراب شود و یا چسب قسمت هایی از آن باز شود.
  • برای پاک نمودن گل مصنوعی استفاده از دایتکس و دیگر مواد شوینده هم مجاز نیست زیرا باعث رنگ پریدگی گل می شود.

مطالب مشابه را ببینید!