مجله تاپ‌ناز‌

تنوع در زندگی مشترک + خارج کردن زندگی از یکنواختی با این روش های خاص

تنوع در زندگی مشترک

در این مطلب با روش های ایجاد تنوع در زندگی مشترک آشنا می شوید و با خارج کردن زندگی از یکنواختی، می توانید زندگی بهتر و با نشاط تری در کنار همسر خود داشته باشید.

زندگی یکنواخت می تواند باعث شود که زندگی زناشویی به طلاق کشیده شود ولی شما می توانید با روش های ساده، این زندگی را از یکنواختی خارج کنید، هیجان و انگیزه را به زندگی خود برگردانید. در ادامه این مطلب روش هایی برای خارج کردن زندگی از یکنواختی را ارائه کرده ایم و شما می توانید با استفاده از این تکنیک ها، در زندگی مشترک خود شور و شوق بیشتری داشته باشید.

ایجاد تنوع در زندگی مشترک

اگر حس می کنید که در زندگی به اندازه کافی خوشحال نیستید و هیچ انگیزه ای برای زندگی ندارید وقت آن شده است که برای ایجاد تنوع در زندگی خود تلاش کنید. باید بدانید که می توانید از شریک زندگی خود کمک بخواهید تا شما را در این راه همراهی کند و با کمک هم بتوانید زندگی مشترک خود را تغییر دهید. در این راستا باید بفهمید که کدام یک از رفتارهای شما می تواند همسرتان و حتی خود شما را ناراحت کند تا بتوانید آن را تغییر دهید. با این کار می توانید زندگیتان را متحول کنید و می توانید زندگی خود را زیباتر کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه روش هایی برای ایجاد تنوع به شما ارائه می کنیم. حسادت در زندگی زناشویی را باید کنار بگذارید.

اگر احساس می کنید که در زندگی به اندازه کافی خوشحال نیستید و انگیزه ای برای زندگی ندارید وقت آن رسیده است که برای ایجاد تنوع در زندگی خود تلاش کنید. باید بدانید که می توانید از شریک زندگی خود کمک بخواهید تا شما را در این راه همراهی کند و با کمک هم بتوانید زندگی مشترک خود را تغییر بدهید. در این راستا باید بفهمید که کدام یک از رفتار های شما می تواند همسرتان و حتی خودتان را ناراحت کند تا بتوانید آن را تغییر بدهید. در واقع با این کار می توانید زندگی خود را متحول کرده و همچنین می توانید زندگی را برای خود زیبا تر کنید و از آن لذت ببرید.  در ادامه راه کار هایی برای ایجاد تنوع به شما ارائه می دهیم. حسادت در زندگی زناشویی را باید کنار بگذارید.

دوستانتان را فراموش نکنید

وقتی را هم برای دوستانتان بگذارید و از همسر خود بخواهید این کار را انجام دهد زیرا دوستان خانواده هستند که شما انتخاب کرده اید و این خانواده گاهی قبل از ازدواج شما وجود داشته است پس بهتر است آن را فراموش نکنید. نباید زندگی خود را به یک شخصی خاص محدود کنید زیرا آن شخص به تنهایی برای رفع نیازهای اجتماعی شما کافی نیست و می تواند باعث افسردگی مزمن شما شود.

بهبود دادن به مهارت ها

می توانید به کارهایی مشغول باشید که بتوانید مهارت های خود را بهبود دهید. می توانید با ثبت نام در یک کلاس مانند آشپزی، ورزشی و … در زندگیتان تغییراتی مثبت ایجاد کنید و برای خارج شدن زندگی از یکنواختی تلاش نمایید.

صحبت برای نیاز ها

می توانید برای رفع نیازهایتان با هم صحبت کنید. در واقع این کار می تواند زندگی را برای شما زیباتر کند و شما هم می توانید با بیان احساسات خود هیجان و لذت به زندگی برگردانید. بهتر است در رابطه سکوت نکنید زیرا سکوت یکی از خسته کننده ترین بخش های زندگی زناشویی می باشد. باید در نظر داشته باشید که یک رابطه سالم فضایی برای گفتن نیازهای طرفین را دارد.

برنامه برای آینده

صرف نظر از اهدافی که دارید باید برای آینده خود برنامه ریزی نمایید. این کار می تواند کارهای شما را جهت دهد و شما را از انجام کارهای بیهوده نجات دهد. در واقع شما با انجام دادن کارهای بیهوده وقت خود را تلف می کنید و از کارهای اصلی که می تواند شما را به اهدافتان برساند باز می مانید.

تنوع در زندگی مشترک

بالغ شوید

بهتر است که سعی کنید بالغ شوید و مانند آنها رفتار کنید زیرا افراد بالغ می توانند بهتر تصمیم بگیرند و از پس زندگی خود برآیند. باید به همسرتان احترام بگذارید زیرا آنها نیاز به احترام دارند. باید خواسته های همسرتان را بپذیرد و به فضا و حریم شخصی همسر خود احترام بگذارید زیرا این حد و مرزها می توانند زندگیتان را جذاب کند و شما را از یکنواختی خارج کند.

حفظ هویت

باید بتوانید هویت جداگانه خودتان را حفظ کنید. باید بدانید که افراد مستقل درک می کنند که به یک زمان نیاز دارند که از بقیه جدا باشند و در تنهایی خود به کارهایشان فکر کنند. در واقع هر زوجی به این کار نیاز دارد تا مدتی کوتاه از هم جدا باشند. باید بدانید که این روابط سالم هستند و می تواند به شما در حفظ هویتتان کمک کند.

وابسته نباشید

بهتر است به شریک زندگی خود بیش از حد وابسته نباشید زیرا این موضوع می تواند باعث یکنواختی زندگی مشترک شما شود. باید بدانید که همسر شما نمی تواند تمام کارهایی که شما می خواهید را انجام دهد و مانند چوب جادویی تمام آرزوهای شما را برآورده کند.

لذت بردن از فعالیت ها

باید بدانید که شما و همسرتان نمی تواند از فعالیت های مشترک لذت ببرید. بهتر است برا ایجاد تنوع در زندگی کارهایی را که دوست دارید انجام دهید حتی اگر همسر شما آنها را دوست ندارد. بهتر است که برای داشتن یک رابطه سالم در زندگی مشترک خود بهتر است از منافع خودتان و همسرتان دفاع کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه رابطه جنسی در زندگی مشترک را بهبود دهیم؟

اجتماعی باشید

همسرتان نمی تواند تمام نیازهای عاطفی شما را رفع کند و بخشی از نیاز شما در جامعه تامین می شود. بهتر است برای اینکه در زندگی خودتان دچار مشکل نشوید از اجتماع فاصله نگیرید و بیشتر با مردم رابطه داشته باشید.

ارزشمندی خود

اگر شما در رابطه خود حس نا امنی داشته و حس مالکیت داشته باشید یک گام از بقیه عقب تر هستید. این رفتارهای یک فرد موفق در زندگی نیست. در واقع بهتر است بدانید که این رفتارها می تواند باعث کاهش تنوع در زندگی شود و جذابیت شما را هم بکاهد. این رفتارها باعث می شود که عشق و احترام از بین برود و شما نتوانید زندگیتان را از یکنواختی نجات دهید.

حذف ارتباط مداوم

بهتر است که در طول روز از همسرتان فاصله بگیرید و از روش هایی مانند چت، ایمیل و تماس تصویری برای برقراری ارتباط استفاده نکنید. در واثع باید بدانید که این روش ها می تواند زندگی شما را یکنواخت کند و در آخر شب دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشید.

التماس نکنید

برای سپری کردن وقت با همسرتان نیاز به التماس نیست. در ابتدا باید بفهمید که آیا همسر شما دوست دارد که با شما رابطه داشته باشد، سپس می توانید به او بگویید که مدتی را با هم باشید. باید بدانید که باید به کیفیت زمانی که با هم هستید توجه کنید و کمیت را در نظر نگیرید.

بخوانید: کارهای اشتباهی که مردان با زندگی زناشویی می کنند

تعیین هدف

در هر مرحله ای از زندگی هستید می توانید برای خود هدفی تعیین کنید زیرا زندگی بدون هدف هیچ معنا و مفهومی ندارد. باید در زندگی زناشویی خود هدفی تعیین کنید، این کار می تواند باعث شود که به چالش کشیده شوید و باعث ایجاد تنوع در زندگی زناشویی شما می شود. باید در نظر داشته باشید که نباید اهدافتان محدود باشد و باید هدف هایی بزرگ تر داشته باشید.

لذت بردن از تنهایی

داشتن رابطه نباید شما را از لذت هایی که می توانید در تنهایی داشته باشید را از شما بگیرد. یادتان نرود که شما مدت زیادی را تنهایی زندگی کردید و این کار می تواند دوباره برای شما لذت بخش باشد. می توانید پیاده روی کنید و یا برای دیدن یک فیلم ترسناک به تنهایی بروید و از این کار لذت ببرید.

مطالب مشابه را ببینید!