مجله تاپ‌ناز‌

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور، پایتخت مدرن مالزی

امروزه، کمتر کسی پیدا می‌شود که جنوب شرقی آسیا را با مالزی و پایتخت مدرن آن، کولالامپور نشناسد؛ چراکه این روزها، این شهر زیبا به یکی از دیدنی‌ترین و توریستی‌ترین مناطق جهان تبدیل شده است و هیچ گردشگری دلش نمی‌خواهد بازدید از بزرگ‌ترین و پرهیاهوترین شهر مالزی را از دست بدهد. اگر مقصد سفر شما بازدید از شهرهای آسیا باشد و بخواهید در کنار بازدید از برج‌های دوقولوی پتروناس و جاذبه‌های گردشگری دیگر، با اقوام و فرهنگ‌های مختلف مردم آسیا و شبه جزیره مالزی آشنا شوید، می‌توانید با خرید بلیط تهران کوالالامپور بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه قرار است به معرفی جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور و بهترین روش تهیه بلیط کوالالامپور بپردازیم.

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور، پایتخت مدرن مالزی

کوالالامپور شناسی

کوالالامپور، به‌عنوان یکی از سه قلمرو فدرال مالزی و پایتخت این کشور، بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در سال 2016 حدود 1.73 میلیون جمعیت دارد و مساحت آن 243 کیلومتر مربع است. به‌طور کلی، مالزی کشوری است که تولد آن به اواسط قرن نوزدهم باز می‌گردد؛ زمانی‌که حاکم مالای، عده‌ای را برای کار و فعالیت به معادت قلع این ناحیه فرستاد.

جالب است بدانید که یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های سفر برای گردشگران بزرگ تاریخ، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، سبک زندگی آن‌ها و پذیرش تفاوت مردم جهان است که از نظر نظام آموزشی بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، آموزش این نگاه مهم‌ترین مسئله در برقراری صلح جهانی در نسل‌های آینده بشر است. تفکری که با سفر به مالزی و مشاهده زندگی مسالمت‌آمیز مردم این کشور، علی رغم تمام تفاوت‌هایشان، به وجود می‌آید. کوالالامپور به‌عنوان منطقه‌ای مستقل در ایالت سلانگور، جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که پیش‌از خرید بلیط کوالالامپور، لازم است با برخی از مهم‌ترین آن‌ها آشنا شوید.

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور، پایتخت مدرن مالزی

دیدنی‌های بی‌مانند شهر رویاها در جنوب شرقی آسیا

برای یک برنامه‌ریزی درست و حساب‌شده، آشنایی با دیدنی‌های مالزی به اندازه تلاش برای خرید بلیط کوالالامپور برای رفت و برگشت، اهمیت دارد؛ در ادامه به هشت جاذبه پایتخت مدرن مالزی اشاره می‌کنیم.

  • برج‌های دوقولوی پتروناس

یکی از بلندترین آسمان خراش‌های دنیا با ارتفاعی بالغ بر 452 متر و با 88 طبقه، در شهر کولالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است. این دو برج، در اثر رقابتی در مسابقه‌ای که بین مهندسان ژاپنی و کره‌ای برگزار شد، در کنار یکدیگر ساخته شدند و پس‌از آن، با اتصال به هم، یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری کوالالامپور را رقم زدند. نام این دو برج، در صدر لیست بلندترین برج‌های دوقولو در دنیا به چشم می‌خورد.

  • برج کوالالامپور

پنحمین برج بلند گیتی با هدف انجام امور مخابراتی با ارتفاع 421 متری، که به برج کی ال هم شهرت دارد، در این شهر ساخته شده است. در طبقات بالای این برج، رستوران گردونی وجود دارد که منظره بسیار زیبایی را برای گردشگرانی فراهم کرده است که به صرف غذا در ارتفاع علاقه‌مند هستند.

  • مسجد نگارا

نام دیگر این مسجد، مسجد جامع مالزی است که در سقف آن، ستاره‌ای 18 پر که از مجموع 13 ایالت مالزی و 5 اصل اسلام به دست می‌آید، طراحی شده است. همچنین، آرامگاه بسیاری از بزرگان مالزی در اطراف این مسجد واقع شده است.

  • مسجد جامع کوالالامپور

نخستین نماز جمعه در قدیمی‌ترین مسجد کوالالامپور به دستور سلطان سلانگور برپا شد. این مسجد در معماری خود به شدت از سبک معماری‌های مغولی و مراکشی تاثیر پذیرفته است. اولین بار، هوبوک معمار طرح اصلی این معماری و ساخت مسجد را ریخت.

  • پتالینگ استریت

پتالینگ استریت یا همان محله معروف چینی‌ها در مالزی است که بازار زنده، رستوران‌ها و دکه‌هایی که این منطقه را زنده نگه داشته‌اند، باعث شده‌اند که بسیاری از گردشگران در بازدید از کوالالامپور، سری به این محله بزنند.

  • باغ گیاه شناسی پردانا

اولین پارک کوالالامپور که با مقیاس بزرگ با هدف تفریح و گردشگری در مرکز شهر ساخته شد، باغ گیاه شناسی پردانا بود که البته بسیاری از بومیان، آن را با نام باغ دریاچه و باغ عمومی هم می‌شناسند.

  • موزه ملی

این موزه در جالان دامان سارا و حوالی باغ گیاه شناسی پردانا واقع شده است که مانند بسیاری از موزه‌های دنیا، سیر تحولات فرهنگی و تاریخی مالزی را به شکل درستی نشان می‌دهد.

  • آکواریوم کی ال سی سی

این آکواریوم که برای اولین بار در سال 2005 افتتاح شد، بیشتر از 250 گونه و همچنین بیشتر از 5000 جانور خشکی و آبزی را در خود جای داده است، به شکل تونلی دو طبقه طراحی شده و بسیار خاص و منحصربه‌فرد به‌نظر می‌رسد.

خرید بلیط کوالالامپور، بلیط تحقق رویاها با فلای تودی

همان‌طور که گفته شد، کشور مالزی یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سال‌های اخیر به‌شمار می‌رود و خرید بلیط کوالالامپور به‌عنوان پایتخت مدرن این کشور، تجربه‌ای است که قرار است تحقق آن تا ابد در ذهنتان بماند. گشت و گذار در یکی از توسعه یافته‌ترین و اسلامی‌ترین کشورهای دنیا و نگاه به زندگی از زاویه دید فرهنگ مردم این کشور، بازدید از مرکز تجارت جهانی پوترا، هند کوچک، موزه هنرهای اسلامی، باغ پرندگان و پارک پروانه علاوه‌بر موارد ذکر شده، می‌تواند بسیار جذاب باشد.

اگر قصد سفر به این شهر رویایی را دارید، فلای تودی با پشتیبانی 24 ساعته خود شرایطی را فراهم کرده است که شما بتوانید در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، به رزرو اقامتگاه‌ها، هاستل‌ها و هتل های کوالالامپور بپردازید، بلیط کوالالامپور را تهیه کنید و از این طریق، هزینه‌های سفرتان را به حداقل برسانید.

مطالب مشابه را ببینید!