مجله تاپ‌ناز‌

ماسک جوان سازی پوست صورت | تهیه ماسک جوان سازی پوست در کمتر از یک ساعت!

در این مطلب چند ماسک و روش تهیه آنها را برای جوان سازی و زیباسازی پوست صورت به شما آموزش می دهیم که بسیار موثر هستند و چنانچه به صورت مرتب از این روش های استفاده کنید حتما پوستی زیبا خواهید داشت.

طرز تهیه ماسک برای جوان سازی پوست صوت در نیم ساعت

داشتن پوستی سالم و شاداب یكی از دغدغه‌های فكری خیلی‌ها، مخصوصا خیلی‌ از خانم‌هاست و امروز برای رسیدن به این منظور، روش‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود؛ به عنوان نمونه، گفته می‌شود که دستگاه‌های مختلف لیزر می‌توانند بسیاری از نیازهای بانوان را از این نظر برآورده كنند…

اگر برای شادابی و جلوگیری از پیری پوستتان در پی یک شیوه  ساده و در زمان کمی‌ هستید , آموزش یک ماسک واقعا جادویی را برای شما انتخاب کردیم این ماسک به پوستتان چنان شادابی  هدیه میدهید که فکر می‌کنید چند سال جوان تر شده اید.

این ماسک در مدت زمانی کوتاه آنچنان نشاطی به پوست‌تان دهد که احساس کنید در مدت ۲۰ دقیقه، ۵ سال جوان‌تر شده‌اید.

روش تهیه: برای تهیه این ماسک نیاز به نصف فنجان خیار رنده شده، نصف فنجان آووکادو رنده شده، یک عدد سفیده تخم‌مرغ و ۲ قاشق غذاخوری شیر تازه و پرچرب دارید. این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیری یک‌دست آماده شود.

موارد مصرف: خمیر تهیه شده را که سبز رنگ است روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی پوست‌تان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمانی پوست‌تان را با آب سرد بشویید.

 

جوانسازی پوست صورت با گوجه فرنگی

یک روش موثر دیگر برای جوانسازی پوست صورت استفاده از گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی یک منبع فوق العاده از آنتی اکسیدان ضد پیری به نام لیکوپن lycopene است که از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. به علاوه ویتامین C موجود در گوجه فرنگی به تولید کلاژن کمک کرده و از پوست در مقابل آسیب های مربوط به رادیکال های آزاد محافظت می کند.

 

طرز استفاده از گوجه فرنگی برای جوانسازی پوست

–    3 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، 1 قاشق غذاخوری آبلیمو و 2 قاشق غذاخوری خامه شیر را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر نرم آماده کنید. این خمیر را روی پوست خود استفاده کرده و به مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

–    همچنین می توانید از پوره گوجه فرنگی تازه برای درمان جوش ها و لکه های پوستی استفاده کنید. پوره گوجه فرنگی را روی قسمت های مورد نظر قرار داده و به مدت 20 دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را بشویید.

 

 

ماسک جوان سازی پوست صورت

جوانسازی پوست صورت با چای سبز

ماسک چای سبز هم برای جوانسازی پوست صورت مناسب است. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به بهبود سلامت پوست کمک کرده و با پیری پوست مبارزه می کند. به علاوه چای سبز به عنوان یک محافظ طبیعی در مقابل اشعه UV عمل کرده و از آسیب های ناشی از خورشید پیشگیری می کند.

طرز ستفاده از چای سبز برای جوانسازی پوست

–    نصف قاشق چایخوری آب لیمو و کمی پودر زرد چوبه را به دو قاشق غذا خوری چای سبز دم کرده و سرد شده اضافه کنید. این ترکیب را روی صورت و گردن خود استفاده کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را بشویید.

–    یک روش دیگر برای استفاده از چای سبز به این صورت است که 2 قاشق چایخوری عسل را با دو قاشق غذا خوری چای سبز دم کرده و سرد شده ترکیب کنید و سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست خود استفاده کنید و پس از 15 دقیقه بشویید.

ماسک جوان سازی

جوانسازی پوست صورت با پوست پرتقال

پوست پرتقال سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک citric acid و سایر آنتی اکسیدان هاست و به کاهش لکه های پوستی و حفظ سلامت و جوانسازی پوست کمک می کند. پوست پرتقال باعث پاکسازی، لایه برداری و سفت شدن پوست می شود.

طرز استفاده از پوست پرتقال برای جوانسازی پوست

–    پوست پرتقال را برای چند روز زیر نور خوشید خشک کنید

–    پوست خشک شده پرتقال را کاملا پودر کنید

–    سپس 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال، 2 قاشق چایخوری آرد نخودچی و مقداری آب را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر تشکیل شود.

–    خمیر را روی پوست صورت و گردن استفاده کنید.

–    به مدت  دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

از این ماسک یک بار در هفته استفاده کنید.

 

 

جوانسازی پوست صورت با ماست

ماست به شدت برای پوست مفید است. اسید لاکتیک موجود در ماست مانند یک پاک کننده طبیعی، لایه بردار و مرطوب کننده عمل می کند. ماست می تواند باعث درخشندگی بیشتر پوست شود.

طرز استفاده از ماست برای جوانسازی پوست صورت

–    مخلوطی از 2 قاشق چایخوری ماست ساده و نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه و آرد نخود را با هم ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را روی صورت و گردن خود استفاده کنید. اجازه دهید این خمیر خشک شود و سپس آن را با آب خنک بشویید. از این یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

–    یک روش دیگر این است که دو قاشق چایخوری عسل را با دو قاشق غذا خوری ماست ساده ترکیب کنید. این مخلوط را روی صورت خود استفاده کنید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید؛ سپس آن را با آب خنک بشویید. این روش را چند با در هفته استفاده کنید.

 

نکاتی برای جوانسازی پوست و مراقبت از پوست

–    همیشه قبل از خواب صورت خود را به خوبی بشویید و آرایش تان را پاک کنید.

–    برای پاک کردن آرایش خود می توانید از گلاب ساده استفاده کنید.

–    بعد از شستن صورت خود حتما از مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشکی پوست جلوگیری کنید.

–    سیگار را ترک کنید و از مصرف بیش از حد الکل اجتناب کنید، زیرا هر دو باعث خشکی و خراب شدن پوست می شوند.

–    هر روز ورزش کنید تا سموم بدن خود را دفع کرده و گردش خون تان را بهبود بخشید.

–    یک بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید.

–    هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید تا از پوست در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت کنید.

–    در طول روز آب فراوان بنوشید تا سموم بدن خود را دفع کرده و پوستی سالم داشته باشید.

–    از محصولات آرایشی با کیفیت و مطمئن استفاده کنید و از هر گونه وسیله آرایشی تاریخ گذشته استفاده نکنید.

–    استرس خود را کنترل کنید و سعی کنید آن را کاهش دهید، زیرا استرس باعث می شود پوست خسته به نظر برسد و همچنین باعث بروز جوش و آکنه های پوستی می شود.

–    در طول شبانه روز حداقل 6 ساعت بخوابید. یک چرت 10 دقیقه در طول روز هم باعث شادابی پوست می شود.

–    با انتخاب یک رژیم غذایی سالم پوست خود را از درون تغذیه کنید. سبزی، میوه، روغن ماهی و آجیل هایی مانند بادام و گردو بخورید تا سلامت و جوانی پوست خود را حفظ کنید.

مطالب مشابه را ببینید!